Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,


Przeszukałam forum niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Do sedna: Poszukuje auta do pracy, jestem inżynierem uprawiającym wolny zawód, więc przebiegi będą uzależnione od ilości zleceń.

Bazując na tym, że pracując w ostatniej moje firmie pokonywałem rocznie miedzy 50-70 tkm rocznie i nie należę do osób które nie lubią pracować, postanowiłem w tym trudnym okresie zaryzykować działać...

Przestudiowałem konfigurator i wybrałem z kilkunastu analizowanych opcji i wariantów 3, które chciałbym z wami przekonsultować i wysłuchać Waszej opinii.

Zaznaczyć należy, że jest to moje 1-wsze nowe BMW, do tej pory jeździłem innymi markami i pojazdami, renault Megane, Kia Ceed, VW Tiguan 4x4, aktualnie V90cc i wiele innych.

1)320xd z M-sport za kwotę 236 650 katalogowo.

wyposażenie opcjonalne:

Zwiększony bak paliwa

Lusterka zewnętrzne czarne

Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich

Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

Pakiet Connected Professional

Zestaw głośnikowy HiFi

Ogrzewanie foteli przednich

Asystent parkowania z kamerą cofania

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

Systemy asystujące kierowcy

BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym

2)318d z M-sport za kwotę 218 570 katalogowo

wyposażenie opcjonalne:

Automatyczna skrzynia biegów

Lusterka zewnętrzne czarne

Zwiększony bak paliwa

Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich

Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

Pakiet Connected Professional

Zestaw głośnikowy HiFi

Ogrzewanie foteli przednich

Asystent parkowania z kamerą cofania

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

Systemy asystujące kierowcy

BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym

3)318 s-line za kwotę 215 650 katalogowo

wyposażenie opcjonalne:

Automatyczna skrzynia biegów

18" aluminiowe obręcze V-spoke 780 Bicolor

Listwy ozdobne Aluminium 'Mesheffect'

Asystent świateł drogowych

Kierownica sportowa M, skórzana

Podsufitka BMW Individual Anthracite

Lusterka zewnętrzne czarne

Zwiększony bak paliwa

Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich

Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

Pakiet Connected Professional

Zestaw głośnikowy HiFi

Ogrzewanie foteli przednich

Asystent parkowania z kamerą cofania

Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne

Systemy asystujące kierowcy

BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym

Nie chciałbym dyskusji na temat benzyna czy diesel - bo to już postanowione, pozostałe pozostawiam do dyskusji.

Auto chciałbym kupić w leasingu na 4 lata, z późniejszą odsprzedażą, ze względu na preferowane przebiegi i tańszy leasing(economy first).

Proszę Was o podzielenie się doświadczeniem, które z tych aut może być na rynku wtórnym ciekawym pod względem atrakcyjności dla przyszłego nabywcy.

Proszę również jeśli to możliwe o przedstawienie argumentów x-drive vs napęd klasyczny i inne cenne uwagi dla przyszłego użytkownika.

Dodać należy, że planuję kupić auto do wygodnego i bezpiecznego przemieszczania się z pkt. A do B.



PS. Jeśli moderator uzna, że temat jest powielony to uszanuję decyzję o zamknięciu-choć liczę że tak się nie tanie:).

Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Do twojej charakterystyki pracy zdecydowanie diesel, pierwszy wybór mamy za sobą.

Drugie pytanie jest takie - Czy potrzebny ci napęd xDrive? Jeśli jeździsz np. w południowych rejonach Polski większy okres w roku, to można rozważyć, w innym wypadku nie zawracałbym sobie głowy. xDrive wymaga opon z homologacją, a przy Twoim przebiegu szybko będziesz te gumy zmieniał. Auto jest cięższe i więcej pali o ileś dziesiątych.

Trzecia kwestia - odczujesz różnicę między 318d a 320d, dlatego zdecydowanie wygrywa jednostka 190 KM do sprawnego pokonywania km autostradami.

Jeśli chodzi o stylistykę widzę, że chcesz model M, zatem dołóż go do konfiguracji i kolejna kwestia wyjaśniona.

Z opcji:

Pakiet ConnectedDrive Plus

Zwiększony bak paliwa

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go

Asystent parkowania z kamerą cofania

Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

Ogrzewanie foteli przednich

Szyby przednie o zwiększonej izolacji akustycznej

Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound

225000 brutto przed rabatem. Reszta opcji wedle uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za feedback.

Południowa część polski, bazując na dzisiejszych wyprawach jest sporadycznie odwiedzana.

Co to aktywnego tempomatu stop & go to mam pytanie, jaka jest różnica miedzy S&G a standardowym chyba aktywnym z regulatorem "Regulator prędkości z funkcją hamowania"?.

S&G faktycznie przydaje się najbardziej na lokalnych drogach-przy stałych prędkościach i korkach, na autostradach nie wykorzystuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Stop & Go ma to aktywny tempomat z radarem, regulator prędkości z funkcją hamowania to trochę mylące określenie BMW na zwykły tempomat który potrafi przy "zrzcuceniu" prędkości np o 30-40 km/h użyć hamulców a nie tylko hamować silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

nie znalazłem odpowiedniego wątku a w zasadzie powyższy myślę, że się wpasuje:

Panowie konfiguruje pojazd prośba o "szybkie odpowiedzi ;) " co myślicie, czy warto coś dodać lub dodałem zbędne rzeczy:


https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/a6r8a3l8

 

Chlopaki tu namawiali na fotele m, podobno warto doplacic :) audio hifi jest takie se..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie oglądałem fotele M i po prostu wizualnie mi się nie podobają. Co do HiFi nie jestem melomanem, obecnie mam HK w F30 i jak dla mnie to po prostu głośniki bez szału :)

Zastanawiałem się czy wgl dobierać HiFi.. :P

W f30 mam standardowe głośniki i myślałem, że HiFi w g20 zrobi na mnie jakieś wrażenie, nie zrobiło.....

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie oglądałem fotele M i po prostu wizualnie mi się nie podobają. Co do HiFi nie jestem melomanem, obecnie mam HK w F30 i jak dla mnie to po prostu głośniki bez szału :)

Zastanawiałem się czy wgl dobierać HiFi.. :P

 

Hifi to minimalna koniecznosc. W serii 5 gdzie standardowe audio jest o niebo lepsze od standardowego w g20, bo chocby ma suby pod siedzeniami, to bez tweeterow bardzo brakuje cykania. Jwstem w trakcie rozbudowy, a kosztuje to nieporownywalnie wiecej niz doplacic do seryjnego hifi. Nie rob tego bledu, za 1360zl to lepiej niz dobrze. Skoro przyzwyczailes sie do HK, to teraz jego brak mozesz odczuc. Najlepiej posluchaj gdzies hihi w g20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.


Rozważam zakup G20. Chciałbym prosić o wskazówki co do zakupu (dotyczące nie tylko silnika).


Myślę o wersji 318d RWD.Trochę faktów:


- rocznie robię około 20 tysięcy kilometrów, dwa razy w miesiącu średnio trasy po około 450km. Do tego czasem wycieczka. Po mieście nie jeżdzę codziennie; czasem po zakupy, na basen, do znajomych itd.

- w trasie jeżdżę raczej spokojnie i równo, nie mam frajdy z wyprzedzania wszystkiego co widzę.

- moje aktualne auto mam 5 rok i wychodzi około 100 tysięcy przebiegu (diesel 2.0, około 140KM, skrzynia manualna, napęd na przód). Czasami brakuje mi dynamiki, próbując podgonić od świateł doświateł by zdążyć na zielonym czuję, że auto się męczy i nie do takiej jazdy zostało stworzone. Ale jakoś z tym żyję.


Wyposażenie, które chciałbym mieć w nowym samochodzie:


- pakiet M, ponieważ dopiero wtedy podoba mi się G20

- szybę z izolacją akustyczną

- nagłośnienie HK

- światła LED o rozszerzonym zakresie lub nawet laserowe

- sportowe fotele z podparciem lędźwiowym

- automatyczną skrzynię

- pakiet zimowy

- większy bak

- inne, teoretycznie drobiazgi...


Zastanawiam się jedynie nad sensownością live cockpit professional, ponieważ jest dość drogi. Z drugiej strony klasyczne zegary mógłby by być ładniejsze w G20. To samo z Head-up (czy dopłacać?)

W zasadzie to po doposażeniu auto robi drogie jak na 150 konnego diesla (koło 230 tysięcy pln przed rabatem lub koło 260 tysięcy po dodaniu live cockpit, head-up itp).


Pytania:


- czy przy takich przebiegach ten silnik będzie dobrym wyborem? Czytałem, że akurat ten diesel łapie temperaturę dość szybko, co jest zaletą przy krótszych odcinkach

- RWD z jednej strony jest bardzo chwalone, czy jest się czego bać przesiadając się z auta przednionapędowego? Nie wyjeżdżam w góry zimą często, ale gdyby do tego doszło, to czy łańcuchy będą w tym przypadku koniecznością? Mój aktualny samochód dał radę na ostatnim wyjeździe do Czech a wtedy dopadało trochę śniegu (nie musiałem zakładać łańcuchów). Jako kierowca mam prawo jazdy od kilkunastu lat, pewnie ze 150 tysięcy km się uzbierało. Chyba nie ma sensu linkować tu filmików z "polscy kierowcy" gdzie BMW wpada w poślizg, bo i tak nie wiadomo co zrobił kierowca w tym momencie. Pytam, czy RWD będzie OK w warunkach drogowych jakie mamy w Polsce (czyli definitywnie nie jest to 12 suchych i ciepłych miesięcy)

- czy jest duża różnica w pracy sportowej automatycznej skrzyni a zwykłej automatycznej?

- zrezygnowałem z asystentów, bo są bardzo drogie a i tak nie działają perfekcyjnie z tego co słyszałem (nie chcę zaczynać burzy, ale utrzymanie w pasie ponoć działa lepiej w skodzie superb). Czy ktoś kto je ma może podzielić się opinią?

- hamulce M (dopłata stosunkowo mała, bo około 3 tysięcy). Wychodzę z założenia że lepsze hamownie może przydać się w każdej sytuacji, niezależnie od tego czy samochód ma 150 czy 250KM. Czuć różnicę w skuteczności/modulacji w porównaniu do zwykłych hamulców?

- nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji.

- pozostać przy felgach 18 czy może pokusić się o 19? Wizualnie podobają mi się 19, a raczej ich wzór (18 calowe dostępne w konfiguratorze nieszczególnie przypadły mi do gustu). Czy na 19 będzie komfortowo czy absolutnie odpuścić ten pomysł?

- na jak duży rabat można liczyć w BMW? Aktualnie dostaję 30 tysięcy rabatu i rzekomo nie da się więcej. Ze względu na wybrane opcje nie mogłem znaleźć takich aut na stocku (chociażby 318d + harman kardon skutecznie zawężą wyniki na otomoto).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
- czy przy takich przebiegach ten silnik będzie dobrym wyborem? Czytałem, że akurat ten diesel łapie temperaturę dość szybko, co jest zaletą przy krótszych odcinkach

 

poważnie zastanowiłbym się nad 318i, zostaje 15 tysięcy na dodatkowe opcje, cisza i bardzo niskie spalanie według opinii forumowiczów

 

- RWD z jednej strony jest bardzo chwalone, czy jest się czego bać przesiadając się z auta przednionapędowego? Nie wyjeżdżam w góry zimą często, ale gdyby do tego doszło, to czy łańcuchy będą w tym przypadku koniecznością? Mój aktualny samochód dał radę na ostatnim wyjeździe do Czech a wtedy dopadało trochę śniegu (nie musiałem zakładać łańcuchów). Jako kierowca mam prawo jazdy od kilkunastu lat, pewnie ze 150 tysięcy km się uzbierało. Chyba nie ma sensu linkować tu filmików z "polscy kierowcy" gdzie BMW wpada w poślizg, bo i tak nie wiadomo co zrobił kierowca w tym momencie. Pytam, czy RWD będzie OK w warunkach drogowych jakie mamy w Polsce (czyli definitywnie nie jest to 12 suchych i ciepłych miesięcy)

 

bierz RWD bez żadnego stresu i nie daj sobie wmówić w salonie że niespełna 200 konnym autem z napędem na tył nie da się jeździć - za te durnoty sprzedawcy powinni odpowiadać karnie

 

- czy jest duża różnica w pracy sportowej automatycznej skrzyni a zwykłej automatycznej?

 

różnica to software ale też łopatki więc przy tej niewielkiej dopłacie brałbym sportową

 

- zrezygnowałem z asystentów, bo są bardzo drogie a i tak nie działają perfekcyjnie z tego co słyszałem (nie chcę zaczynać burzy, ale utrzymanie w pasie ponoć działa lepiej w skodzie superb). Czy ktoś kto je ma może podzielić się opinią?

 

mam też podstawowe ale z tempomatem stop&go i taki zestaw polecam bo wychodzi fajnie cenowo i w trasie można się wyluzować

 

- hamulce M (dopłata stosunkowo mała, bo około 3 tysięcy). Wychodzę z założenia że lepsze hamownie może przydać się w każdej sytuacji, niezależnie od tego czy samochód ma 150 czy 250KM. Czuć różnicę w skuteczności/modulacji w porównaniu do zwykłych hamulców?

 

lepiej hamują, są bardziej trwałe ale tarcze i klocki są wyraźnie droższe, ogółem robienie serwisu hamulców w ASO to rozbój w biały dzień i wiele osób robi to w niezależnych warsztatach na oryginalnych częściach (na co masz prawo)

 

- nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji.

 

ja wybrałem sportowe pasywne, lubię sztywniejszą jazdę, jeśli zależy Ci bardzo na komforcie to adaptive, zwykłego nie znam ale auto będzie napewno wyższe o parę mm co już wygląda gorzej

 

- pozostać przy felgach 18 czy może pokusić się o 19? Wizualnie podobają mi się 19, a raczej ich wzór (18 calowe dostępne w konfiguratorze nieszczególnie przypadły mi do gustu). Czy na 19 będzie komfortowo czy absolutnie odpuścić ten pomysł?

 

19" pasują idealnie do tego nadwozia, niestety obecne wzory w 18" są.. słabe, jeśli chcesz komfortu to 19" bez runflat

 

- na jak duży rabat można liczyć w BMW? Aktualnie dostaję 30 tysięcy rabatu i rzekomo nie da się więcej. Ze względu na wybrane opcje nie mogłem znaleźć takich aut na stocku (chociażby 318d + harman kardon skutecznie zawężą wyniki na otomoto).

 

Rabaty temat rzeka ale wszystko poniżej 15% to raczej słabe rabatowanie, tutaj kolejny powód do zastanowienia się nad 318i - z tego co mi wiadomo jest bardzo chętnie rabatowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

- nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji.

Zobacz co ma w standardzie wersja M Sport, bo interesuje cię ten model, to nie tylko zderzaki.

Masz tam między innymi w cenie sportowe zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy przy takich przebiegach ten silnik będzie dobrym wyborem? Czytałem, że akurat ten diesel łapie temperaturę dość szybko, co jest zaletą przy krótszych odcinkach

 

poważnie zastanowiłbym się nad 318i, zostaje 15 tysięcy na dodatkowe opcje, cisza i bardzo niskie spalanie według opinii forumowiczów

 

Będę sprawdzać zatem 318i i 320i.


 

- czy jest duża różnica w pracy sportowej automatycznej skrzyni a zwykłej automatycznej?

 

różnica to software ale też łopatki więc przy tej niewielkiej dopłacie brałbym sportową

Nie wiem czy wykorzystam łopatki, ale skoro jest szybsza to jest to argument.

 

- zrezygnowałem z asystentów, bo są bardzo drogie a i tak nie działają perfekcyjnie z tego co słyszałem (nie chcę zaczynać burzy, ale utrzymanie w pasie ponoć działa lepiej w skodzie superb). Czy ktoś kto je ma może podzielić się opinią?

 

mam też podstawowe ale z tempomatem stop&go i taki zestaw polecam bo wychodzi fajnie cenowo i w trasie można się wyluzować

Faktycznie, zapomniałem o stop&go - zaznaczyłem go.

 

- hamulce M (dopłata stosunkowo mała, bo około 3 tysięcy). Wychodzę z założenia że lepsze hamownie może przydać się w każdej sytuacji, niezależnie od tego czy samochód ma 150 czy 250KM. Czuć różnicę w skuteczności/modulacji w porównaniu do zwykłych hamulców?

 

lepiej hamują, są bardziej trwałe ale tarcze i klocki są wyraźnie droższe, ogółem robienie serwisu hamulców w ASO to rozbój w biały dzień i wiele osób robi to w niezależnych warsztatach na oryginalnych częściach (na co masz prawo)

 

Zatem warto brać.

 

- nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji.

 

ja wybrałem sportowe pasywne, lubię sztywniejszą jazdę, jeśli zależy Ci bardzo na komforcie to adaptive, zwykłego nie znam ale auto będzie napewno wyższe o parę mm co już wygląda gorzej

Czy pasywne nie jest też bardziej przewidywalne? W końcu auto ma zawsze taką samą sztywność zawieszenia, do czego kierowca może się przyzwyczaić/nauczyć.

 

- pozostać przy felgach 18 czy może pokusić się o 19? Wizualnie podobają mi się 19, a raczej ich wzór (18 calowe dostępne w konfiguratorze nieszczególnie przypadły mi do gustu). Czy na 19 będzie komfortowo czy absolutnie odpuścić ten pomysł?

 

19" pasują idealnie do tego nadwozia, niestety obecne wzory w 18" są.. słabe, jeśli chcesz komfortu to 19" bez runflat

Otóż to, te wzory nie powalają, może to celowy zabieg. Rozumiem, że wymiana RFT na zwykłe opony już we własnym zakresie czy może można to zlecić dealerowi?

 

- na jak duży rabat można liczyć w BMW? Aktualnie dostaję 30 tysięcy rabatu i rzekomo nie da się więcej. Ze względu na wybrane opcje nie mogłem znaleźć takich aut na stocku (chociażby 318d + harman kardon skutecznie zawężą wyniki na otomoto).

 

Rabaty temat rzeka ale wszystko poniżej 15% to raczej słabe rabatowanie, tutaj kolejny powód do zastanowienia się nad 318i - z tego co mi wiadomo jest bardzo chętnie rabatowany.

Zgadza się, podczas rozmów z dealerem wspomnieli, że benzyny się lepiej "kalkulują".

- nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji.

Zobacz co ma w standardzie wersja M Sport, bo interesuje cię ten model, to nie tylko zderzaki.

Masz tam między innymi w cenie sportowe zawieszenie.

W standardzie jest sportowe zawieszenie M. Adaptacyjne M to dopłata 2700zł (przynajmniej dla wersji benzynowej którą teraz konfiguruję).

Co do automatycznej skrzyni biegów to zarówno w 318d jak i 318i nie ma wersji sportowej.

Zgadza się. Trzeba wybrać 320i i wtedy jest opcja skrzyni sportowej.


@Randall, @Ponta, @nikoo2 dzięki za odpowiedzi.

To konfig z benzyną: https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/i6i6o3j3 cena zaporowa - 257k. Będę sprawdzać za ile faktycznie jest do kupienia (bo wyjściowo to jest kwota, za którą wg ogłoszeń otomoto można niemalże brać jakieś potężniejsze silniki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nie wiem jakie zawieszenie wziąć. Adaptacyjne/sportowe/zwykłe. Trochę mi się już miesza od mnogości opcji.

ja wybrałem sportowe pasywne, lubię sztywniejszą jazdę, jeśli zależy Ci bardzo na komforcie to adaptive, zwykłego nie znam ale auto będzie napewno wyższe o parę mm co już wygląda gorzej

Czy pasywne nie jest też bardziej przewidywalne? W końcu auto ma zawsze taką samą sztywność zawieszenia, do czego kierowca może się przyzwyczaić/nauczyć.

Nie kojarzę, żeby ktoś na forum naprawdę narzekał na którekolwiek zawieszenie w rozumieniu jakości. Mam wrażenie, że każdy wybiera rodzaj pod swoje preferencje i chyba każdy sobie swoje chwali.


Ja jeździłem sportowym i adaptacyjnym, to pierwsze było za sztywne, wziąłem adaptacyjne. Nie mam zastrzeżeń ani problemów z wyczuciem (a mam swoje odcinki, gdzie lubię pojechać ostrzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma zawieszenie standardowe m i prowadzenie auta super, zupelnie inne doznania z precyzyjnoscia kierowania. Natomiast dla mnie troche za twardo i co denerwuje to ze na wybojach slychac mocno prace tylnego zawieszenia, chyba glownie amorkow, takie dobijanie jak mialem kiedys w aucie na gwincie ;)


Co do 318i i zwyklej skrzyni, to wlasnie dziwnie bo tez ma tryb sporotowy i nie widze roznic pomiedzy skrzynia sportowa ktorą mam w g30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo osób przekonuje tutaj do napędu na tył, napisze jak ja to widzę :D


Miałem takie szczęście lub pecha, że dwa samochody, które testowałem w swoim życiu z napędem na tył otrzymałem podczas deszczu. Mercedes C klasa 184Km i g30 330e, miałem raz napęd na przód, później cały czas quattro, 4matic, xDrive wiec moje testy kończyły się tak, że nie mogłem normalnie ruszyć :D oczywiście można było ale nie tak jak chciałem... uważam, że pewnie da się jeździć z napędem na tył ale to trzeba chcieć. Dostawałbym szału jakbym chciał szybko ruszyć i nie mógłbym bo trochę mokra nawierzchnia i tył napęd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myśle nad G21 Touring :D w galerii jest bardzo mało a widzę po opisach, że sporo osób ma g21 :) pochwalcie się swoimi konfiguracjami, może znajdę jakieś inspiracje :D

 

Bierz sedana :mrgreen:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.