Skocz do zawartości

kontrolki 4x4 i dsc nieaktywne


marecki34

Rekomendowane odpowiedzi

Po 2 godzinach wsiadłem do samochodu odpaliłem, tablica czysta, żadnych błędów, zrobiłem 40 km i nic nie wyskoczyło. Jakby błędu nie było... Porozmawiałem z innym właścicielem X6 jemu też takie coś kilka razy się pojawiało i znikało. A w serwisie po podpięciu pod komputer nic nie pokazywało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem bmw e71 z silnikiem m57n2, przebieg 194tys., , ale radość nie potrwała długo, bo pewnego dnia po odpaleniu silnika zapaliły się kontrolki 4x4 i dsc nieaktywne. 

Ɓłędy jakie wyskoczyły to:

W układzie hamulcowym: 6DEC  ,  6EA5

W skrzyni rozdzielczej :  55C3   ,   55D0

Podczas jazdy zauwazyłem, ze auto zamiast prad pobierac z alternatora to pobierało z akumulatora, a podczas hamowania ładowanie wracało i na postoju ładowanie było, wiec wymieniłem kleme ibs, akumulator został naładowany na full i odnowa przypisany pod ladowarka. Akumulator podczas rozruchu ma spadek do 11v. Sprawdzałem bezpieczniki probowka w bagazniku i pod schowkiem, olej w przekładni jest czysty, 2 miesiace temu wymieniałem, auto nie szarpało tylko płynnie jechało. Nie idzie usunąć błedow ze skrzyni rozdzielacza i z deski. Wina lezy w elektryce tylko gdzie szukać? Dziekuje wszystkim za zainteresowanie moim przypadkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brak jest informacji o wartości kąta skrętu kierownicy w sterowniku skrzyni rozdzielczej, dlatego pracuje ona w trybie awaryjnym. Dodatkowo moduł DSC miał problemy z komunikacją z innymi sterownikami. Proponowałbym sprawdzić wskazania czujnika kąta skrętu i wtyczkę modułu DSC. Sam moduł DSC też może być uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kata skretu pokazuje prawidłowo, robiłem kalibracje jeszcze raz przeszła pozytywnie. Czujniki w kołach tez pokazują predkosc prawidłowo. Moduł DSC to pompa abs? A stało sie to wszystko po wymianie klocków na tylniej osi, po wymianie bylo ok a po przejechaniu 50km sie zaswieciły kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak r19/255/50. Wyciagnalem akumulator i jeszcze raz naladuje go na full przez noc. Poprzedni wlasciciel tez tak mial raz i mowil ze wyciagnal akumulator naladowal na full, pozniej kalibracja i zniknęło wszystko. Jak nie pomoze to mam drugi komplet kol r20 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator naladowany na full nic nie pomogło. Podczas jazdy napiecie spada do 12,2 volta podczas hamowania rosnie nawet do 14,7v. Podczas jazdy jak sie mu wlaczy obciazenie to napiecie rosnie do 13v. Klema wymieniona na nowa helli wiec tak jakby oryginał. Jak wtyczke od czujnika ibs odepne to ladowanie jest 14.2v stałe. Błedy się kasuja jak sa na zaplonie po wylaczeniu i właczeniu zaplonu powracaja błedy w DSC 6DEC i 6EA5. A po odpaleniu powracaja bledy w skrzyni rozdzielczej 55C3 i 55D0. Abs dziala, czujnik kata skretu tez. Wtyka od dsc czysta. 

20230727_211717_001.jpg

20230727_160632.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.