Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Oddałem miesiąc temu auto na serwis klimy:

Specjalista nr 1 zrobił serwis, stwierdził brak 100 gram i dobił. Odebrałem auto i słychać było wycie/ jęczenie podczas jazdy w okolicach deski rozdzielczej za zegarami. Zgłosiłem reklamację, na drugi dzień stwierdził, że jest ok 300g odczynnika - stwierdził, że maszyna zaszwankowała - dobił do 430 g. Test szczelności wypadł ok. Przez 3 dni był spokój.Po trzech dniach wycie/jęczenie. Pojechałem do mechanika nr 2 - stwierdził brak freonu - dlatego wyje -ściągnął 180 g - dobił do 430 i powiedział by zadzwonić do mechanika nr 1 i powiedzieć by skalibrował sprzęt. Test szczelności wypadł ok.Trzy dni spokój i znowu wycie/ jęczenie z okolic deski. Pojechałem do mechanika nr 3. Test szczelności wypadł ok. dobił brakujące 80 gram - kazał jeździć i za 500 km bądź jak zacznie wyć wcześniej to podjechać - po 4 dniach zaczęło wyć - ubyło około 80 gram. Stwierdził - nic nie widać na kontraście- umawiamy się na rozebranie skraplacza itp itd. Pojechałem do domu - nie jeździłem autem przez trzy dni - wsiadłem po tym czasie.....cisza przez cały dzień! :). Pojeździłem w dniu kolejnym - jęczenie/wycie. Kur....... Odezwał się w międzyczasie mechanik nr 2 - - "podjedź sprawdzimy hydrogenem" na 100 % wykaże nieszczelność! To mieszanka azotu z wodorem, który się wpuszcza w układ i sprawdza się takim testerem jak do instalacji gazowych! Myślę ok - nowoczesność - super w mig wykryje nieszczelność i zacznie piszczeć. Sprawdzamy i nic. Zero pisku czujnika........Nabił do wartości 430 g. i mówi, że można powymieniać oringi.....i takie tam...... Wkurzony dzwonię do4 zakładu - Pamis Szczecin -speców od klimy (zaznaczam bardzo sumienni, wychwalani i uczciwi fachowcy - podpisuję się pod tym) - mówię Pani, że już wcześniej dzwoniłem ale maja odległe terminy i już wcześniej chciałem ale 2 miesiące nie mogłem czekać - ok - wcisnęła mnie jako rezerwowe auto. Przy odbiorze -brakowało 100 g - wycieków nie stwierdzono -jeździć i wciągu dwóch tygodni do kontroli - co mnie zaskoczyło w cenie gwarancja na czynnik 3 miesiące - przejeździłem 10 dni i tylko raz wycie/jęczenie było leciutko słyszalne przez chwilę. Wczoraj odebrałem auto - Pan stwierdził ubytek w ciągu 10 dni w postaci 15 gram więc w granicach normy. Myślę sobie - będzie już spokój ...odbieram auto i jadę do domu ciesząc się. Na drugi dzień wsiadam, jadę do pracy i znowu jęczenie/wycie z okolic deski za zegarami w rogu - to tak jakby z tego zaworu (chyba rozprężnego). Ręce opadają - ma ktoś jakiś pomysł??

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Mam tak samo mechanik twierdzi że mało czynnika na wiosnę nabiję i sprawdzę czy jest poprawa
Opublikowano
Tak, miałem to samo - zmieniłem kompresor po regeneracji - (800 zł z robotą) - Ciiiichutko, miauczały łożyska w kompresorze - te wewnątrz. :lol:
Opublikowano

Dziwne z tą potrzebą "nabijania" klimy. Jeździłem poprzednio SAAB'em AERO 2.0T i przez 12 lat jak go miałem ani razu nie "robiona" była klima.

Włączałem ją tylko w lecie (i tylko jak trzeba było) i przez wszystkie te lata chłodziła aż miło było :D

Żadnego "nabijania", żadnego serwisu - tylko ozonowanie własnym ozonatorem.

Podobnie inne auta - nigdy nie serwisowałem klimatyzacji.

Opublikowano

Przez te wszystkie lata nie zaobserwowałem zmniejszenia skuteczności chłodzenie - dlatego nie sprawdzałem i nie "dobijałem" czynnika.

Z tego co pamiętam chłodnica klimy w SAAB'ie była chyba przed chłodnicą silnika, a więc była duża skuteczność chłodzenia. Nie wiem jak to jest w BMW X3 F25

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego, parę dni temu podjechałem dobic klime i oczyścić. Stwierdziłem że powinna lepiej chłodzić. Dobili 200g. Co się okazało? Zaczela wyć... Osoba majaca wiedzę w tym temacie , stwierdziła winę łożyska.
Opublikowano
Kolego, parę dni temu podjechałem dobic klime i oczyścić. Stwierdziłem że powinna lepiej chłodzić. Dobili 200g. Co się okazało? Zaczela wyć... Osoba majaca wiedzę w tym temacie , stwierdziła winę łożyska.

Którego łożyska? tego za kołem pasowym sprężąrki?

Opublikowano

Tylko , łożysko powiedział. Szczerze ,nawet nie pomyślałem zapytac które.

Nastepny stwierdził, żeby jezdzic , jak padnie to kupić nowy ( lub uzywany) , taniej wyjdzie. Narazie urlop zaczynam ,więc zostawiam temat na później.

W miedzy czasie spróbuję uzyskać jakieś cenne informacje na ten temat i się podzielę;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Czy ktos juz zlokalizowal problem wyjącej klimatyzacji?

Borykam się z podobnym problem. Po zakupie Auta zimą przy pierwszych cieplejszych dniach zacząłem słyszeć wycie -jeczenie z pod kokpitu. Pojechałem na serwis klimatyzacji do znajomego, pracuję na sprzęcie Bosch. Po wklepaniu danych auta do maszyny wyszło ze w moim układzie powinno być 680g czynnika ściągnęła 425g. Dobił czynnik uklad szczelny kazal jeździć. Niestety wycie nie ustąpiło... po paru miesiącach pojechałem do innego znachora Ten powiedział że w układzie jest dużo za dużo czynnika bo powinno być 425g +/- 10, a nie jak wskazał Bosch kolegi 680g . Zrobiliśmy korektę i cisza... pojechałem około 1000km było super. Wczoraj wracając do domu wjechałem na myjnię, po umyciu auta znów slysze jenczenie :( Mogę dodać ze konsultowałem problem z warsztatem który zajmuję się tylko marką BMW od 20lat i pierwsze co mi powiedzieli to wymiana kompresora.

Opublikowano
Tak, zobacz mój poprzedni post,wyły łożyska w sprężarce klimy - te w środku, wymiana na regenerowaną za 800 zł w warsztacie i cisza ,spokój. Przebieg ok. 90 000 km, klima włączona non - stop.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.