Skocz do zawartości

E91 320D 163KM głośno buczy po wymianie turbo


PiotrLublinBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,


odebrałem auto od mechanika, regenerowane było turbo, po odbiorze zrobiłem rundkę i słuchać typowe buczenie wydechu, lub coś innego.


Poprosiłem go żeby zamówił nową uszczelkę na łączeniu vband - DPF. o tą - ----- https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-01-2007-E91-BMW-320d&diagId=11_5753 ozaczenie część ---- O -----


Mechanik przejechał się i faktycznie też stwierdził ze cos nie tak, oznajmił ze wszystko dobrze poskręcał itp i zamontował nowa uszczelkę za vband, lecz powiedział ze jak rozbierał tam nie było tej uszczelki....


Teraz to już mam zagwostke czy ta uszczelka tam powinna być? Bo jeśli jej nie było a auto chodziło cicho a po dołożeniu jej jest jakiś dziwne dźwięk...


Panowie podpowiedzcie Ci co regenerowali turbo zakładaliście tam tą uszczelkę, czy były dwa rózne rodzaje vband? pod uszczelkę i bez uszczelki... ciekawe :mad2:


Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka musi być. Ja za pierwszym razem nie dałem tej uszczelki,to gwizdało jak by "big turbo" tam siedziało,i śmierdziało spalinami bo były przedmuchy. Po założeniu uszczelki wszystko ok. Rozumiem,że na turbo też wszystkie nowe uszczelki?

 

Tak oczywiście, kurde, to już nie rozumiem, przed wymianą turbo jej nie było, wszystko spoko teraz się uparłem żeby założył, cuda się dzieją...


Zauważyłem że są dwa numery tych uszczelek:


18308513651 te powszechnie dostępne w inter cars, chyba nie pasuje do prelci 320d


18308518970 ta uszczelka figuruje na realoem ale na Intercars jest dostępne niby tylko do MINI...


Sam nie wiem co robić w pon rano ja wyjmiemy chyba i sprawdzimy czy będzie poprawa.


Czytałem jakiś temat na którym wypowiadał się ktoś, że te uszczelki weszły przy N47 i innej obejmie vband, ale ile w tym prawdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fabryce często nie daje się uszczelek bo nie ma po co. W nowszych Bmw np nie daje się uszczelki pomiędzy kolektor wydechowy a głowice bo wszystkie są planowane. To norma że tam jej nie było. Jeżeli ktoś ma wszystko wygięte od młotka to wtedy się jej używa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fabryce często nie daje się uszczelek bo nie ma po co. W nowszych Bmw np nie daje się uszczelki pomiędzy kolektor wydechowy a głowice bo wszystkie są planowane. To norma że tam jej nie było. Jeżeli ktoś ma wszystko wygięte od młotka to wtedy się jej używa

 

Turbo mialo nalotu 280 tys i było OEM do tej pory... Widocznie nikt nigdy się tego nie czepiał i dlatego nie było tam żadnej uszczelki. Młotkowania nie było, także myślę że wyjęcie je załatwi temat...


Btw: patrzyłem na wartości DPF na bimmer tool i przez to bardzo szybko rosła.sadza, dosłownie z 5g na 18g wskoczyło na 8km... Ciekawa czy taka nie szczelność ma.na to wplyw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu oddałem auto na pranie dpf do zakładu się tylko tym zajmującego. Dpf i turbo nie dotykane od fabryki. Odebrałem auto wszystko ok, jednak na drugi dzień dym spod maski i w kabinie spaliny, ledwo dojechałem do nich z otwartym oknem. Zasugerowałem że pewnie nie założyli uszczelki która powinna tam być wg realoem albo obejma była już zniszczona i wymaga wymiany. Mechanik potwierdził że nie było tam żadnej uszczelki i nigdy nie spotkał się aby fabryka tam ją wkładała a obejma w idealnym stanie jak na 14 lat i że robili jazdę testową wszyatko było git. No ale oczywiście rozebrali w ramach gwarancji na uslugę i przygotowali uszczelkę i pastę dla pewności. Jednak mechanika coś tknęło zdjął obejmę troche bardziej ją zagiął po bokach i bingo nie potrzeba było żadnej uszczelki. 20k już zrobione i żadnego przedmuchu i niepokojącego dzwięku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nie wiadomo dlaczego na realoem jest własnie ta uszczelka, ale to jak pisał wcześniej kolega. Używa się jej po jakimś młotkowaniu, jutro rano ja wyjmę i dam znać czy podziałało.


A ja mechanikowi nagadałem żeby tam zakładał uszczelkę, specjalnie jeździł kupował, ehhh pewnie za kolejne rozbieranie to dopłacę :D


Ciekawe czy po zdjęciu obejmy ta radę, tą uszczelkę wyjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak założysz bez metalowej uszczelki to może być czuć zapach spalin w kabinie

Jeździłem bez i żadnych spalin nie czułem, turbo _dpf było połączone tylko.opaska tak mówił mechanik jak wyciągał turbo.


Jak złożymy tak samo powinno być tak samo, czyli bez zapachów spalin czy przedmuchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po zdjęciu opaski - zamiennika wahler + uszczelki, i założeniu starej opaski oem bmw bez uszczelki w aucie w końcu cisza, żadnego buczenia, smrodu spalin nie czuć nic, wszystko wróciło do normy.


Uświadomcie mnie jeszcze w jeden kwestii, czy na dolnej osłonie silnika ten element termiczny aluminiowy pod DPF to jest potrzebny? Bo mechanikowi się urwał bo on chyba jest przynitowany do osłony, i nie wiem czy mocować? Bardzo to nie zbędne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.