Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, niedawno zakupilem 520i z 90 roku.

wiem ze to 2 litrowy silnik, wg. danych katalogowych powinien palic 13,6 ECE miasto, a srednio ECE 10,1...

 

Ale to co sie dzieje z tym samochodem przechodzi ludzkie pojecie...

w jezdzie ekonomicznej wyszlo mi 20-30 litrow .... szok! :shock:

albo baterie musze wymienic w kalkulatorze albo moja Beata to niezla żulica,

pomozcie cos, jak jej przykrecic kurek "pragnienia"??

 

Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi

 

p.s.

Dodam ze nic zdaje sie nieciec z niej i jak dam jej wieksze obroty to wtedy troche smierdzi bezynka, niemam gazu.

Edytowane przez ponk
Opublikowano

witam!!!

mialem podobny problem zanim podjedziesz na komputer sprawdź gdzieś na kanale wężyki paliwa czy czasem ci gdzieś nimi bajurka nie ucieka to glupota ale czasem warto sprawdzić bo komputer ci tego nie wykaże.

Opublikowano (edytowane)

wszystko jasne, wlasnie wrocilem od elektryka i powiedzial mi uwaga!

"jak tu niema sondy lambda!...ktos wkrecil srube zamiast sondy!!!"

 

krzykna 250,- za sonde i 350,- robocizna, jesli silnika niebedzie trzeba wyjmowac...

 

co wy na to?

 

kupic sonde uniwersalna? Co robic?

 

wyczytalem ze spalanie bez sondy powinno wzrosnac tak +2litry, wiec czemu mi pali 30 litrow?

 

Czeka mnie wiecej "niespodzianek"?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ponk
Opublikowano

tez wlasnie tak pomyslalem, niemam zamiaru pakowac sie w takie koszta, warsztat wygladal na dosc drogi,

60,- skasowal za podlaczenie do kompa...no i za "radosna" nowine :duh: :mad2:

Opublikowano

Możesz kupić dobry zamiennik, chociaż na allegro nie polecam ja miełem mine, bo padła po dwóch tygodniach, a reklamacja ciągnęła się 3 miesiące i jeszcze na koniec przysłał nie taką sondę.

Możesz też próbować używkę, a zamontuj sam, co to za problem.

Później reset kompa i możesz kontrolnie pojechać na diagnostykę komputerową.

Opublikowano (edytowane)

no dobra...zamiennik, ale jaki? jakiej firmy?

wiem ze orginaly to simensa albo boscha.

 

pytanie jaka idzie sonda do tego modelu silnika

a to jest:

 

520i 90rok(model z 88-90), silnik m20b20, 12v...

cos jeszcze?

 

hmm.

wtyczka jest na 4 piny...

 

poradzcie cos, bo ta żulica pusci mnie z torbami,

niedlugo zacznie rzeczy wynosic z domu

hehe.

:wink:

 

MALY UPDATE

pogrzebalem troche i ze strony RealOem znalazlem numer tej mojej sondy

 

Part 11781730007 (OXYGEN SENSOR) found in: EXHAUST ASSY WITH CATALYST

 

zas w katalogu boscha znalazlem 2 sondy odpowiadajace kodowi z RealOem:

 

0 258 003 068 Sonda lambda

0 258 005 315 Sonda lambda Sonda lambda Sonda regulacyjna

 

wiec moje pytanie brzmi czy ktos moze cos dokladniej powiedziec na temat tej sondy, chcial bym kupic zamiennik bo boschowska pewnie jest droga jak... :twisted2:

 

jeden z forumowiczow podpowiedzial mi ze prawdopodobnie jest to sonda cyrkonowa 1 V.

 

Pozdrawiam :modlitwa:

Edytowane przez ponk
Opublikowano
sonde lamnda najprawdopodobniej jest zaraz z przodu ukladu wydechowego przed katalizatorem, nie ma problemu z wykreceniem jej w twoim przypadku sruby i wkreceniem nowej dobrej 350 zl za robocizne masakra!
Opublikowano

zamen133: skad wiesz ze

Na szybko znalazłem coś takiego:

http://www.sentech.sklep.pl/detale_sd.php?id=SU0374

To zamiennik do twojego modelu.

cos takiego bedzie pasowac?to jest napewno taka jak boscha?

 

Mad_wizz: Tak, rzeczywiscie niema problemu zeby to samemu zrobic, niewiem skad wziela sie ta cena za robocizne...

chyba nic na czole niemialem napisane :duh:

Polska B - poprostu

Opublikowano

No co ty :shock:

 

Wejdź na stronę tego sklepu: www.sentech.sklep.pl , w polu "produkty dostępne w sklepie" wybierz: "sondy lambda NGK , następnie wybierz markę samochodu i model (czyli BMW oraz 520i) wyskoczy ci tabelka z specyfikacją wszystkich modeli 520i.

Twój to pierwsza i druga pozycja :cool2: Pierwsza to sonda oryginalna a druga uniwersalna.

 

Nara.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
nie wiem czy są podróby sond tytanowych, chyba nie ja sie przynajmniej nie spotkałem z takimi, tylko NTK siemensa widziałem, natomiast podróbek boscha jest sporo ale to sondy 1V cyrkonowe i nie podejdą zamiast tytanowych 5V - inna zasada działania

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

widze ze zebralem juz kilka osob "w temacie" to teraz mam kolejne pytanie...

 

Czemu ktos wyrecil ta sonde?

Czy nie przypadkiem zeby samochod palil na dotyk itp?

obawiam sie ze jak wstawie sonde to wyjdzie cos gorszego.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jak wstawisz sonde nic nie powinno sie dziac a czemu ja ktos wykrecil o to jest pytanie :D

Moim zdaniem albo byla zepsuta wzial stara na przymiar ale nie zdazyl kupic przed sprzedaza,

lub mial na nia klienta a ze samochod sprzedawal co mu zalezalo :d

Opublikowano
włożenie sondy może tylko polepszyć, napewno nie pogorszy, warunek sprawna i prawidłowa sonda. A przy zapalaniu(na zimno) i tak sonda nie chodzi tak wiec nic tutaj sonda nie ma do tego.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

.... ta sonda to jakaś droga a i tak trzeba z wtyczką kombinować , ktoś kiedyś pisał na forum o uniwersalkach , opinie są podzielone

 

http://www.allegro.pl/item124386456_sonda_lambda_bosch_mercedes_bmw_oryginal_.html

 

na to to bym się skusił .

 

Odczyt błędów kompa to tak biorą - od 3 do 5 dych ale 350 zł za wymianę :duh: . Wymień sondę , odepnij komputer - wykasujesz jego pamięć , potem podłącz - powinien się ustawić na nowo , jak będzie coś innego to będziemy główkować ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

ok, juz zamowilem jutro powinna byc, dorwalem za 50 zeta uzywke od 520 12v :D :8)

 

barto: mam nadzieje ze mi auta nie wysadzi w powietrze...hehe

 

misiek_525i:

Wymień sondę , odepnij komputer - wykasujesz jego pamięć , potem podłącz - powinien się ustawić na nowo

wiesz niejestem mechanikiem, ale sprobuje, jak mozesz napisz mi dokladnie jak go zresetowac.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

... odepnij klemę , komputer straci pamięć / 15 - 30 minut mu starczy / podepnij klemę i go odpal , niech pochodzi na wolnych do czasu otwarcia termostatu / w tym czasie uczy się dawkować paliwo na zimnym a potem na ciepłym silniku / potem możesz się przejechać albo przegazować go tylko z umiarem / tak na 3/4 a nie na maksa / powinien zapamiętać ustawienia ...

 

jak będziesz odpinał klemę to zablokujesz radio , zamki nie będą działały... ale można i tak : sam komputer jest w czarnej skrzynce pomiędzy podszybiem a prawym nadkolem , pokrywa jest przykręcona na 4 wkrętach , po zdjęciu odpinasz spinkę- blokadę i zdejmujesz głowicę - wtyczkę / tą wiązkę kabli / zostawiasz go tak na 15 minut i możesz składać z powrotem a potem jak wyżej .... przy tym sposobie pozostałe odbiorniki nie tracą zasilania / radio itp .../

 

ja przy resetowaniu odpinam aku ....

 

... oby ta używana Ci służyła , zawsze lepsza niż zaślepka :wink:

żywotność sondy określana jest na ok . 100 000 - 120 000 km , może ta będzie jeszcze dyszeć

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

najpierw ja sprawdze, maly koszt jakies 2 piwa a spokojna glowa, dzieki za opisowke, odlacze aku, niemam radia, a zegarek niedawno wyciagnelem wiec dla mnie to bez roznicy, a wrecz zdaje sie mniej roboty.

 

jeszcze raz dzieki.

pozdrawiam

Opublikowano

... jak coś będzie nie tak z resetem to to masz " magisterkę " na ten temat .

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&sid=e3c3f3eab90d0bb2acc184c24fbac00a

 

Co powiedział Ci ten szpec od błędów kompa ? sonda to jedno , wykrył coś jeszcze ? tak myślałem nad przepływomierzem , czy jest sprawny ,bo jak ten właściciel takie jaja zrobił to śmiem twierdzić że przestał inwestować w to auto ...

 

Zobacz chociaż czy nie jest zaśniedziała wtyczka z przepływomierza - to ta metalowa puszka za raz za obudową filtra powietrza ale zacznij od sondy .

 

" maly koszt jakies 2 piwa " to chyba w beczkach pięcio litrowych :mrgreen:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

jest!

zamontowane i zresetowane, przynajmniej tak mi sie zdaje

zrobilem tak jak http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&sid=e3c3f3eab90d0bb2acc184c24fbac00a

ale zadnych niesamowitych fajerwerkow niezobaczylem, zatankowalem 5 litrow, wyzerowalem licznik i zobaczymy kiedy zacznie sie palic rezerwa.

 

troche zastanawia mnie ta sonda, poniewaz przyslali mi 0 258 003 069,

a z katalogu boscha powinna byc 0 258 003 068 albo 0 258 005 315.

 

jak myslicie czy to mala roznica, czy zadna?czy moze reklamowac?

 

dodam ze zamontowanie jej zajelo mi jakies 5 min. 350zeta w kieszeni hmm, dziwna cena za 5 min., roboty

jak cos to polecam sie, jak by ktos chcial wymienic sonde za 350 zeta

hahaha :lol: :lol: :lol:

Opublikowano

zdaje sie ze mi spalil okolo 38 litra czyli zero poprawy.

jutro sprawdze ta sonde.

 

czy ten opis sprawdzenia sondy jest prawidlowy?

 

1. Warm up the engine, and let it run at idle.
Disconnect the oxygen sensor electrical
connector, and connect the positive probe of
a voltmeter to the oxygen sensor output
connector terminal (refer to the following
table) and the negative probe to earth.

2. Increase and then decrease the engine
speed, and monitor the voltage.

3. When the speed is increased, the voltage
should increase to 0.5 to 1.0 volts. When the
speed is decreased, the voltage should fall to
about 0 to 0.4 volts.

 

http://www.napedyzaluzji.forsale.pl/sondy.jpg

 

 

http://www.napedyzaluzji.forsale.pl/tabelka_u.jpg

 

pomozcie prosze

Opublikowano
pamietaj ze długo nie wkłądana wtyczka czy gniazdo śniedzieje i zero kontaktu, trzeba dokładnie wyczyścić gniazdo, wd 40 papierek ścierny i jazda z tym koksem. Ja przed wyjazdem na urlop 30 minut czyściłem wtyczke od świateł do przyczepki bo tak było to zaśniedziałe i dopiero po tym czasei zagadało.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

PO POLSKU

1. Rozgrzej silnik, i pozwol mu chodzic na wolnych obrotach.

Odłącz wtyczke sondy lambda i podlacz (+) voltomierza do wyjscia sondy

(zgodnie z tabelka nizej), a (-) voltomierza z "ziemia" (masa,"-" w aku...)

 

2. Zwieksz obroty, pozniej zmniejsz i obserwuj zmiany napiecia.

 

3.Kiedy obroty sa zwiekszone, napiecie powinno wzrosnac od 0.5 do 1.0 volta.

Kiedy obroty sa wolne obroty powinny spasc do okolo 0 - 0.4 V.

RODZAJE SOND

http://www.napedyzaluzji.forsale.pl/sondy.jpg

TABELKA PODLOCZEN

http://www.napedyzaluzji.forsale.pl/tabelka_u.jpg

 

Mysle ze moze komus sie przydac ta informacja w przyszlosci...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.