Skocz do zawartości

Webasto BMW e60


Ykhmun

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Zamawiam takie ustrojstwo:

https://www.standheizungs-shop.de/original-brennereinsatz-diesel-fuer-thermo-top-ecp


Ale nie mam pewności czy tam jest ten pin rozpalający. Zadałem pytanie do sklepu, ale może ktoś z was wie?


I jeszcze pytanie odnośnie pompy webasto. Wiecie jakie są szanse, że wyczyszczenie pomoże ją uruchomić? Czy lepiej od razu nową zakupić? (koszt jej nie jest mały, dlatego pytam :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na 99% pompka ma uszkodzone uzwojenia i jest inna oporność i dlatego pokazuje błąd pompki. Szukaj pompki nawet od E39 E46 też będą pasować tylko różnią się główką którą można przełożyć ze swojej, jak dobrze poszukasz możesz kupić używke za 30 zł na allegro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do allegro mam za daleko niestety, ale też w loterię nie chcę się bawić.


Coś takiego znalazłem na tej stronie co grzejnik. Taka będzie dobra?


https://www.standheizungs-shop.de/original-kit-umwaelzpumpe-u4847-193-grad-thermo-top

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już zamówiłem, 250 eurasów w sumie wyszło, więc nie jest źle, wstępnie wyszukiwarka w innych sklepach pokazywała około 450 :shock:


Teraz po obejrzeniu kilku filmów na YT zaczynam się martwić, czy dam radę to rozkręcić bez zrywania gwintów, oraz ile samochodu trzeba rozerbać, żeby to wydłubać. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po 13 latach działania raczej nie wierzę, że czyszczenie coś pomoże. Poza tym chcę to zrobić raz i najlepiej już nie wracać, a przynajmniej nie przed końcem zimy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za filmik! Na nim webasto widać już po regeneracji jak na moje oko - zaciski na węże już kręcone, nie zaciskane jak to w oryginale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Części już są, ale złożyć dopiero w przyszłą sobotę dam radę. Pudełka z logo webasto, ale na pompie nie ma logo Pierburg.



cd5bce9d60e99bbb393905ce950c9f1d_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Póki co pompkę udało się wymienić. Trochę druciarstwa, bo ori ma kabel na stałe, a nowa już na wtyczce pracuje, a kableka oczywiście nie zamówiłem.

Słychać, że pracuje, ale INPA nie daje rady, żeby wykasować błędy z webasto. Wyczytałem, że DIS to potrafi. Ktoś ma jakąś sprawdzoną wersję do ściągnięcia z instruckją instalacji?


bcbc4b1ca582beb88164223f20179f0e_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam 2 w webasto:

- 009b32 - water pump circuit faulty

- 009b2e - heater lock


Przed heater lockiem miałem tylko błąd pompki, ale po włączeniu webasto z pilota z rana zablokowało się, pewnie przez brak obiegu wody i rosnącą za bardzo temperaturę w piecu.


Powyższe błedy są w histori carly, ale INPA to samo wyrzuca. Jak szukałem po kodach inpy wyskoczyło mi, że tylko DISem można błedy kasować w webasto.

Z testów tylko pompkę paliwa udało mi się uruchomić, status też działa, ale nic poza napięciem AKU nie świeci się.

Jak próbuję włączyć webasto to błąd wyskakuje taki sam jak przy kasowaniu - jakiś EDIBAS ERROR.



BTW, coś pogrzebałem w czasie pisania i znalazłem - będę próbował tym co mam - tool32

 

The heater is locked (9B2E). I am a little uncertain if error 9B32 refers to the heater's circumpump. But anyway.


1. Unlock the heater. Can be done with Tool32. Enter module SHZH. About halfway down there is a job called something with the hgv_entriegeln (Unlock in German). Run it.


2. Turn on the heater from the inlet and check the status when running. If the circulation pump is bad (usually after a few years). So the water temperature will rise quickly and reach about 100C in a minute, then turn off the heater.

 



A jakby ktoś chciał INPA dla idiotów to proszę wszystko w jednej paczce :

https://mega.nz/#!kAASwa7I!AJLVnnEBwLgzDPzBeQ4uQo60p1lbU2BsZofE-TBYGmk


Żródło:

https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1227470


Wystarczy póżniej zainstalować sterowniki do kabla, zmienić USB na COM1, i ustawić latency 1ms i data rate na 2048.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, webasto odblokujesz przez tool32

Oby tylko pompka ruszyła po tym zabiegu :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie jak w opisie - webast udało się odblokować, więc sprawy mają się tak:


Pompka założona nowa, tylko górną obudowę założyłem ze starej, bo trochę inne kąty były, sprawdzałem napięcie przy montarzu - jest podawane 12V. Multimetrem sprawdziłem + i - kilka razy (brązowy to -, niebieski +). Tak też podłączyłem w pompkę. Po podłączeniu było słychać jakby zmieliło trochę wody jak zdjąłem blokadę z węża.


No i teraz to co kompem wymieszałem po kolei:


Samochód był po jeździe więc temperatura była w okolicy operacyjnej.


1.Tool32 - module SHZH - hgv_entriegeln


6c23869e0129eead407e488161c14d5e_orig.jpg


2. Inpa - Udało się skasować błędy - Additional heater - Activate - ON - zaczyna mielić - nasmrodziło nieziemsko, a, że miałem otwarte dzwi to teraz walę dizlem :mrgreen:

Power metering pump = 1% więc dalej pompka nie działa, lub webasto jej nie czyta?

Wygrzebałem się do korka w zbiorniku wyrównawczym - przelwu brak, powinien być?


277a12d0088855738084ea4d4095ab3c_orig.jpg


3. Po minucie zgasło.


e6f69eefa9d2ab15bd62cac3a7868a34_orig.jpg


4. Odpaliłem samochód, żeby obieg wody był, włączyłem webasto i - po chwili już z 17 do 0 spadło grzanie. Pompka dalej jakby nieaktywna.


24d2e8ae8f820602c735c96a30ba003c_orig.jpg


8f66aefe2b26691e78a806f25b810c06_orig.jpg



Na koniec sprawdziłem błędy w kodule webasto - brak, nic się nie pojawia.


Mogę filmik skleić dokładnie jak by pomogło w diagnozie.


Z menu nie mam możliwości odpalenia na postoju. Ptaszek się wyłącza po sekundzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może problem leży w twojej wtyczce :mrgreen:


Jakieś błędy związane z pompą? Jak pompa nie działa to i webasto musi puścić błędy przy próbie włączenia

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moja wtyczka napewno jest sprawna :norty: ale dla pewności zamówiłem dedykowaną.


Jeszcze w noocy coś mnie natchnęło i odpaliłem z pilota, działało z 5 min, ale wróciłem spać, ale może coś jednak z tego będzie. Może temp płynu chłodzącego była za duża?


Z ciekawostek, Webasto na liczniku ma 3500 uruchomień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj rano przymrozek, odpalone z pilota, po kilku minutach samochód odmrożony - działa, ale ja nie rozumiem dlaczego :mrgreen:


A stara pompka po podłączeniu po 12v ruszyła, po kilku minutach odłączyłem, podłączyłem ponownie i ruszyć nie chciała. Więc faktycznie walnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowa pompka już w samochodzie, więc stara leci do kosza, nie będę przestawiał nic już w niej. A webasto od wymiany pompki działa i grzeje z pilota, dogrzewa w czasie jazdy. Więc temat pewnie do wiosny uważam za zakończony. Jak się cieplej zrobi jeszcze przełożę palnik, bo obecny już czuć (dizlem) że nie domaga trochę.



Stara na testach wyglądała tak:

7c30536b16fa6fc11fef7da7d72bfcb0_big.jpg?1575475061

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może uda się komuś coś mi podpowiedziec. Kupiłem e60 218km już z niedziałającym Webastem, po czym nabyłem sprawną pompkę i piec, sprawdzone na aucie przed zakupem. Założyłem zestaw u siebie i ...o dziwo nie działa....Inpa od razu wywala błąd E71D Botschaft(KCAN: Status Klima SH/ZH Zusatzwasserpumpe, 2EC). pompa 100% sprawana. Sprawdzałem napięcia i dlaczego tak jest ze zarówno na wtyczce zasilającej jak i sterującej jest 0V. Zna ktoś instalację Webasto, dokąd idzie sterownie? dlaczego nie ma stałego zasilania? Ms ktoś jakiś pomysł? W iDrive mogę kliknąc ogrzewanie postojowe, ale nic się nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do końca sam się nie znam bo moje webasto na czuja odblokowałem, ale, czy inpa kasuje Ci błąd pompki, czy jest on stały (kasujesz, czytasz błedy i nadal jest)?

Jeśli tak to może masz jak ja - zablokowane webasto dla bezpieczeństwa w kompie samochodu.

Wtedy Tool32 tylko odblokowuje, tutaj masz jak to zrobić:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=363323&start=30#p2645369


Post wyżej masz skąd wziąć tool32 jeśli nie masz.


Ale mam pytanie do Ciebie też - jak odłączyć wydech z webasto? Będę kiedyś wymieniał palnik i chciałbym wiedzieć, czy z wydechem trzeba wywalać, czy na łączeniach jakoś rozpinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.