Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No bez inpy trochę słabo z tego co widzę :P muszę chyba nabyć w najbliższym czasie.

A ja myślałem że ty już w to jesteś wyposażony :shock:

Tak INPA lub ISTA to podstawa. Uzbrój się w kabel K Dcan a resztę znajdziesz :cool2:

A historie serwisową już pobierales? Jeśli ktoś wymieniał wtryski to tam będzie uwzględnione a

Opublikowano

PS. Nie wiem czy to ma związek ze sprawą, ale dzisiaj jak odpalałem auto po pracy (stał w garażu) to zakręcił trochę dłużej zanim odpalił. Cewka ?



Raczej nie cewka, sporadycznie to u mnie występowało ale po wymianie tego nieszczęsnego czujnika ustopilo.

Sprawdź jeszcze w INPA lub ISTA załadowanie kata siarką. Jak będzie duże stężenie to też się cuda dzieja. A jak nie masz jeszcze czym sprawdzić to rozgrzej silnik do temp. robocze, j 4 bieg, autostrada i 5tys. rpm. I Pojedz z 30km. I pewnie poczujesz poprawę. A i przed zabiegiem zatanku do pełna najlepiej albo chociaż więcej niż pół zbiornika, proces wypalania przebiega troszkę szybciej.

Spróbuj jeszcze skasować adaptacje przepustnicy pedałem gazu instrukcje znajdziesz w necie

Opublikowano

A wiec mała aktualizacja, byłem dzisiaj u mechanika , podpięty komp pokazał dwa błędy:

- pierwszy dotyczy zasiarczonego NOXa

- drugi kod ma numer 003104


Macie pomysły co może powodować ten drugi błąd ?

Opublikowano

Ile mg. było siarki? . Może to być wina kata wypal go porządnie skasuj błędy i obserwować :)

Pojezdzij trochę i znowu diagnozuj. Lepiej jak się zaopatrzysz w INPA bo będziesz częściej teraz zaglądał do sterowników :)

Opublikowano
Mi mechanik powiedział że z obrotami silnika mam wszystko w porządku żadnego błędu ani utraty mocy przy wyłączonej klimie. Natomiast jak działa klima to obroty falują. A że to nie fachowiec od klimatyzacji to powiedział mi że to może być wina czujnika wewnątrz, sprężarka klimatyzacji lub silnika dmuchawy
Opublikowano

Witam mam ten n43 b20a

Mam czasem taki sam dźwięk silnika czasem nie

-rozrzad wymieniony

-wtryski nowe

Przebieg 160 tysięcy ( książka serwis)

Ten typ chyba tak ma... ale może ktoś jeszcze się wypowie

Opublikowano

Sprawdź jeszcze w INPA lub ISTA załadowanie kata siarką. Jak będzie duże stężenie to też się cuda dzieja. A jak nie masz jeszcze czym sprawdzić to rozgrzej silnik do temp. robocze, j 4 bieg, autostrada i 5tys. rpm. I Pojedz z 30km. I pewnie poczujesz poprawę. A i przed zabiegiem zatanku do pełna najlepiej albo chociaż więcej niż pół zbiornika, proces wypalania przebiega troszkę szybciej.

Spróbuj jeszcze skasować adaptacje przepustnicy pedałem gazu instrukcje znajdziesz w necie

 


Tak nie radzę robić, można spalić sporo oleju.


Załatw Istę, odpal sobie pod domem procedurę i jazda gdzieś, gdzie można szybko pojeździć, czyli obwodnica np. Spokojna głowa, możesz dojechać tam przez miasto od domu, nawet jak Ci to zajmie 15-20 min, procedura będzie czekała na prędkość powyżej 110 km/h. Musisz mieć też powyżej 50% zbiornika paliwa. Zrobiłem niedawno 2 przejazdy po obwodnicy, każdy to było ok. 2x20 km dość sprawnym tempem i bardzo ładnie się przepaliło, szczegóły tutaj:


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=2591411#p2591411


Ale nie wiem czy to coś pomoże. Ja właśnie zainstalowałem NOXem, zrobiłem pierwsze adaptacje, dosłownie tego dnia odebrałem go z przeglądu (wymiana oleju, filtrów w tym powietrza, termostatu, czujnika niskiego ciśnienia paliwa) - tak pracuje mój silnik przy 106,500 km

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Czytałem ostatnio cały Twój temat o tym NOXem i bardzo ładnie to wygląda. Czekam na kabelek i w przyszłym tygodniu będę działał z istą. Natomiast rozważam, czy w przypadku również padniętej sondy NOX ,ten emulator nie będzie dla mnie idealnym rozwiązaniem ,bo większość tras pokonuje w mieście. Muszę najpierw zdiagnozować co dokładnie jest przyczyną moich falowań obrotów i drgawek które czuć na fotelu kierowcy - strasznie mnie to irytuje już :mad2:

Jak podziałam z istą ,będę aktualizował wpisy na bieżąco co i jak.

Opublikowano
Ja mam identyczne błędy jak podepne pod kompa.Jestem po wymianie świec i jednego wtrysku bo miałem błąd zapłonowy na jednym cylindrze ale ten błąd dalej jest pewnie kolejne padają
Opublikowano

Panowie ,a co myślicie o wymianie cewek ? Komplet świec jest nowy NGK. Cewki mogą powodować wspomniane falowania i drgania na fotelu kierowcy ?

Ten błąd 3104 jak szukałem na forum tutaj i na innych również ,to jedni piszą ze chodzi o tryb mieszanki uwarstwionej ,inni piszą że wypadanie zapłonu. Jeszcze gdzieś znalazłem info ze od wyciągniętego łańcucha rozrządu ,ale ja jestem świeżo po wymianie rozrządu.

Opublikowano

Wymieniałem cewki, świece, rozrząd a i tak na koniec pomogła wymiana wtrysków... podjedź do BMW i niech sprawdza zanim wymienisz pol samochodu...

A z tym dźwiękiem silnika cos sie dowiedziałeś więcej? Mam taki sami dzwiek i to tylko na rozgrzanym silniku.

Opublikowano

Jestem już trochę zmęczony tym silnikiem. Wczoraj znowu poszedłem go trochę poobserwować jak będzie pracował na jałowych obrotach. Ten sam scenariusz co wcześniej ,niby stabilnie na luzie ,po czym wciskam sprzęgło ,lekko daje gazu i puszczam i zaczyna się dławienie. Może jakieś lewe powietrze ? Coś może źle skręcili po wymianie tego rozrządu...

Brak słów :mad2:


Opublikowano
Ja bym pojechał na serwis i poprosił o diagnozę ( tylko diagnozę a zrobiłbym u ogarniętego mechanika ) silnik jest dość ciężki... ale ma swoje plusy, musi być ogarnięty mechanik
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

Trochę minęło ale i trochę doświadczeń zebrałem. W międzyczasie auto zaczęło chodzić na 3 gary - padła cewka na 3 cylindrze - wymieniłem komplet na Beru. Było dobrze przez tydzień, znowu zaczął chodzić na trzy gary. Podpiąłem kompa, usunąłem błąd i doczłapałem się do mechanika. Diagnoza - stopiło świece na 3 cylindrze. Komplet świec NGK założony nowy.

Dostałem info ze za jakoś czas sytuacja może się powtórzyć i ze powoduje to wtrysk. Ok, zamówiłem 4 wtryski ,wczoraj założone i zakodowane. Rezultat ? Nadal to samo. Obroty jak falowały na jałowym - tak falują. Znowu ma miejsce sytuacja gdzie po naciśnięciu lekko gazu i puszczeniu, obroty spadają do około 400 i od razu wracają na granice 600-700.

Czy ktoś z Was wie gdzie może leżeć felerna przyczyna tych cholernych falowań i drgań ? Bo mam już serdecznie dość tego silnika.

Wymienione do tej pory:

- rozrząd, świece, filtry i olej

- komplet cewek oraz nowy komplet świec

- 4 nowe wtryski

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gościu, wymieniasz wszystko na pałę i masz dość silnika? powinieneś mieć dość swojego podejścia do problemów - czyli w tym wypadku ŻADNEGO. Do sprawdzenia lambda integratory, korekty multiplikatywne i offsety, może być tak, że dawka paliwa mimo wymiany wtrysków jest nadal zła, a powodują to nie wtryski tylko np. lewe powietrze, błędne odczyty przepływomierza, nie trzymający ciśnienia zawór w pompie wysokiego ciśnienia itp itd..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Wszystkie wymiany robię po konsultacji z warsztatem specjalizującym się w BMW. To nie są moje indywidualne diagnozy - bo nie jestem mechanikiem.

Jeżeli byłbyś na tyle pomocny, gdzie znajdę w ISTA lub INPA te informacje o których piszesz ?

I jesteś w stanie nakierować mnie czemu akurat po wymianie rozrządu zaczęły się wszystkie te cyrki z obrotami ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.