Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem nowy mam problem kupilem tydien temu Bmw e36 316. Problem polega na tym ze przy ostrym ruszaniu z 1 biegu auto zaczyna skakac jak ktos kto 1 raz jezdzi autem (bez obrazy dla poczatkujacych kierowcow) a na 2 i nastepnych biegach jedzie normalnie. A ale przy normalnym ruszaniu autko jedzie normalnie nie skacze prosze o pomoc zwlaszcza ze jestem w Angli wiec uslugi mechanikow sa bardzo drogie wielkie dzieki. Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli szarpanie występuje podczas ostrego ruszania (poślizgu kół napędowych) to proponowałbym sprawdzić tylne amortyzatory i gumowe elementy mocowań zawieszenia (zakładam że masz tylny napęd), a następnie sprzęgło :cry2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
.ciach. (zakładam że masz tylny napęd).ciach. :cry2:

 

rozumiem, ze to zart? :)

 

do autora post:

tak jak kolega wyzej napisal: sprawdzic tylne zawieszenie, nastepnie sprzeglo

Opublikowano

To szarpanie jest jakby uczuciem skokowego ruszania walu napedowego anie braku przyczepnosci kol do podloza!Nie sluchaj tego kolegi SN3 ni etu lezy problem

nie jestes ani 1 ani ostanim co o to pyta -duzo bylo o tym pisania( ze sprzeglo, ze kolo dwumasowe, ze lacznik elastyczny walu, ze tuleja w skrzyni biegow...)radze ci skorzystac z SZUKAJ i pewnie trafisz na temat.

Pozdrawiam

Opublikowano
To szarpanie jest jakby uczuciem skokowego ruszania walu napedowego anie braku przyczepnosci kol do podloza!Nie sluchaj tego kolegi SN3 ni etu lezy problem

nie jestes ani 1 ani ostanim co o to pyta -duzo bylo o tym pisania( ze sprzeglo, ze kolo dwumasowe, ze lacznik elastyczny walu, ze tuleja w skrzyni biegow...)radze ci skorzystac z SZUKAJ i pewnie trafisz na temat.

Pozdrawiam

 

Widze że w/w kolega jest na bieżąco z usterką jaka występuje u autora postu, no ciekawe jest to jak rozwijasz jej opis :jawdrop:

 

Nie upieram się przy amortyzatorach, bo wcale nie muszą lecz mogą być one przyczyną opisywanego zachowania pojazdu, tak samo ze sprzęgłem, dalej podora, jakieś gumki, aż można by stwierdzić że cały samochód się zepsuł i jest do wymiany :cool2:

 

Ciekawi mnie to "skokowe ruszanie wału napędowego" - może wał ma jakieś oddzielne sprzęgło :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
To szarpanie jest jakby uczuciem skokowego ruszania walu napedowego anie braku przyczepnosci kol do podloza!Nie sluchaj tego kolegi SN3 ni etu lezy problem

nie jestes ani 1 ani ostanim co o to pyta -duzo bylo o tym pisania( ze sprzeglo, ze kolo dwumasowe, ze lacznik elastyczny walu, ze tuleja w skrzyni biegow...)radze ci skorzystac z SZUKAJ i pewnie trafisz na temat.

Pozdrawiam

 

 

no kolega jodu za dożo się nawąchał :duh: :cry2: jakie koło dwumasowe w 316? z opisu można wnioskować że poprostu tłumnik drgań skrętnych w tarczy sprzęgła jest lużny jeszcze jedno czy nie nasila się to jak jest wilgotno?

 

pozdrawiam. :cool2:

Opublikowano
Niewiem mam autko od paru dni dzieje sie tak tylko przy gwaltowniejszym ruszaniu z 1 biegu prosze powiedcie mi jak mam sprawdzic czy to sprzeglo czy co prosze o jakies rady
Opublikowano

Tutaj to jest ylko gadanina-znajdz sobei warsztat i pojedz do nich jesli ci pomoga to super-jesli nie to szukaj innego( ktos kiedys pisal ze wymienil tylko sprzegliki i byla znaczna poprawa)

............wybor nalezy do ciebie

Bramka Nr.1 Bramka Nr.2 czy Bramka Nr.3 :dance:

Opublikowano
Tutaj to jest ylko gadanina-znajdz sobei warsztat i pojedz do nich jesli ci pomoga to super-jesli nie to szukaj innego( ktos kiedys pisal ze wymienil tylko sprzegliki i byla znaczna poprawa)

............wybor nalezy do ciebie

Bramka Nr.1 Bramka Nr.2 czy Bramka Nr.3 :dance:

 

 

a co to są sprzęgliki.

  • 3 lata później...
Opublikowano
U mnie obiaw był dokładnie taki: na 1 biegu przy ostrym ruszaniu totalny kangur. Myślałem że to sprzęgło, albo coś innego z napędem, a tymczasem okazało się że usterke usunąłem sam, kosztem 6zł. Okazało się że ta guma, która idzie od przepływomierza do kolektora ssącego przetarła się i powstała w niej dziura. Przez co przepływomierz źle odczytywał dawke powietrza ktora faktycznie dostawala sie do silnika, przez co komputer zle dobieral dawke paliwa i stad skakanie obrotów przy pełnym otwarciu przepustnicy i obciązeniu na kołach jakie jest podczas ruszania. Gumę połatałem taśmą izolacyjną (ok. pół rozlki na całość, żeby trochę wytrzymało) Radzę gumę wyjąć z auta, umyć, okleić i włożyć. Koszt nowego elementu to ok 150zł i już wkrótce mam zamiar ją wymienić, ale doraźnie usterka usunięta. Auto zbiera się dobrze, nie szarpie i ciszej pracuje. Mam nadzieję, że post się przyda.
Opublikowano
miałem to samo w 316 Coupe i przyczyna była taka jak podaje kolega wyzej przetarta guma która idzie z przepływki do kolektora.wymieniłem to i bylo po problemie :)
Opublikowano
miałem ten sam problem.....jesli wystepuja obajwy szarpania na 1 biegu w 1 kolejności należy sprawdzic gumę łączącą kolektor ssący z przepływomierzem.u mnie była pęknięta ,klejenia obwijanie taśmą na niewiele czasu pomogło....Do jednostki 1.6 jest najdroższa kosztuje 150zł w ASO...ale warto kupić nową ,moja była od nowości wytrzymała 13lat, a pękła przez zmienianie filtru powietrza przy -20stopniowym mrozie,bardzo zesztywniała a ja za mocno odchyliłem pokrywe filtra i pękła :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.