Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale przytrzymam przycisk dłużej i aktywuje się opcja all off

Wypróbuję, dzięki.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Panowie zamówiłem pod koniec stycznia G20 330i xDrive w M pakiecie z systemami asystującym kierowcy professional. Proszę o swoje dotychczasowe spostrzeżenia/doświadczenia z tą wersja i w temacie jazdy na wprost powyżej 160km/h?


1. Ma ktoś z Was tak skonfigurowany samochód i problem jest lub nie?

2. Czy adaptacyjne zawieszenie może powodować tą dolegliwość czy wręcz odwrotnie ( z takim zawieszeniem jest mniejsze ryzyko występowania „myszkowania”)?

3. Czy jest to wina opon(producenta) lub rozmiaru felg ?

4. Odpowiada za to geometria lub soft?

5. Może wpływ na to ma produkcja w Meksyku ? ( wiem może to bzdura)

6. Produkcja na 2021 może będzie poprawiona i wyzwolona od tych dolegliwości ? Może już w 2020 jest ok?


Proszę piszcie dokładnie jaka macie wersje auta z jakim silnikiem, napędem, zawiasem, oponami. Jeśli problem został rozwiązany całkiem lub w większym bądź mniejszym stopniu piszcie dokładnie co było zrobione w ASO.


Ps

Sory za mały off topic(czytałem wątek tu i w G30) ale mimo wszystko zamówiłem auto i mam obawy, ze tez będę się z tym borykał. Chciałbym uniknąć tego nawet kosztem dodania lub zrezygnowania z czegoś w konfiguracji. Czekam na miejsce produkcyjne wiec teoretycznie mam czas do końca lutego na zmiany.


Pozdrawiam serdecznie i z fartem

Z pewnością produkcja w Meksyku nie powoduje niestabilności, bo informacje o tym były zanim wyprodukowano tam pierwsze g20.


Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

***** ***
Opublikowano
Mhm, bardzo dziękuje za odpowiedz. Niestety mam tą świadomość. Powiedz proszę gdzie został wyprodukowany Twój egzemplarz i który rok ?

Zamówienie 16.08.2019, rejestracja 07.10.2019, Niemcy.

Chętnie bym się spotkał z kimś z problemami - porównać auta - ale nikt z okolic Poznania akurat się nie ujawnił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
(...) a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Najprawdopodobniej był/jest to problem z oprogramowaniem układu kierowniczego. Może zostało to już poprawione w nowszych wersjach FW :?:

Opublikowano

Potwierdzam, że przed geometrią był jakiś taki narwany jak się nad tym bardziej zastanawiam.

Po geometrii jest spokojniejszy podczas jazdy.


Natomiast co do softu i oprogramowania, nie liczyłbym tu na jakieś poprawki BMW. Nikt z inżynierów pewnie nie czyta forum o G20 i na bieżąco wprowadza poprawki do samochodu. Po prostu asystenci jazdy to big shit i przy dużych prędkościach niewiele trzeba, żeby szarpał za kierownicę.

Najzwyczajniej w świecie jak jadę w dalszą trasę to to wyłączam i tyle.


W ASO usłyszałem, że BMW do 2000km wręcz nakazuje kontrolę geometrii, natomiast nie ma o tym w instrukcji bo byłby to strzał w kolano.

Takie czasy.Z drugiej strony ich rozumiem, nie da się w milionach egzemplarzy samochodu idealnie w fabryce ustawić geometrii, zbyt dużo zmiennych. Musieliby badać geometrię w każdym jednym samochodzie co znacznie wydłużyłoby czas produkcji. Stąd przerzucają to na serwisy - niestety albo użytkownik się zorientuje, albo nie.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Przed zakupem G20 robiłem mały reschearch na forum, wśród znanych mi użytkowników, nieautoryzowanych serwisów i wszystkie problemy występowały u osób, które wcześniej nie miały BMW.

***** ***
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem auto z 12.2020 i tez tak było po naciśnięciu przycisku włącza się menu asystenta, "all off" jest nieaktywne ,ale przytrzymam przycisk dłużej i aktywuje się opcja all off

 

Sprawdziłem i jest jak mówisz, ALE wtedy też wyłącza się system hamowania awaryjnego, który w sumie czasem ratuje tyłek. Selektywne wyłączenie asystenta pasa wymaga grzebania w menu :duh:

Instagram: @kolczasty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

system hamowania awaryjnego, który w sumie czasem ratuje tyłek.

albo zabija , jeżdżąc wahadłowym ruchem podczas robót drogowych na jakieś moście , a wtedy on myśli że jedziesz prosto na auto który stoi na przeciwko czekając na zielone światło , zanim odbijasz się w prawo , i zaczyna hamować na lodzie , sprawdzone tydzień temu :duh: , ale niestety nie mogę przełamać psychologicznej bariery jazdy bez tego systemu , także owszem mam go aktywny :roll:

Opublikowano

albo zabija , jeżdżąc wahadłowym ruchem podczas robót drogowych na jakieś moście , a wtedy on myśli że jedziesz prosto na auto który stoi na przeciwko czekając na zielone światło , zanim odbijasz się w prawo , i zaczyna hamować na lodzie , sprawdzone tydzień temu :duh: , ale niestety nie mogę przełamać psychologicznej bariery jazdy bez tego systemu , także owszem mam go aktywny :roll:

 

No niezła przygoda :norty:

Kolega miał też "atrakcje" z adaptacyjnym tempomatem ustawionym na prędkość autostradową. Zjeżdżając za jakimś autem z trasy tempomat złapał prędkość poprzedzającego auta i wszystko było ok do momentu gdy wjechali na rondo. Radar stracił auto przed nim z pola widzenia co spowodowało natychmiastową chęć SI do powrotu do zadanej prędkości. Był dreszczyk emocji :duh:


Przerażające jest też to, że np. taki asystent pasa może ulec awarii (jakieś zwarcie, błąd oprogramowania etc.) gdy lecisz sobie 160 i kierownica w ułamku sekundy wychyli się np na max w lewo. Wtedy nawet 318i dostarczy nam emocji :mrgreen:

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Przed zakupem G20 robiłem mały reschearch na forum, wśród znanych mi użytkowników, nieautoryzowanych serwisów i wszystkie problemy występowały u osób, które wcześniej nie miały BMW.

 

Może nie rozumiem posta ale za nim nabylem G20 jeździłem przez trzy lata F31. Poprzednik szedł jak przcinak, a obecne G20 przy bezwietrznej pogodzie jest ok ale jak tylko wiaterek zawieje trzeba być wyczulonym i mocno trzymać kierownicę. W "starym" tak nie było. Nie wiem, może powód, że tamto to kombi, a to sedan? Oczywiście mówimy o bardzo dużych prędkościach.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mityczna niestabilność to jeszcze nie znalazł się nikt, kto miał f30 czy F10, kupił g20 i narzekał, wiec może to być kwestia subiektywnych odczuć

No to chyba się znalazł, bo miałem F30, a moje G20 było nerwowe do aktualizacji softu i ustawienia geometrii.

Przed zakupem G20 robiłem mały reschearch na forum, wśród znanych mi użytkowników, nieautoryzowanych serwisów i wszystkie problemy występowały u osób, które wcześniej nie miały BMW.

 

Ta... Moje stare F10, czy poprzednie (skradzione niestety) A4 Quattro w porownaniu do G21 jeździly jak po szynach... :(


Jakos niedlugo bede zmienial olej to zobaczymy czy cos beda mogli z tym zrobic...


R.

Opublikowano
Problem napewno istnieje. Byłem na jeździe próbnej g20 330e(zawieszenie sportowe) i jadac ekspresowka 140km/h przy dość mocnym bocznym wietrze cały czas musiałem korygować tor jazdy. F31 ze zwykłym zawieszeniem prowadzi się poprawnie w identycznych warunkach, testowany egzemplarz g20 zdecydowanie nie. Pracownik bmw z którym odbywałem jazde powiedział że wie o tej "przypadlosci".

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Zdania sa podzielone. Moje 340 jeszcze mie dotarlo. Jesdzilem 440 i tam przy 200 nie bylo zadnego problemu, testowe 320dx przy 170tez nez zarzutu, felgi 17 i zwykly zawias tak ze zestawienie nieprzykajace stabilnosci
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@boohmacher jak oceniasz różnicę pomiędzy G a F do 140km/h , jeśli chodzi o stabilność , wyciszenie , poziom zaangażowania zmysłów i uwagi kierowcy w prowadzeniu auta ?
Opublikowano
U mnie nie ma żadnego problemu ze stabilnością. Ale caly czas mam wrażenie, że kierownica jest o 1 stopień odchylona w lewo. I generalnie nikt sobie nie może z tym poradzić. Z drugiej strony sprawdzałem na poziomicy i wydaje się być idealnie równo. Ale jak trzymam ręce na za 15 trzecia, to mam wrażenie, że lewa ręka jest lekko w dół. Pranoja
Opublikowano
Dzisiaj dla porownania wlaczylem line assista w arteonie ktorym aktualnie jezdze. Nigdy nie mialem zadnego ale do prowadzenia tego samochodu nawet przy licznikowym 267 km/h. No i tu nagle....do 160 idealnie ale im szybciej tym bardziej nerwowo, przy powyzej 200 tiry i ekrany line assist wprowadza nerwowosc i lekkie myszkowanie....tylko ze tu da sie go latwo wylaczyc(jeden guzik) i zapamietuje ostanie ustawienia. To nie sa poprostu systemy do tak szybkiej jazdy...
Opublikowano
@boohmacher jak oceniasz różnicę pomiędzy G a F do 140km/h , jeśli chodzi o stabilność , wyciszenie , poziom zaangażowania zmysłów i uwagi kierowcy w prowadzeniu auta ?

 

Nie jestem w stanie rzetelnie odpowiedzic poniewaz G20 jezdzilem tylko na jezdzie probnej i przejechalem nim raptem 20-30km. Wyciszenie G20, na tle F to inna liga. G20 jest bardzo dobrze wyciszone, a F31 bardzo slabo. Ogolnie G poza ekspresowka (gdzie wial mocny wiatr i jechalem szybko) prowadzilo sie bardzo dobrze i pewnie, napewno lepiej od mojej F ale to oczywiste bo mam zwykly zawias a w G byl sportowy.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss555 jak się zachowuje system ESC w Arteonie przy dynamicznym ruszaniu z pod światła w mokry dzień ? pytam bo w Tiguanie działa tak jakby ktoś młotkiem walił w przednich tarczach hamulcowych , aż auto uzyska pełną przyczepność , w Passacie tak samo , a w G20 dosłownie niezauważalnie, widzę tylko jak mruga żółte autko na desce :shock: brawo BMW
Opublikowano
U mnie nie ma żadnego problemu ze stabilnością. Ale caly czas mam wrażenie, że kierownica jest o 1 stopień odchylona w lewo. I generalnie nikt sobie nie może z tym poradzić. Z drugiej strony sprawdzałem na poziomicy i wydaje się być idealnie równo. Ale jak trzymam ręce na za 15 trzecia, to mam wrażenie, że lewa ręka jest lekko w dół. Pranoja

 

Mam ten sam "problem". Moim zdaniem wina leży po stronie stylistyki kierownicy. Niestety jest w taki sposób zaprojektowana, że trudno jest optycznie złapać punkty bazowe. Jeśli sugerujesz się "pionem" - to zawsze jest krzywo, jeśli spojrzysz na "poziom" ramion, to jest prosto :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dobry wieczór wszystkim. Jestem tutaj pierwszy raz - a więc witam Wszystkich :)

Mam zamówione BMW M340d xDrive i wszystko było by dobrze gdybym nie znalazł bardzo niepokojących wpisów innych użytkowników tego forum na temat niestabilności prowadzenia tej Trójki powyżej 160 km/h. Czy może już coś wiadomo w tej sprawie ? Czy znalazło się jakieś wyjaśnienie tego a najlepiej naprawienie tej usterki ?

Mój sprzedawca Pan Szymon z Inchcape we Wrocławiu zapewnia mnie do spółki z panem Jakubem że nic takiego na 100% mnie nie spotka. Czy mam spać spokojnie czy raczej też będę miał "pod górkę" z tym modelem ? Bardzo proszę o rzeczową poradę bo czas nagli i samochód mam odebrać na dniach. Co robić Koledzy ? :doh:

Pozdrawiam Wszystkich - Arek

Opublikowano
Mój sprzedawca Pan Szymon z Inchcape we Wrocławiu zapewnia mnie do spółki z panem Jakubem że nic takiego na 100% mnie nie spotka. Czy mam spać spokojnie czy raczej też będę miał "pod górkę" z tym modelem ? Bardzo proszę o rzeczową poradę bo czas nagli i samochód mam odebrać na dniach. Co robić Koledzy ? :doh:

A wyobrażasz sobie sprzedawcę mówiącego Ci, że możesz mieć takie problemy?

Najlepiej zapytaj go, z czego wynikają takie kłopoty u innych użytkowników BMW 3. Koledzy będą niewątpliwie ogromnie wdzięczni za wskazanie przyczyny. Serio - jak masz 5 minut - to zadzwoń / napisz do swojego sprzedawcy, jestem ciekaw co powie.


Ja bym chciał w końcu z kimś porównać swoje auto, które wg mnie akurat się dobrze prowadzi. Nikt z forum z Poznania się nie odezwał niestety.

Opublikowano

Jasne że sprzedawcy zawsze zachwalają towar ale liczę na uczciwość z Ich strony ponieważ mamy w firmie już jedno BMW od nich - X3 - jeździ nim żona i powiedziałem Im wyraźnie że jak się zawiodę tym razem to stracą klienta - a ja jestem bardzo lojalnym klientem jak jestem dobrze i uczciwie traktowany :)

Teraz też kupujemy dwa BMW do firmy - moje M340d i jedynkę 120i dla wspólniczki.

Arek

Ps. Ja jestem z Wrocławia i jak dostanę już swoje cztery kółka to możemy się spotkać aby coś tam sobie porównać :)

Opublikowano

@Arek niestety chyba nikt nie jest aktualnie w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie i Cię uspokoić. Temat przewija się na wielu forach BMW i ogólnie motoryzacyjnych. Jest kilka teorii i przypuszczeń, ale zagadka wciąż nie została ostatecznie rozwiązana :)

Doskonale Cię rozumiem, bo kilka miesięcy temu byłem w podobnej sytuacji. Ja w swoim egzemplarzu nie zauważyłem tego problemu i życzę Ci, żeby u Ciebie też tak było :)

Akurat wspomniany przez Ciebie "Pan Jakub" też mnie o wielu rzeczach zapewniał... z pewnością jest to doświadczony sprzedawca :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.