Skocz do zawartości

[E90] Wymiana Xenon na halogen


Mirek_11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na prośbę znajomego chciałbym dowiedzieć się, czy istnieje możliwość wymiany lamp Xenonowych (skrętne, przedlift) na lampy podstawowe, halogenowe?

Samochód miał kolizję i znajomy chciałby naprawić front tańszym kosztem, usuwając spryskiwacze reflektorów, oraz xenony i zastępując je zwykłymi lampami.

Lampy są już zakupione, spryskiwacze zdemontowane i odkodowane. Pytanie co z xenonem? Jak to podłączyć, aby poprawnie świeciło?


Z góry dzięki za pomoc,


Mirek, nie handlarz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampy potrzebne i przełącznik świateł, później kodowanie i nie wiem jak z kostkami do lamp też pewnie inne, bo jak robisz w drugą stronę zmieniając DOPOSAŻAJĄC W KSENON to tez kostki są potrzebne,

jest trochę roboty ale da się,

 

Przełącznik świateł, ten wewnątrz pojazdu? Jest inny?

No właśnie czytałem, że doposażyć można w prosty sposób, więc analogicznie powrót do halogenów też powinien być niezbyt skomplikowany.


Głównie chodzi o kostkę i o to, jak ją przerobić.. Macie jakiś tutorial do tego?


Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi pozbyć się błędu samopoziomowania (self leveling error) - usunąłem $502 $522 $524 z VO (w CAS oraz FRM) przy pomocy NCS Expert, oraz zmieniłem wpis:

"AUTO_LWR_ENABLE" z "aktiv" na "nicht_aktiv" .


Niestety w dalszym ciągu pozostał problem z wyświetlającym się na zegarach błędem ŚWIATEŁ oraz sygnałem dźwiękowym przy wł. zapłonu.

(https://www.1addicts.com/forums/attachment.php?s=fda435d1e7dd8d04246af462fdf5c38e&attachmentid=1301994&d=1445202493)

Lampy świecą poprawnie, wszystkie żarówki są OK (przód i tył).

INPA nie pokazuje żadnego błędu w module FRM.


Jest jakiś sposób pozbyć się tego monitu, lub sprawdzić czego dokładnie dotyczy?


Dodam, że w żaden sposób nie modyfikowałem instalacji - podłączyłem zwykłe lampy w miejsce XENONÓW skrętnych. Może tutaj jest problem?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik świateł z ręcznym poziomowaniem masz?

 

Niestety nie, mam bez ręcznego sterowania wysokością. Czy to może być problemem? Nie da się programowo tego wykodować, nawet kosztem całkowitego braku regulacji ręcznej?

Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić , od czego dokładnie jest ten błąd? INPA wogole nie widzi błędu w module FRM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie problem jest raczej w niepełnym kodowaniu, samo usunięcie wpisów z VO to tak jakbyś nic nie zrobił trzeba jeszcze przekodować moduły.

Mogę prosić więcej informacji? Chodzi o moduł CAS i FRM? Jakie zmiany jeszcze trzeba wprowadzić? Jakieś źródło informacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj VIN tego ulega żeby każdy wiedział gdzie taka rzeźba jest odwalana :duh: cebulami kupują a później ich nie stać. Dla mnie to żenada i próba pokazania się na sile
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj VIN tego ulega żeby każdy wiedział gdzie taka rzeźba jest odwalana :duh: cebulami kupują a później ich nie stać. Dla mnie to żenada i próba pokazania się na sile

Absolutnie nie neguję faktu, że jeśli kogoś nie stać na utrzymanie pojazdu to powinien kupić inny, tanszy w eksploatacji. Natomiast nie rozumiem, w czym jest problem że ktoś wymieni Xenon na seryjna lampę? Przecież to BMW wychodziło z halogenowa lampa i takie pojazdy jeżdżą po naszych drogach i nikomu nie jest wstyd, że nie na xenonu.


Jednocześnie dodam, że większym wstydem jest zamontowanie chińskiego zamiennika imitującego soczewkę, bądź dokładanie xenonu z pominięciem np. spryskiwaczy, czy naprawa pokolizyjna z klejeniem lamp które później są nieszczelne.


Więc, reasumując, jeżeli lampy halogenowe są oryginalne i odpowiednie, a komputerowo zostanie wszystko przeprowadzone poprawnie to jaki to problem dla tego pojazdu, który czyni go urzeźbionym? Fakt, że konfiguracja nie zgadza się z Vin? A jeśli któryś z forumowiczów dołożył Xenon z cała instalacja i spryskiwaczami i również ma auto niezgodne z Vin, należy go się wystrzegać?


Rzeźba moim zdaniem to nie jest bo auto ma po operacji działać i być sprawne tak samo, jak pojazd który był skonfigurowany w opcji bez xenonu.


Oczywiście przełącznik świateł też musi zostać wymieniony na właściwy z regulacja reczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że koledze Kubaj chodzi o to że robicie coś na zasadzie downgrade, gdzie nikt tego nie robi.

Szczerze dla mnie to też wiochą zalatuje, bo zaoszczędził na ubezpieczeniu, a teraz nie ma kasy aby naprawić auto tak jak należy.

Ile łącznie zaoszczędzi 1000zl? Strach myśleć co z innymi rzeczami eksplatacyjnymi.

Może jednak warto przemyśleć czy jest sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że koledze Kubaj chodzi o to że robicie coś na zasadzie downgrade, gdzie nikt tego nie robi.

Szczerze dla mnie to też wiochą zalatuje, bo zaoszczędził na ubezpieczeniu, a teraz nie ma kasy aby naprawić auto tak jak należy.

Ile łącznie zaoszczędzi 1000zl? Strach myśleć co z innymi rzeczami eksplatacyjnymi.

Może jednak warto przemyśleć czy jest sens

Szkoda, że rozpatrujemy i ciągniemy temat czegoś, co zupełnie nijak ma się do całego tematu.

Raz jeszcze dodam, że nie chodzi o mój pojazd, nie decyduję i nawet nie obchodzi mnie decyzja właściciela - jedynie pomagam w wykonaniu.. Powiem więcej - robię to chętnie bo jestem ciekaw czy jest to wykonalne, jakie są różnice itd. Nie pobieram za to zapłaty - pomagam :)

Dowgrade zdarza się w zasadzie na każdej płaszczyźnie - czy to opon, kiedy właściciel pojazdu zużywa Pilot Sporty, a kupuje w zamian np. chińczyka.

Kiedy zastępuje ori czujnik jakimś zamiennikiem, czy nawet obszywa kierownicę, zamiast kupić nową - wszak już materiał się różni i przecież trochę wiocha, że nie stać go na odpowiedni produkt. Nie myślicie tak prawda?


Para Xenonów, we właściwym stanie to koszt około 2000-2500zł. Lampy halogenowe otrzymał ode mnie za <10% tej kwoty. Cała naprawa pojazdu, prócz zderzaka który został zakupiony używany, jest praktycznie na nowych częściach. Myślę, że operacja w żaden sposób nie zwieśniaczy i nie zaszkodzi pojazdowi, a także zostawia w każdej chwili otwartą furtkę do wymiany lamp.


Dodam też, że kupując używane E90 z rodzimego rynku (jeśli ktoś miał taką przyjemność ostatnio to wie), chciałbym aby jedynym problemem, lub "wsią" były halogeny poprawnie zamontowane, w zamian za XENON. Ponieważ JA jako klient, widzę jaki pojazd ma rodzaj reflektoru i albo on mnie satysfakcjonuje, albo nie i omijam. A spotkać można dużo lepsze kwiatki, w postaci niedziałającej w 20% elektroniki, błędami, emulatorami poduszek zamiast wymiany maty, bijącymi kołami pasowymi, szarpiącymi automatami, czy łącznikami stabilizatora za 28zł z wysyłką...


Tytułem końca.. Jak sam bronię się rękami i nogami, za robieniem druciarstwa, nie zgodzę się, że pojazd po tym "downgrade" zostanie zwieśniaczony czy będzie niegodnie reprezentował markę - myślę że większość E90 nie posiada Xenonu, szczególnie w wersji BIEDA, bez navi i w podstawowych jednostkach napędowych.


Auto nie trafia na sprzedaż, więc podawanie nr VIN sobie podaruję :)


Piątka Panowie, więcej dystansu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.