Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem jest taki. silnik 2,5 M50. Pali mi w mieście ok 12-13 l/100km. czasami przy przyspieszaniu potrafi strzelić sobie i tak jakby nie pracowal na wszystkich cylindrach. zaraz po uruchomieniu autka po nocy czuć benzyne jakby sie gdzies rozlała? czy to może byż przyczyną padniętej sondy?

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

... szybciej świece albo któraś cewka ma przebicie / nie równa praca na wszystkich cylindrach , zapach nie spalonego paliwa /, sprawdź wieczorem czy gdzieś nie widać przebicia .

 

piszesz że : po nocy czuć ... ona dopiero po zagrzaniu daje impus do komputera dot. składu mieszanki jak nie działa to komputer przechodzi w tryb awaryjny - ale wtedy zwiękrza się zużycie etylinki ..

Jeżeli jesteś z Gliwic / jak w podpisie ?/ to Ty nie jeździsz po mieście tylko posuwasz się po mieście :mrgreen: , a ile Ci paliło przed ?

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Ja też po mieście pale 12-13l, a jeżdżę w miarę dynamicznie. Co do tematu to nie będzie to raczej sonda, mi jak padła sonda to auto zrobiło się mułowate i paliło mi ponad 20l :lol:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

świece mam nowe przejechałem na nich może 1000 km więc napewno są ok. wczorajwieczorem odkręciłem pokrywę na głowicy i zauważyłem że od czasu do czasu na 2 cylindrze jest przebicie z cewki albo z fajki . czy to może być przyczyną. korzysając z okazji zapytam jeszcze jak silnik pracuje to słychać syk zasysanego powietrza tak jakby układ był nieszczelny jest to dośc głośne. powiedzcie czy tak powinno być i czy to również może być przyczyną tych strzałów?

pozdrawiam

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

.... "zauważyłem że od czasu do czasu na 2 cylindrze jest przebicie " .....

 

no to znalazłeś przyczynę .... / zobacz jaki kolor ma świeca na tym cylindrze - wyczyść ją - wiem że je zmieniałeś ale jak nie dostaje "prądu " to zbiera się na niej czarny nalot - nagar / a cewka jest do wymiany

 

na " litery " to trudno posłuchać silnika , może ciągnie gdzieś lewe powietrze , zapuść go i przegazuj delikatnie na przepustnicy - jak syczenie będzie zwiękrało się razem z obrotami to pooglądaj obudowę filtra i węże gumowe od niego do kolektora ssacego - może masz jakieś pęknięcie - szkoda by ciągnął jakieś syfki razem z powietrzem ....

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Stary to Cie pociesze , moje 316 w e36 pali tez 12 13 litrow ale gazu wiec twoje spalanie jest naprawde dobre i do przyjecia uwierz, chcesz aby w miescie spalal ci 10 sorki ale to niemozliwe w korkach
Opublikowano

dzięki za pocieszenie. może i tyle powinna palić. wydawało mi się że wcześniej paliła mi mniej.

pozdro

Ten, kto sie pyta jest głupcem przez pięć minut,

ten kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano
Ale Ty masz 323 i to jest nowszej generacji islnik wiec moze spalac troche mniej on ma 170 koni i jest po prostu nowszej konstrukcji aporpos fajny motorek ten 2,5 170 konny elastyczny i same plusy mialem okazje testowac :cool2:
Opublikowano
Według mnie to 2,3 jest najbardziej optymalnym silnikiem do e36 nie za duzy i nie za maly jak jezdz sie tylko po miescie to naprawde wypas sprawdzalame i mi sie spodobal zrerszta w porownaniu z 1,6 to kazdy bedzie wypas :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.