Skocz do zawartości

Mocna eksploatacja i obniżająca się temp oleju w B47


Mateuszsz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ,


Jadąc niemiecka autostrada :) w temperaturze ok 7 stopni przy prędkościach 220-230 co jest maximum dla 518d zauważyłem spadek temp oleju do ok 85c. Ustawienia były na sport, wysokie obrotu i pedał mocno w podłodze.

Zdziwiłem się, zwolniłemi po chwili wróciło do normy. Autko ma jedynie 40 000 przebiegu wiec nie powinno być nic złego... chyba.


Proszę o Wasze opinie.

Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepne sie do tematu tez mam B47 silnik i zauwazylem ze jesli jezdze na "comfort" czyli normalne ustawienia pokazuje mi temp silnika ok 95 stopni ( oczywiscie na oko/nie sprawdzalem nkodami na wyswietlaczu) czasami jest rowniusie 100 sropni (moze wypala dpf ??). Po postoju odpaleniu i nowej trasie ale juz na ustawieniach "sport" temperature osiaga max 85-90 wskazowka jak zakleta stoi. Jazda po miescie w obydwu przypadkach. Czy na sport jest ustawione by chlodzenie silnika bylo bardziej efektywne a na comfort trzyma wyzsza temperature? Wsumie nic sie nie dzieje wiec sie nie przejmuje ale dobrze by bylo wiedziec ze tak to normalne lub nie to dziwne i napewno trzeba sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Podepne sie do tematu tez mam B47 silnik i zauwazylem ze jesli jezdze na "comfort" czyli normalne ustawienia pokazuje mi temp silnika ok 95 stopni ( oczywiscie na oko/nie sprawdzalem nkodami na wyswietlaczu) czasami jest rowniusie 100 sropni (moze wypala dpf ??). Po postoju odpaleniu i nowej trasie ale juz na ustawieniach "sport" temperature osiaga max 85-90 wskazowka jak zakleta stoi. Jazda po miescie w obydwu przypadkach. Czy na sport jest ustawione by chlodzenie silnika bylo bardziej efektywne a na comfort trzyma wyzsza temperature? Wsumie nic sie nie dzieje wiec sie nie przejmuje ale dobrze by bylo wiedziec ze tak to normalne lub nie to dziwne i napewno trzeba sprawdzic.

 

Żaden tryb oprócz eco pro nie zmienia charaktetystyki pracy silnika.

Tryb eco pro lub sport + zmienia charakterysytke skrzyni

Tryb sport jest konfigurowalny i może zmieniac charakterystykę skrzyni


Temp oleju powinna być caly czas 100%.

Jak jest mniej do kontroli termostaty

Jak jest więcej - brudna chlodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wsumie by sie zgadzalo tylko ze na sport pokazuje mi inna temp tzn po nagrzaniu caly czas ta sama bez zmian stoi sobie przed 100 stopni powiedzmy na 90 a jak jezdze na normalnym to napewno pokazuje wyzsza powiedzmy 95 i czasami zwieksza sie do 100 stopni potem wraca do swoich 95 (sadze ze wtedy wypala dpf).

Chodzi o to ze autko pokazuje jakby dwie rozne tem nagrzanego silnika w zaleznosci od programu na jakim jezdze???


Moze jeszcze jedno jaka powinna byc prawidlowa temp silnika? I jak to sie ma so wskaznika i wyskalowania gdzie w polowie jest 100°C i zadnej innej wartosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak wsumie by sie zgadzalo tylko ze na sport pokazuje mi inna temp tzn po nagrzaniu caly czas ta sama bez zmian stoi sobie przed 100 stopni powiedzmy na 90 a jak jezdze na normalnym to napewno pokazuje wyzsza powiedzmy 95 i czasami zwieksza sie do 100 stopni potem wraca do swoich 95 (sadze ze wtedy wypala dpf).

Chodzi o to ze autko pokazuje jakby dwie rozne tem nagrzanego silnika w zaleznosci od programu na jakim jezdze???


Moze jeszcze jedno jaka powinna byc prawidlowa temp silnika? I jak to sie ma so wskaznika i wyskalowania gdzie w polowie jest 100°C i zadnej innej wartosci?

 

Nigdzie nie wiadomo jaką temperaturę powinien mieć silnik.

Ale olej w nim 100*C w przypadku silników diesla w F10

A płyn chłodniczy zależnie od termostatu - tutaj nie wiem - 84-87*C ? Albo coś koło 90-92*C


Oczywiście podczas wypalania DPF sytuacja się zmienia.



Jeśli za często albo cały czas Ci się DPF wypala to źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak ogolnie to wszyscy zgadujemy wróżąc z fusów (jesli sie nie sprawdzi na zegarach co w trakcie jazdy raczej odpada).

Wlasciwie to nie wiem jak czesto wypala ale pewnie przy kazdej jezdzie. Temp nigdy nie przekracza 100 nie ma choinki na zegarach wiec nie jest zle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.