Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałem się przywitać, gdyż jestem tu nowy.


Panowie mam problem . Zauważyłem w swoim samochodzie problem z ogrzewaniem w centralnym oraz lewym nawiewie kierowcy. Problem polega na tym, że po włączeniu ogrzewania ( bez względu na to czy klima jest załączona czy nie ) lewa kratka nawiewu centralnego oraz lewa przy kierownicy mucha na zmianę ciepłym ( ok pół minuty ) i zimnym ( również ok. pół minuty ) powietrzem. Nawiew na nogi i szybę jest ok oraz cała prawa strona i tył również. Dotyczy to tylko tych dwóch kratek. Dzieje się tak bez względu czy nawiew jest ustawiony w automacie lub manualu.

Płyn chłodniczy jest. W momencie gdy dmucha słychać jak się przestawiają klapki wewnątrz. Na podstawowym programie OBD2 nie ma żadnych błędów.


Spotkał się ktoś z takim problemem ? Co może być przyczyną ?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Schemat połączeń (SSP) Zintegrowana automatyczna klimatyzacja, wersja podstawowa

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/03-body/integrated-automatic-heating-air-conditioning-high-version/1VnXddvtDR


Schemat połączeń (SSP) Zintegrowana automatyczna klimatyzacja, wysoka wersja

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/03-body/integrated-automatic-heating-air-conditioning-high-version/1VnXddvtDR



Przedni lewy silnik klapowy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XPf9S6W

Awaria komponentu:

W przypadku awarii silnika przedniej klapy stratyfikacyjnej z lewej strony należy spodziewać się następującego zachowania:


Wpis do pamięci kodów błędów w jednostce sterującej IHKA

Praca awaryjna: Jeśli wystąpi awaria, np. Brak komunikacji magistrali przez pewien okres czasu, rozpocznie się praca awaryjna.

Silnik klap stratyfikacyjnych zamienia klapę stratyfikacyjną w określoną pozycję końcową. Klapa rozwarstwienia jest zamknięta w tej pozycji końcowej.

Przepływ powietrza do otworów wentylacyjnych z przodu po lewej stronie jest więc tylko ciepłym powietrzem.


Czujnik temperatury lewy/przód

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XASV3y2

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/1VnXM1F7oy

Awaria komponentu:

Jeśli przedni lewy czujnik temperatury wentylacji ulegnie awarii, należy oczekiwać następującego zachowania:


Zgłoszenie błędu w jednostce sterującej IHKA

Wartość zastępcza sterownika IHKA: 20 ° C



Czujnik wymiennika ciepła, lewy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XFHnU2h

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/1VnXim63CN



Przednia środkowa kratka wentylacyjna

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/XUwVc6b

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav/1VnXGlON7I

Awaria komponentu

Czujnik temperatury wentylacji

Jeśli czujnik temperatury wentylacji ulegnie awarii, należy oczekiwać następującego zachowania:

Wprowadzanie kodu usterki w jednostce sterującej IHKR lub jednostce sterującej IHKA

Wartość zastępcza jednostki sterującej IHKR lub jednostki sterującej IHKA: 20 ° C

Wyłącznik krańcowy

W przypadku awarii przełącznika położenia krańcowego należy oczekiwać następującego zachowania:

Brak dostarczania powietrza z odpowiedniej strony kratki wentylacyjnej

Kółko kontroli stratyfikacji

Jeśli kontrola stratyfikacji nie powiedzie się, należy oczekiwać następującego zachowania:

Zgłoszenie błędu w jednostce sterującej IHKA

Wartość zastępcza jednostki sterującej IHKA: 50%


Ciężka sprawa. W instrukcji nie znalazłem , żadnej informacji , która pasowała by do twojej awarii.

Tym szystkim zarządza panel klimatyzacji.

Ty piszesz o cyklicznej zmianie temperatury nawiewu. Może któryś z czujników temperatury nawala?????

Bez dobrego kompa ciężko będzie stwierdzić co ma wpływ na takie zachowanie systemu klimatyzacji


Może pobaw się jeszcze tą klimą. Może zauważysz jeszcze jakieś inne zależności.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Czy udało się rozwiązać problem?


W F10 miałem tak, że po starcie dopóki silnik się trochę nie rozgrzał, do środka praktycznie nie było nadmuchiwane powietrze. Po ok 5 minutach powoli zaczynało delikatnie lecieć ciepławe a po pewnym czasie, gdy silnik pewnie się bardziej dogrzał, normalnie zaczynały działać nastawy nadmuchu itp.


W F15 prawie od razu wali mi zimnym powietrzem na maksa, potem się uspokaja, ale mam wrażenie, że coś w środku się co jakiś czas przełącza (słychać ciche terkotanie co parę minut) i z lewej środkowej kratki zwykle leci zimniejsze powietrze niż z reszty. Jak wyłączę/włączę nawiewy albo przełączę kratkę na zimne (niebieskie) i z powrotem na ciepłe (czerwone), to temperatura się wyrównuje. Wkrótce jadę na serwis, ale może ktoś coś?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Możesz coś więcej napisać? Kodowanie klapek czy silników sterujących? No i na czym dokładnie to kodowanie polegało? Co tam można zakodować?
Opublikowano
Dołączam się do prośby. U mnie temat się uspokoił po aktualizacji softu i zabawach BimmerCode. A może cieplej się zrobiło, nie wiem. Raz na 10 jazd coś tam wieje chłodem ale znacznie słabiej. Niemniej jednak chętnie poznałbym sprawdzone rozwiązanie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Późno to późno ale temat ogarnąłem. Kodowanie klapek i temat załatwiony.

 

Ponawiam prośbę forumowiczów. Możesz coś więcej napisać o tym kodowaniu klapek? Jak to trzeba zakodować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.