Skocz do zawartości

E39 touring - tylna wycieraczka nie chce się wylaczyc


Fohr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was Drodzy Forumowicze mam problem z tylnia wycieraczka w touringu. Jak już ją włączę wajcha to nie idzie jej wyłączyć. Mogę zgasić silnik i ponownie włączyć a wycieraczka i tak dalej chodzi. Dopiero po 2-3 dniach zazwyczaj sama z siebie przestaje chodzić. Później odpalam wajcha i wszystko na nowo.. w czy może być problem? Jest to bardzo irytujące. Dziękuję za wszelkie sugestie pozdrawiam!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi tak na szybko przychodzi do głowy to albo przetarta wiązka przy łączeniu klapy z nadwoziem albo wyrobione styki w manetce. Nie wiem czy INPĄ da się sprawdzić położenie włącznika tylnej wycieraczki, jeśli tak to od tego bym zaczął. Jeśli komputer pokaże prawidłowe położenie manetki to obejrzyj dokładnie wiązkę klapy. A inne rzeczy w klapie działają normalnie - w sensie światła, ogrzewanie szyby itp?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogrzewanie i światła działają. Jeśli chodzi o wiązkę to na tym łączeniu nie widzę niczego podejrzanego. Nic tam poprzecierane nie jest. Możliwe że to mogą być te styki w manetce. Jak się do tego dostać, można to samemu naprawić? Zdejmowałem ten plasticzek co ochrania moduł/silniczek tylnej wycieraczki bo czytałem że tam woda.moze się znajdywać ale nic tam u mnie takiego nie było, suche, bez zasniedzenia. Inpa odpada. Dzieki


Chyba najprościej byłoby taka manetkę kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz schemat

Moim zdaniem otwieranie tylnej szyby,wycieraczka czy speyskiwacz oznaczone sa jako A36.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/wiring-functional-info/body/wash-wipe-functions/wash-wipe-system-zke/rear-wiper/rvPleHb


Tu jest schemat manetki do włączania wycieraczek ,oznaczony jako S5 i złącze X295

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/rEoCKgi

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/W4jTE5u

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/WxSnhi5

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/ZJ8NHwj


Trzeba by było zwrócić uwagę na przekaźnik K3.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/Ughgnl0



F43 to jest bezpiecznik o wartości 5A odpowiedzialny za przekaźnik wycieraczki.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/UxgaI2H

F55 , bezpiecznik odpowiedzialny za

silnik wycieraczki , o wartości 20A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-tou/V58QL09


Ja na twoim miejscu zainteresowałbym się przekaźnikiem wycieraczki.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyjalem calkowicie go i bez przekaznila wycieraczka dalek tak samo sie zachowuje. Czy to mozliwe dalej ze to wina przekaznika?

:shock: Wyjąłeś przekaźnik sterujący wycieraczką i nadal działa to jak może to być wina przekaźnika ???


Poczytaj jak działa silnik od wycieraczek.

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic597547.html

Jeśli jesteś pewien, że kable są całe w klapie to według mnie masz uszkodzony silnik, a dokładniej podtrzymanie się nie rozłącza dlatego kręci się cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.