Skocz do zawartości

Czułość układu kierowniczego czy problem z geometrią?


Luftkaiser

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś ! Przepiękny dzień, owszem wiatr mocniej wieje, autem lecę .. grubo. Rzuca niemiłosiernie. Niestety, niestety, ... ten typ tak po prostu ma :(( i w moim przypadku stety/niestety nie ma znaczenia czy opony zimowe, czy letnie :( Natomiast mam porównanie z moim poprzednim BMW F21, autko było oazą spokoju w jeździe "na wprost", jak super przecinak. W tym coś wg mnie zbyt mocno przekombinowali. No cóż albo się człek przyzwyczai albo będzie się nadal frustrował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ! Przepiękny dzień, owszem wiatr mocniej wieje, autem lecę .. grubo. Rzuca niemiłosiernie. Niestety, niestety, ... ten typ tak po prostu ma :(( i w moim przypadku stety/niestety nie ma znaczenia czy opony zimowe, czy letnie :( Natomiast mam porównanie z moim poprzednim BMW F21, autko było oazą spokoju w jeździe "na wprost", jak super przecinak. W tym coś wg mnie zbyt mocno przekombinowali. No cóż albo się człek przyzwyczai albo będzie się nadal frustrował

 

Ostatnio na zimówkach też troszkę leciałem i przy 230 czułem delikatne myszkowanie auta. Zobaczymy jak będzie na letnich oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebralem dzisiaj moje 340ix. Samochod nowy wiec wiecej niz 170 nie jechalem. Opony letnie, wiatr, deszcz ze sniegiem momentami zero problemow z prowadzeniem, jak po szynach, mozna puscic kierownice jedzie sam....moze przy wiekszej predkksci bedzie gorzej ale do 170 zero zastrzerzen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


320i G20, 2021, odebrany na początku lutego tego roku. Przesiadłem się z VW Scirocco (1.4 TSI, 160KM).

Nie jestem jakimś super fanem motoryzacji, ani be-em-owym freakiem. Kupiłem auto za góre pieniędzy, bo nie chciałem mieć więcej problemów z autem. Dla mnie ma jeździć i ma być wygodnie, ładnie i komfortowo. I zebym się nie musiał na tym znać. Auto odebrałem na zimówkach (założył je salon - Katowice) - Hankook Winter icept evo2 HRS* 225/50R17 98H XL.

Na następny dzień jechałem w trasę do Niemiec. Auto na dotarciu, więc nie szarżowałem, ale nie ukrywam, że raz czy dwa pozwoliłem sobie nieco mocniej nadepnąć na pedał gazu.

Z istotnych rzeczy w aucie:

- 320i

- sportowa automatyczna skrzynia biegów

- zmienny, sportowy układ kierowniczy

- zawieszenie sportowe M

- regulator prędkości z funkcją hamowania (zwykły tempomat)

- Z systemów asystujących kierowcy w zasadzie nic nie brałem oprócz asystenta parkowania, ale jest system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (w ustawieniu "zredukowany") z opcjonalnym wyłączniem ingerencji w kierowanie - ale to chyba standardowy element wyposażenia (lub coś się do tej pory zmieniło).


W zasadzie od początku użytkowania odczuwałem dyskomfort przy jeździe powyżej 140km/h. Wspominany tu już efekt "pływania" po pasie. Auto myszkuje po drodze, trzeba walczyć z kierownicą. Z początku pomyślałem, że to kwestia przyzwyczajenia - było nie było przesiadłem się ze starszego, innego samochodu. Być może charakter prowadzenia auta, jego gabaryty oraz ilość elektroniki sprawia, że odczucia są inne i musze się do nich po prostu przyzwyczaić. Po dwóch miesiącach jazdy wciąż uważam, że jazda z dużymi prędkościami nie jest satysfakcjonująca.

Byłem teraz na "przejażdżce", testowałem różne rozwiązania, które pojawiły się w tym wątku, chociaż trudno o jednoznaczną ocenę, warunki są raczej kiepskie - pada deszcz, jest spory ruch. Kilka wniosków i obserwacji, do których proszę o komentarz innych użytkowników G20:

1. Tryby sport i comfort nie dają diametralnej różnicy. Samochód rzeczywiście szybciej i lepiej reaguje na pedał gazu w trybie sport, wyje okropnie, ale nie ma aż takiej przepaści. Właściwie przesunięcie dźwigni skrzyni biegów na sport (w tryb sportowy przechodzi wtedy jedynie skrzynia biegów?) daje efekt wystarczający, żeby uzyskać dynamiczną, fajną jazdę, nawet pozostając w trybie comfort. Czy stabilność jazdy jest lepsza? Może minimalnie czuć, że układ kierowniczy rzeczywiście jest sztywniejszy.

2. Puściłem kierownicę w trakcie jazdy - wydaje się rzeczywiście twarda, czy samochód się "uspokoił"? Trudno powiedzieć, bo nie jechałem w ten sposób zbyt długo. Gdy musiałem gwałtownie przyhamować samochód zaczął szaleć po pasie.

3. Wyłączyłem ingerencję w kierowanie w ustawieniach systemu ostrzegania opuszczania pasa ruchu, a po chwili w ogóle wszystkie systemy - mam wrażenie, że samochodem jechało się wtedy lepiej. Jednak nie jestem pewien czy to efekt faktyczny czy tylko "spodziewałem się", że będzie lepiej. Nie wydaje mi się jednak, żeby efekt był duży. To wciąż nie to czego spodziewałem się po aucie marki premium. Zresztą co to za system, który "przeszkadza" w komfortowej jeździe i nie byłoby sensu go wciaz włączać i wyłączać przy każdym wjeździe/zjeździe z autostrady.


W starym samochodzie jechałem sobie te 180km/h będąc opartym o drzwi i trzymając kierownicę dwama palcami. Pełen komfort. Przesiadając się do BMW myślałem, że będzie tylko lepiej. Tymczasem po dwóch miesiącach i blisko 5tys. km wciąż nie przywykłem, więc według mnie coś jest nie tak.


Po przeanalizowaniu tego wątku na forum mam wrażenie, że być może problem leży w którymś konkretnym komponencie w konfguracji samochodu. Wydaje mi się, że problem często powtarzał się przy wersjach 320i/330i. Nie pojawia sie natomiast w ogóle przy 340 - tam zresztą jest jakś dodatkowy bajer z dyferencjałem, który wg któregoś recenzenta znalezionego w internetach znacznie poprawia jakość jazdy.

Proszę innych użytkowników, któzy spotkali się z tym problemem o podanie również posiadanego typu zawieszenia, ukłądu kierwoniczego, skrzyni biegów i posiadanych lub nie systemów asystujących kierowcy.


Problem zgłosiłem mailowo do ASO w Katowicach (gdzie odbierałem auto). Telefonicznie nie mogę się dodzwonić. Póki co dostałem odpowiedź, że nigdy się nie spotkali z taką przypadłością i żebym obserwował i jak będę przekonany, że rzeczywiście problem istnieje to żebym się zgłosił. Coś czuję, że będzie przerpawa :? Tak czy siak zamierzam umówić się z nimi na wymianę kół (lepiej niech oni sami to wymienią, żeby nikt mi nie zarzucił, że to jakiś mechanik coś sknocił) i wtenczas przycisnę ich, żeby się tym zainteresowali. Może wspomniana kilkakrtonie w tym wątku geometria jest rozwiązaniem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zgłosiłem mailowo do ASO w Katowicach (gdzie odbierałem auto). Telefonicznie nie mogę się dodzwonić. Póki co dostałem odpowiedź, że nigdy się nie spotkali z taką przypadłością i żebym obserwował i jak będę przekonany, że rzeczywiście problem istnieje to żebym się zgłosił.

 

Gadaja glupoty. Oni doskonale znaja ten problem. Juz od kilku lat tą sama "przypadlosc" ma m.in seria 5 G30. Na niemieckiem forum jak i zreszta na polskim jest dlugi wątek na ten temat. Ostatnio troche sie w niego zaglebilem z racji ze sam wkrotce bede uzytkownikiem serii G. Bylem nawet na rozmowie w polecanym w Warszawie serwisie Bmw hypertech. Pan z serwisu uwaza ze winne są slabe materialy ktore zostaly wykorzystane do produkcji elementow zawieszenia oraz nie zawsze poprawnie ustawiona geometria.


https://www.motor-talk.de/forum/erfahrung-g30-mit-wind-auf-der-autobahn-t6056400.html?page=149&fbclid=IwAR16HS-3JEfq9uYY_UMLD1Y1F2UXzBidfBGcDWFCRd9jmLtNYpsba1y5lsg


Mozna tu znalezc ciekawa wypowiedz uzytkownika "kahabo" (strona 150). Nie wiem czy g30 i g20 maja ten sam rodzaj zawieszenia ale jezeli tak to byc moze warto pojsc tym tropem.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


320i G20, 2021, odebrany na początku lutego tego roku. Przesiadłem się z VW Scirocco (1.4 TSI, 160KM).

Nie jestem jakimś super fanem motoryzacji, ani be-em-owym freakiem. Kupiłem auto za góre pieniędzy, bo nie chciałem mieć więcej problemów z autem. Dla mnie ma jeździć i ma być wygodnie, ładnie i komfortowo. I zebym się nie musiał na tym znać. Auto odebrałem na zimówkach (założył je salon - Katowice) - Hankook Winter icept evo2 HRS* 225/50R17 98H XL.

Na następny dzień jechałem w trasę do Niemiec. Auto na dotarciu, więc nie szarżowałem, ale nie ukrywam, że raz czy dwa pozwoliłem sobie nieco mocniej nadepnąć na pedał gazu.

Z istotnych rzeczy w aucie:

- 320i

- sportowa automatyczna skrzynia biegów

- zmienny, sportowy układ kierowniczy

- zawieszenie sportowe M

- regulator prędkości z funkcją hamowania (zwykły tempomat)

- Z systemów asystujących kierowcy w zasadzie nic nie brałem oprócz asystenta parkowania, ale jest system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (w ustawieniu "zredukowany") z opcjonalnym wyłączniem ingerencji w kierowanie - ale to chyba standardowy element wyposażenia (lub coś się do tej pory zmieniło).


W zasadzie od początku użytkowania odczuwałem dyskomfort przy jeździe powyżej 140km/h. Wspominany tu już efekt "pływania" po pasie. Auto myszkuje po drodze, trzeba walczyć z kierownicą. Z początku pomyślałem, że to kwestia przyzwyczajenia - było nie było przesiadłem się ze starszego, innego samochodu. Być może charakter prowadzenia auta, jego gabaryty oraz ilość elektroniki sprawia, że odczucia są inne i musze się do nich po prostu przyzwyczaić. Po dwóch miesiącach jazdy wciąż uważam, że jazda z dużymi prędkościami nie jest satysfakcjonująca.

Byłem teraz na "przejażdżce", testowałem różne rozwiązania, które pojawiły się w tym wątku, chociaż trudno o jednoznaczną ocenę, warunki są raczej kiepskie - pada deszcz, jest spory ruch. Kilka wniosków i obserwacji, do których proszę o komentarz innych użytkowników G20:

1. Tryby sport i comfort nie dają diametralnej różnicy. Samochód rzeczywiście szybciej i lepiej reaguje na pedał gazu w trybie sport, wyje okropnie, ale nie ma aż takiej przepaści. Właściwie przesunięcie dźwigni skrzyni biegów na sport (w tryb sportowy przechodzi wtedy jedynie skrzynia biegów?) daje efekt wystarczający, żeby uzyskać dynamiczną, fajną jazdę, nawet pozostając w trybie comfort. Czy stabilność jazdy jest lepsza? Może minimalnie czuć, że układ kierowniczy rzeczywiście jest sztywniejszy.

2. Puściłem kierownicę w trakcie jazdy - wydaje się rzeczywiście twarda, czy samochód się "uspokoił"? Trudno powiedzieć, bo nie jechałem w ten sposób zbyt długo. Gdy musiałem gwałtownie przyhamować samochód zaczął szaleć po pasie.

3. Wyłączyłem ingerencję w kierowanie w ustawieniach systemu ostrzegania opuszczania pasa ruchu, a po chwili w ogóle wszystkie systemy - mam wrażenie, że samochodem jechało się wtedy lepiej. Jednak nie jestem pewien czy to efekt faktyczny czy tylko "spodziewałem się", że będzie lepiej. Nie wydaje mi się jednak, żeby efekt był duży. To wciąż nie to czego spodziewałem się po aucie marki premium. Zresztą co to za system, który "przeszkadza" w komfortowej jeździe i nie byłoby sensu go wciaz włączać i wyłączać przy każdym wjeździe/zjeździe z autostrady.


W starym samochodzie jechałem sobie te 180km/h będąc opartym o drzwi i trzymając kierownicę dwama palcami. Pełen komfort. Przesiadając się do BMW myślałem, że będzie tylko lepiej. Tymczasem po dwóch miesiącach i blisko 5tys. km wciąż nie przywykłem, więc według mnie coś jest nie tak.


Po przeanalizowaniu tego wątku na forum mam wrażenie, że być może problem leży w którymś konkretnym komponencie w konfguracji samochodu. Wydaje mi się, że problem często powtarzał się przy wersjach 320i/330i. Nie pojawia sie natomiast w ogóle przy 340 - tam zresztą jest jakś dodatkowy bajer z dyferencjałem, który wg któregoś recenzenta znalezionego w internetach znacznie poprawia jakość jazdy.

Proszę innych użytkowników, któzy spotkali się z tym problemem o podanie również posiadanego typu zawieszenia, ukłądu kierwoniczego, skrzyni biegów i posiadanych lub nie systemów asystujących kierowcy.


Problem zgłosiłem mailowo do ASO w Katowicach (gdzie odbierałem auto). Telefonicznie nie mogę się dodzwonić. Póki co dostałem odpowiedź, że nigdy się nie spotkali z taką przypadłością i żebym obserwował i jak będę przekonany, że rzeczywiście problem istnieje to żebym się zgłosił. Coś czuję, że będzie przerpawa :? Tak czy siak zamierzam umówić się z nimi na wymianę kół (lepiej niech oni sami to wymienią, żeby nikt mi nie zarzucił, że to jakiś mechanik coś sknocił) i wtenczas przycisnę ich, żeby się tym zainteresowali. Może wspomniana kilkakrtonie w tym wątku geometria jest rozwiązaniem problemu.

 

Sprawdzałeś geometrię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Santo,

Dzięki za podzielenie się Twoją opinią.

W mojej ocenie ona dowodzi, że BMW coś "przekombinowało" w prowadzeniu trójki na wprost. Być może w tzw laboratorium gdzie wiatr wiał jedynie z przodu, to faktycznie wszystko jest ok. Ale... w rzeczywistości wiatr wieje różnie i często z kąta nieznanego projektantom i stąd efekt. Miało być genialnie, a niestety nie wyszło. Jeżeli faktycznie tylko 340i nie mają tej przypadłości (myszkowania na wietrze) to może chodzi o ciężar lub jakąś inną sztywność układu. Ja mam 320i .. i szczerze uwielbiam to autko ale jak lecę "grubo" to muszę dwie łapki na kierownicy i non stop korygować ! W poprzednim F31 kompletnie tak nie było. Autko szło jak przecinak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update z mojej strony. Ostatnio zmieniłem koła na letnie i... Panowie - to jest zupełnie inny samochód. Dokładnie taki, jaki zapamiętałem z jazd testowych. Super stabilny i pewny w prowadzeniu. Osobiście jestem zszokowany.

Wczoraj jeszcze, przy delikatnym deszczu i temperaturze około 8-10 stopni (Pirelli P Zero) miałbym jakieś delikatne uwagi, o tyle dzisiaj przy suchym podłożu i 13-15 stopniach samochód jedzie super. Opony na lato, to pewnie optymalne parametry łapią przy wyższej temperaturze - zgoda.

Ale różnica pomiędzy letnimi a zimowymi to jak dzień i nic. Podejrzewam, że opony nie- Run Flat zachowują się jeszcze lepiej.

Osobiście odradzam jakiekolwiek Bridgestony. Pamiętam, że miałem kiedyś też letnie w swoim Seacie i po zmianie na Continentale ContiSport Contact5 , samochód zyskał baaardzo dużo na prowadzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki indeks nośności i prędkości masz tych Bridgestone?

 

Bridgestone Blizzak LM-001 RFT 225/45 R18 95H przód tył to samo.

 

Mam szybkie pytanie ile kosztuje zrobienie geometrii w ASO? Czy 700PLN to normalna cena?

 

Dużo za dużo imho. Podjedź sobie gdzieś do jakiegoś renomowanego serwisu poza ASO to w tej cenie zrobią Ci usługę 2 razy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Mam szybkie pytanie ile kosztuje zrobienie geometrii w ASO? Czy 700PLN to normalna cena? :duh:

 

Robilem w Warszawie pol roku temu w niezaleznym serwisie za 150zl.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie i obserwację z tego tematu.


Większość aut, z jakimi miałem do czynienia - łącznie z innymi modelami BMW - po puszczeniu kierownicy ma tendencję do prostowania toru jazdy. Jedne auta szybciej, drugie wolniej ale finalnie jak na prostym odcinku damy czas - kierownica ustawi się do jazdy na wprost.


Czegoś takiego nie ma w G20 i pytanie czy to tylko mój model czy nie i czy to może odpowiadać za nasze problemy?


Oczywiście przy dużym skręcie kierownica odbija i wraca ale nie idealnie na wprost, a przy małym odchyleniu tego efektu nie ma w ogóle - auto bedzie skręcać, dopóki nie skorygujemy toru jazdy. Miedzy innymi ten efekt jest odpowiedzialny za konieczność większego niż w innych modelach kontrolowania toru jady, który wymaga co chwilę delikatnych korekt mimo poprawnej zbieżności.


Jakie są Wasze obserwacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Turanza

szok :shock: najszybszy i najbardziej sportowy 3er z oponami typu - turystyczne premium - naprawdę BMW ??!! ciekawy jestem jak jest z 330 i 340 w innych krajach , tez są na nędznych - pod względem performance - Turanzach ? bo w PL BMW daje do 318i na 17tkach tą sama oponę - turystyczną - jak do 340i z pakietem M , to już przesada ze strony BMW , nie uważacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turanza

szok :shock: najszybszy i najbardziej sportowy 3er z oponami typu - turystyczne premium - naprawdę BMW ??!! ciekawy jestem jak jest z 330 i 340 w innych krajach , tez są na nędznych - pod względem performance - Turanzach ? bo w PL BMW daje do 318i na 17tkach tą sama oponę - turystyczną - jak do 340i z pakietem M , to już przesada ze strony BMW , nie uważacie ?

W całości się zgadzam. Dlatego jak tylko będzie do odbioru moje 3er produkowane od 3 msc (jak wytrzymam nerwowo) to jadę swoją laweta po niego. Najpierw zmienić poza ASO gumy fabryczne na Micheliny ps4 a później na Detailing. Na tym co wyjedzie to chętnie sprzedam w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turanza

szok :shock: najszybszy i najbardziej sportowy 3er z oponami typu - turystyczne premium - naprawdę BMW ??!! ciekawy jestem jak jest z 330 i 340 w innych krajach , tez są na nędznych - pod względem performance - Turanzach ? bo w PL BMW daje do 318i na 17tkach tą sama oponę - turystyczną - jak do 340i z pakietem M , to już przesada ze strony BMW , nie uważacie ?

 

Do UK moje 320i na 18" dotarło z oponami Michelin Pilot Sport 4 ZP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie i obserwację z tego tematu.


Większość aut, z jakimi miałem do czynienia - łącznie z innymi modelami BMW - po puszczeniu kierownicy ma tendencję do prostowania toru jazdy. Jedne auta szybciej, drugie wolniej ale finalnie jak na prostym odcinku damy czas - kierownica ustawi się do jazdy na wprost.


Czegoś takiego nie ma w G20 i pytanie czy to tylko mój model czy nie i czy to może odpowiadać za nasze problemy?


Oczywiście przy dużym skręcie kierownica odbija i wraca ale nie idealnie na wprost, a przy małym odchyleniu tego efektu nie ma w ogóle - auto bedzie skręcać, dopóki nie skorygujemy toru jazdy. Miedzy innymi ten efekt jest odpowiedzialny za konieczność większego niż w innych modelach kontrolowania toru jady, który wymaga co chwilę delikatnych korekt mimo poprawnej zbieżności.


Jakie są Wasze obserwacje?

 

O to samo pytałem dwie strony wcześniej bo również to zauważyłem podczas jazdy próbnej g21. Wygląda na to że jest to normalne w serii g. Ostatnio czytałem test g20 i również było o tym napisane w artykule. U mnie w serii F było tak samo jak po montażu zestawu naprawczego maglownicy śruba kasujaca luz była za mocno dokrecona, tyle że dodatkowo ciężko chodziła kierownica.

Edytowane przez boohmacher

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 czy 19tki ? kiedy odebrałeś auto ?

 

19' - samochód odbierałem w Marcu 2020.

 

TomekGnomek napisał:

Mam pytanie i obserwację z tego tematu.


Większość aut, z jakimi miałem do czynienia - łącznie z innymi modelami BMW - po puszczeniu kierownicy ma tendencję do prostowania toru jazdy. Jedne auta szybciej, drugie wolniej ale finalnie jak na prostym odcinku damy czas - kierownica ustawi się do jazdy na wprost.


Czegoś takiego nie ma w G20 i pytanie czy to tylko mój model czy nie i czy to może odpowiadać za nasze problemy?


Oczywiście przy dużym skręcie kierownica odbija i wraca ale nie idealnie na wprost, a przy małym odchyleniu tego efektu nie ma w ogóle - auto bedzie skręcać, dopóki nie skorygujemy toru jazdy. Miedzy innymi ten efekt jest odpowiedzialny za konieczność większego niż w innych modelach kontrolowania toru jady, który wymaga co chwilę delikatnych korekt mimo poprawnej zbieżności.


Jakie są Wasze obserwacje?

 

Też to zauważyłem, ot cecha modelu. Z drugiej strony łatwo się do tego przyzwyczaić i jak ktoś nie jeździ w pozycji "gangsta" z dwoma palcami na kierownicy, to nie będzie miał problemów żeby przywyknąć. Moim zdaniem ma to też bezpośrednie przełożenie na "komfort" jazdy na wprost, bo bardzo ciężko wyczuć w tym samochodzie pozycję "0".


Jeszcze ciekawostka na koniec - podobno modele 3 litrowe w G20 mają układ kierowniczy "przeszczepiony" z generacji F30, a modele 2 litrowe całkiem nowe rozwiązanie. Wynika to oczywiście z miejsca pod maską. Wydaje mi się że był to artykuł na Car and Driver, ale nie mogę teraz znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.