Skocz do zawartości

E90 318i N46 wypadanie zapłonu, pół silnika wymienione


nswspider

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

od maja walczę z problemem który wystapil po remoncie silnika, remont zrobiony ze względu na fatalna kompresje na 2 cylindrach, gasł


wymienione na nowe:

-samoregulatory zaworowe

-zawory wydechowe

-zawory ssace dotarte

-uszczelniacze zaworowe

-kompletny rozrzad (zrobilem przy okazji)

-planowana glowica i sprawdzana szczelnosc (podobno idealna)

-swiece

-cewki

-oringi elektrozaworow

-odma

po remoncie auto gasło na zimnym

mechanik nie wiedzial o co chodzi, auto pojechalo na lawecie do "speca" od BMW

po podlaczeniu kompa nie mogl zrobic nastawy valvetronica i stwierdzil uwalony sterownik silnika

-wymieniony sterownik silnika (uzywany, przeprogramowany)

auto nie gasnie ale jest wypadanie zapłonu raz na 1 raz na drugim cylindrze poprzedzone falującymi obrotami i telepaniem silnikiem (na zimnym)

-wymieniony czujnik walka mimosrodowego (uzywany)

zaplon dalej wypada

moj mechanik powiedzial ze mechanicznie wszystko jest idealnie i ze to nie ma nic wspolnego z mechanika ktora zrobil


duzo dzwonilem i znalazlem mechanika ktory robi same BMW, jak zobaczyl liste wysej to sie za glowe zlapal

przypuszczal lewe powietrze

-zalozyl oringi na przewodzi od odmy bo wczesnij byl luzny

-znalazl olej pod cewkami (mozliwe ze od czestego zdejmowania pokrywy zaworow cos sie nalalo)

-wymienil przewod od wtrysku gazu bo byl spekany

w międzyczasie wyskoczył błąd silniczka valwetronic

- wymieniony silniczek valwetronica

problem dalej wystepuje


kompresja jest idealna, dźwignie pośrenidnie nie były pomylone bo były zdejnowane w całości. rozrzad ustawiony dobrze

drugi mechanik (spec od BMW) sprawdził ustawienie rozrządu


pojechalem do gazownika zeby calokwicie odpial sterownik gazu z obwodu

zaplon dalej wypada


WSZYSCY rozlozyli rece

znalazlem na necie problem podobny w innych markach aut, telepanie na zimnym i falowanie obrotow a pozniej wypadanie zaplonu

przypuszczenie -> zapchany katalizator

skoro palil mi wcześniej olej w komorze (uszczelniacze zaworowe), moze zrobil sie nagar

sprawdzone, katalizator nie zapchany kratki niezalepione


brak mi już sił i pomysłow, czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?

może macie jakieś sugestie o co może chodzić

wpakowałem już w auto kupe kasy i rece mi opadają

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widać róznicy, obroty lekko faluja i zaplon nie wypadl, z wpiętymi tyczkami identycznie


za to wypadl mi zaplon dzisiaj rano, obroty falowaly, spadły do ok 500 obr na min i wypadl zapłon. zatrzymalem się, wyłaczyłem silnik, właczyłem i było już dobrze


po wypadnięciu zapłonu wystarczy że wyję wtyczke czujnika wałka mimośrodowego i auto pracuje rowno i cicho jakby z fabryki dopiero wyjechało (dzisiaj akurat nie musiałem jej odpinać, za to robiłem to wczoraj)

wałek mimośrodowy podobno idealny, czujnik wałka mimośrodowego wymieniony, co prawda na używany ale objawy identyczne, serwomotor nowy, sterownik silnika wymieniony na uzywany przeprogramowany, to chyba cały układ?

dźwignie pośrednie nie były pomieszane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sklep-bmw.pl/przeglad-czesci/?site-listaczesci/bmw-3-e91-E91/11_3176/49349/VR51/540454/11/sterowanie-zaworow-walek-rozrzadu-wlot

czy chodzi o numer 13 czy 9? ceny załamują

czy jest coś jeszcze co ewentualnie mogloby być przyczyna? czy dzwignie zaworowe to pewnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na szczelny, poaz tym problem wystepuje od pol roku, nie mozliwe zeby ciagle zle byl zakladany

poza tym dziwne jest to ze jak na wlaczonym silniku odkrece korek oleju, nie trzesie silnikiem a jedynie delikatnie moniej nim telepie

U mnie po odkręceniu korka oleju nic się nie dzieje .Motor N46 nie ma podciśnienia pod pokrywą zaworów poprzez sterowanie zmiennym skokiem zaworów (valvetronic ).Skoro sprawdzałeś założenie elektrozaworu vanos -trzeba mocno docisnąć przy montażu .Jak wspomniałeś silnik pracuje dobrze na wypietej wtyczce sensora vvt ?Szukaj całego valvetronica spiętego w całość ( wałek ssący ,mimośrodowy , dźwigienki pośrednie i rolkowe bezpośrednie z dobrze pracującego silnika .Wrzuć screeny z inpy „status”-„engine roughness „

Dźwigienek vvt pod żadnym pozorem nie można zamieniać miejscami ,muszą być tej samej klasy ,itd.....

sprawdź przy okazji czy magistrale olejowe (są 2) nad wałkami rozrządu są drożne .

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.