Skocz do zawartości

Swap hamulców do 520d. Problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie. Próbowałem zmienić swoje seryjne zaciski (60/24) oraz tarcze (330/24) na zestaw od 530d (60/30/348). Informacje jakie uzyskałem mowily, że wystarczy nowy zacisk z jarzmem, tarcza i klocki. Takie wiec zakupiłem, ale... Podczas próby demontażu okazało sie, że jarzma w większych zaciskach są identyczne jak u mnie przy tarczy 330mm, wiec miejsca na nową 348mm nie będzie. Kto już robił takie manewry? Złe jarzmo? Inna zwrotnica? Dziwna sprawa jak dla mnie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś albo robisz nie tak albo źle kupiłeś zaciski lub tarcze.

Nie wymienia się nic więcej tylko tarcza i zacisk z jarzmem...

Opublikowano
Tarcze 348mm średnica. Grubość 30mm. Zaciski z jarzmami. 348/30/60. Tyle, że jarzma identyczne jak u mnie, więc nie ma jak ta większa tarcza wejść
Opublikowano

moze do komletu ktos dolozyl inne jarzmo

ja kiedys zmienialem i udalo mi sie kupic dobry kpl.

a wymienialem trylko i wylacznie dlatego ze przywiozlem to z PL

nie chcialem odsylac tarcz i czekan na odpowiednie

nie zalowalem tego manewru

a blednie mialem sprzedane tarcze wlasnie te wiekszezie

gdzie dobiero sie zorietowalem na miejscu w UK

tanio dorawlem zaciski (60/30/348) wlasnie do tych tarcz

pamietaj ze w tym nowym komplecie jest tarcza lewa i prawa

i imbus 9

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego wynika ,że otwory w zwrotnicy są w innym miejscu.

Na to wygląda ,że musisz zmienić też zwrotnice.


Wróć..... sprawdziłem w katalogu części i do mojego silnika sa dwa nr jarzma.

Również obstawiam , że przysłali ci niewłaściwe jarzma....

Opublikowano
a czemu nie wymieniles na 36mm? jak juz wymieniac to na te z 520d wzmocnione 36mm

 

Nie widziałem ciekawego kompletu. A wzmocnione to chyba właśnie 30mm

Opublikowano
Mam wersję przedliftowa. Może po lifcie zmienili zwrotnicę...

 

Zwrotnica jest taka sama dla większości silników i nie ważne czy jest to przed czy polift...

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/31216775770/

 


Właśnie tak spoglądałem i tylko od xdrive z wiadomych powodów jest inna. To już nie wiem co jest grane. To jarzmo ma teraz przy tarczy 330mm niewiele miejsca, a co dopiero przy 348, gdzie różnica jest spora. Przysłany zacisk wyglądał jakby z tym współgrał wcześniej jako całość. Napisałem już do gościa, że chyba pomylone jarzmo... Ale głowy uciąć sobie nie dam. Tarcza jaka by nie była. Nawet pomylona to średnice i tak ma 348mm, więc niemożliwe, że to od niej problem. Zacisk ewidentnie z napisem że na tarcze 348/30...


Zachciało mi się kombinacji... Ale już miałem dość wichrujacych się tarcz. Być może te grubsze będą mniej podatne. Aaa... I nie polecam klocków jurid white. Tarcza sponiewierana, wyrowkowana, hamowanie gumowe, skrzypienie przy obracaniu kołami w miejscu jak ze starej furmanki. Jedyny plus to to, że nie pylą w ogóle i mało schodzą bo zrobiłem już może z 50 tysięcy, a mało co się starły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co czytam to ty jeszcze tego nie montowałeś, tylko przykładałeś??

Różnica jest ale ona wynosi przy samym jarzmie 9mm.....


Teraz spojrzałem na zdjęcie zacisku hamulcowego z tarczą , rzeczywiście jest za mało miejsca.


Zadzwoń do ASO i spytaj o nr. Części.


Albo spytaj kolegi z forum , który sprzedaje części. On napewno będzie wiedział.

Opublikowano
Problem rozwiązany. Przymierzalem tylko jeden zacisk, a okazało się, że drugi ma inne jarzmo, które pasuje... Ech... Jednym zdaniem: pomylone jarzma w dobrych zaciskach.
Opublikowano
Dziekuje wszystkim za okazane zainteresowanie oraz pomoc. Teraz szukam nowego zacisku z dobrym jarzmem lub samego jarzma. Jeszcze raz dziękuję
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Kolego, wpisz na znanym portalu aukcyjnym "zacisk Bmw 60/36" wyskoczy Ci trochę wyników. Czy to będzie z F01, F02 czy z F10 to nie ma znaczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok ...

Rozumiem ,że wszystko będzie pasować...???..Plug &Play.....???

A jak wtedy dobrać tarczę hamulcową i klocki???

Szukać po aucie , które wyskoczy po wpisaniu numeru części zacisku ?????

Tyle co widzę to dla mojego modelu tarcza może mieć Max. 348/30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Śmiało możesz zakładać 348x36.

Musisz tylko kupić zaciski z jarzmem.

Pasuje wszystko idealnie. Mam tak zrobione u siebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie , chciałbym tylko potwierdzić....

Czy zaciski 60/36/348 będą pasowały do BMW F11 2.0d 184km. ...????

Czemu pytam , na stronkach widzę że najmniejszy silnik jaki ogarnia takie zaciski to BMW F11. 2.0d 190km....


Czy ktoś zakładał te zaciski do silnika 2.0d , 184km.....????

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam dwa pytania.

1. Czy trzeba też wymienić osłony tarczy?

2. Czym różni się tylny zacisk i czy wymiana jego jest konieczna razem z przednimi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. osłony tarczy zostają. są jednakowe do wszystkich rozmiarów tarcz

2. inna średnica tarczy to inny zacisk i jarzmo. Skoro z przodu wymieniasz to i z tyłu powinieneś. Chodzi o skuteczność i rozkład siły hamowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.