Skocz do zawartości

BMW 530d '99r i odrazu ZONK??!! silnik nie równo pracuje


bzyku997

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie kupilem 530d automat, z importu-Italia. wszystko ladnie pieknie..ogladnolem[do malowania] przjechalem sie ...ok. KUPILEM!!!

wracam do domu a po przejechaniu ok 350km zgasla!!! stanolem -odpalilem i jade dalej. zaczyna sie cos dziac... slucham silnika a tu zaczyna sie nierowna praca silnika przy ok 2000 obr/min tak jak by ropy malo dostawal mysle pewnie filtr paliwa....po nastemnych 100 km znowu gasnie a przed tym slychac meteliczny dzwiek...znowu odpalam a do domu jeszcze ponad 100 km... dojechalem, lecz silnik juz tak nie mruczy jak przy kupnie... klekocze, skacza obroty i przy tych 2000 obr/min dalej jest metaliczny dzwiek. POMOCY co to moze byc? dodam ze na liczniku ma ok 210 tys km. z gory serdeczne dzieki dla tych wszystkich ktorzy napisza o przyczynach tej usterki.

zrospaczony nabywca pierwszego BMW :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podłączenia do kompa nic nie zrobisz. Jedynie co Ci zostało to szukać dobrego fachowca który zdiagnozuje problem jedź z samego rana do Chamery obok loku, jest naprawdę dobry.

 

A poza tym to trochę dziwne że zaraz po kupnie w drodze do domu samochód się rozkracza. Ja dzwoniłbym nawet o 3 w nocy do poprzedniego właściciela, do chyba 3 dni masz szansę oddać to auto. Sam kupowałeś ten samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to juz niestety jest ze o bmw trzeba caly czas dbac (nie tylko przed sprzedaża)vbo to auto z "duszą" ;)

Ja miałem podobnie i dopiero po kilku tygodniach jak wymieniłem sporo części to zaczął samochód żyć - jeszcze mi troche zostało ale już wychodzę na prostą a przy okazji poznałem trochę mechaniki bo z zawodu jestem informatykiem a wszystko robiłem sam (no z pomocą forum i informacji z internetu, service manuali, etc.)

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:nienie: Kurde wszyscy chwala tego chamere a ja widziałem ostatnio jego robote jak zrobił obejscie przekaznika pompy paliwa w fordzie zwykłym drucikiem :duh: :jawdrop:, powiedział babce ze wszystko jest ok, dopiero jak zaczeło sie dymic spod deski wyszło szydło z worka!!!!. Takze mam mieszane uczucia.
DARK SIDE OF POWER!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chamera nic nie pomogl bo kompa aktualnie niema.. koles na przemyslowej odczytal mi nastepujace bledy

P0400 EGR: blad przeplywu

P3505 swiece zarowe

P0190 czujnik cisnienia w magistrali paliwa

i poduszka powietrzna -czujnik obecnosci siedzenia pasazera

wszystkie bledy przejsciowa

zostaly wykasowane

i nic innego

a silnik jak falowal tak faluje i te niepokojace stuki przy ok 1800-2000 obr/min

oddalem na bosh servis - diagnoza w ciagu 24h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobne objawy mieli moi klienci w p. berlingo hdi oraz w fordach mondeo 2.0tdci i fucusie tez z tym silnikiem.

W przypadku tych powyzszych bledow nie bylo. Z pomiaru cisnien paliwa wyszlo ze jest oki. Ale ZONK jest juz rozpoznany okazuje sie ze ropa rozpszcza uszczelnienia pompy wysokiego cisnienia i drobne opilki zatykaja wtryskiwacze. W okilicach warsawy cala operacja mycia i wymiana uszczelnien zamyka sie kwota ok 1000 - 1500.

Co do kasowania bledow to z nimi jest tak ze po wykasowaniu trzeba obyc jazde probno ok 10 - 15 min i te ktore sie pojawia po tym czasie sa wiarygodne !!!!. Czesc z nich moze byc powiazana z innym ukladem w samochodzie i wzajemne oddzialywanie ujawnia sie podczas jazdy.

Dlatego nie warto sie sugerowac beldemi statycznymi. Wiekszosc problemow "elektronicznych" powinno sie traktowac z przymrozeniem oka i nie wierzyc we wszytko co uawniaja testery. Trzeba wiedziec iz wartosc sygnalow i i poprawnosc zalezy od sprawnosci mechanicznej. A same jednostki sterujace nie interpretuja poprawnosci otrzymanych wynikow (w pewnym zakresie) Jako ze uklady sa zamkniete mog wystapic zaklucenia w skutek przekroczenia zadanych wartosci w jednosce sterujacej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes kolejnym posiadaczem 3.0D, ktory ma taki problem, te auta sa bardzo czule na paliwko, proponuje podjechac do dobrego mechanika niech ci zmierzy cisnienie paliwa przed pompa wysokocisnieniowa, i sprawdzi czy pompa w zbiorniku i pompa progowa sa sprawne, do tego komp nie jest potrzebny. jest tez sposob na spr wtryskow, ale to juz na priw. gg 2428906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.