Skocz do zawartości

E60 520i M54B22 kręci, ale nie odpala


Zladok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy,

wiem, że podobnych tematów jest/było sporo, przeczytałem chyba już wszystkie, ale mój problem nadal nie został wyczerpany.

Sprawa wyglądała tak - przejechałem trasę jakieś 250km, po powrocie samochód zaparkowałem na posesji, po paru dniach musiałem go przestawić odpaliłem dosłownie na kilkanaście sekund cofnąłem kilka metrów i go zgasiłem. Po dwóch dniach kiedy chciałem go odpalić, żeby jechać - silnik wkręcił się na ok. 700-800obr, zakrztusił się i zgasł i już nie chciał odpalić. Paliła się rezerwa, jakieś 38km do przejechania wskazywał komp.


Inpa nie wykazała błędów na silniku

Akumulator jest na 100% dobry

Rozrusznik kręci wałem korbowym bez problemu, w trakcie kręcenia obroty ok. 150-200, ale nie odpala, czasem jest tak jakby pojedyncze tyrknięcie jakby chciał odpalić, ale nic poza tym.

Przekaźnik pompy (ten w schowku pasażera) sprawdzony - tyka; podmieniony na taki sam inny od spryskiwaczy, bez zmian. Poza tym po otwarciu drzwi, czy po próbie odpalenia, ciśnienie paliwa rośnie, więc tu jest ok.

Bezpieczniki sprawdzone wszystkie (pod maską przy komputerze, w schowku, w bagażniku) i są ok, sprawdzane miernikim.

Po podaniu +12v bezpośrednio na pompę słychać, jak kręci.

Ciśnienie zmierzone na listwie wtryskowej daje 3,1bar, po zostawieniu samochodu (bez kręcenia) utrzymuje się cały czas nna poziomie 3,0bar

Odpowietrznik zbiornika paliwa sprawdzony omomierzem - 28ohm, czyli dobry.

Czujnik wału korbowego był zmieniany na nowy oryginał VDO/Siemens w ubiegłym roku, podmieniłem go na stary działający oryginał, który miał tylko pęknięcie na obudowie (wcześniej działał z tym pęknięciem), ale nic to nie zmieniło.

Próbowałem odpalić samostartem, ale nic to nie zmienia, dźwięk przy kręceniu się nie zmienia.

Świece wyciągnięte, przeczyszczone. Po ich włożeniu miałem takie wrażenie, że samochód tak jakby chciał przez ułamek sekundy zapalić, ale niestety nie zapalił i już dalej było wszystko to samo, dźwięk przy kręceniu rozrusznikiem się nie zmieniał.


Może macie jeszcze jakieś pomysły, co można by sprawdzić?

Dzięki

Edytowane przez Zladok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe, że przy ciśnieniu 3,1bar na listwie wtryskowej samochód nawet nie chciał na chwilę zapalić? Nadmienię, że przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie na manometrze bardzo szybko skakało/pulsowało, strzałka cały czas latała w zakresie 3,0-3,5bar, w sumie ciężko było odczytać dokładną wartość. 3,1bar to jest wskazanie bezpośrednio po zakończeniu próby rozruchu.

W sumie gdyby to był problem dopływu paliwa, to teoretycznie samostart powinien był coś tam zmienić przynajmniej w charakterystyce dźwięku przy kręceniu, a tu nic.

Czy przekaźniki (ten pomarańczowy) które są pod maską w skrzynce razem z komputerem silnika - mogą mieć coś do rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu IBS - dalej to samo, kręci, ale nie pali.

Podpięcie IBS z powrotem zaowocowało czerwoną kontrolką Airbag (Restraint systems), wcześniej tego nigdy nie miałem. :duh:


Zamówiłem dziś nową pompę, zobaczymy, może to ona jest winowajcą, najwyżej będę 550zł w plecy.

Dalej obstawiam już chyba tylko padnięcie ECU, ale to już ew. diagnoza dla warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zczytaj błędy na odpietym IBS i Odłącz wcześniej minusów kleme na akumulatorze

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dziś nową pompę, zobaczymy, może to ona jest winowajcą, najwyżej będę 550zł w plecy.

Bedziesz w plecy...

Po tym jak sypnęło kodem ECU, poprosiłem sprzedawcę o anulowanie zamówienia. Akurat jeszcze nie wysłał, więc nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zone , a co z iskrą na swiecach? - sprawdziłeś czy jest?

no właśnie iskry nie sprawdzałem, tylko cewki poodpinałem i świece przeczyściłem z nagaru

Zczytaj błędy na odpiętym IBS i Odłącz wcześniej minusów kleme na akumulatorze

Może głupio zapytam - czy IBS jakoś wpływa na zczytywanie błędów? Co to zmienia?

Wrzuc nagranie z pruby odpalenia auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
IBS potrafi czasami zablokować cała linie i albo wychodzą głupoty albo błędy których nie ma i często jest uszkodzony głównie w przedliftach

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy nie zauwazyłes różnicy jak silnik kreci? ( przed awaria i teraz? )

Wykonaj pomiar kompresji bo jej prawie nie słychać...

Natomias jesli chodzi o błąd ECU to moźe koledzy pomogą ( to moja słaba strona i myśle ze to następna usterka która sie teraz dolączyła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
IBS potrafi czasami zablokować cała linie i albo wychodzą głupoty albo błędy których nie ma

Jesli tak jest i ECU dziala poprawnie ,to zakrec rozrusznikiem z 10 sek ,wykrec swieczki i luknij czy są mokre a nastepnie sprawdz iskre a nastepnie pomiar kompreji o którym wczesniej napisalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IBS potrafi czasami zablokować cała linie i albo wychodzą głupoty albo błędy których nie ma i często jest uszkodzony głównie w przedliftach

zrobiłem reset błędów z opiętym IBS, zczytałem na nowo, i dalej jest tylko ERROR_ECU ... 90, 91, 92

Czy nie zauwazyłes różnicy jak silnik kreci? ( przed awaria i teraz? )

Wykonaj pomiar kompresji bo jej prawie nie słychać...

Generalnie różnicy w kręceniu nie zauważyłem, wcześniej, jak palił normalnie, to zakręcił i wystartował (krótka piłka, bez przeciągania było).

Z kompresją raczej poczekamy, bo nie mam fajki/adapteru pod świece do manometru, muszę dopiero zamówić i wtedy będę mógł coś tam pomierzyć.

Jesli tak jest i ECU dziala poprawnie ,to zakrec rozrusznikiem z 10 sek ,wykrec swieczki i luknij czy są mokre a nastepnie sprawdz iskre a nastepnie pomiar kompreji o którym wczesniej napisalem...

Wcześniej jak wyciągałem świece, to były wilgotne i waliły paliwem, luknąłem też przy okazji endoskopem do cylindrów i było wilgotno, ale na tłokach nie było paliwa.

Zacznij od wymiany przekaźnika K6300

Przekaźnik DME/niebieski wyciągnięty, sprawdzony/pomierzony - działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem sprawdz jeszcze raz te duze bezpieczniki w skrzynce z ECU i luknij czy jest ta iskra...

Masz na uwadze duże amperowo, czy duże gabarytowo? Bo w skrzynce z ECU są tylko te zwykłe/małe zabudowane w plastikowej obudowie i tam już kilkakrotnie sprawdzałem, są ok.

Jutro powinien przyjść manometr do kompresji, to przy okazji świece sprawdzę.


Za dużo opcji już chyba ew. nie zostało:

1. Brak kompresji = przeskoczenie rozrządu

2. Brak iskry = cewki, świece lub ECU

3. Żadne z powyższych = ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie o te bezpiecznki chodzilo, one sa opowiedzialne za uklad wtryskowy, napiecie na cewki, przekaznik ecu i cos tam jeszcze...

Jak jest iskra to jest przeskoczony rozrzad a pomiar cisnienia to wtedy tylko dla potwierdzenia diagnozy i wyeliminowania elektroniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem pomiary kompresji i jest kicha, jednak przeskoczył łańcuch rozrządu:

1 - 8bar

2 - 8,4bar

3 - 0bar

4 - 0bar

5 - 0,2bar

6 - 0,2bar

Porządna iskra jest na wszystkich cylindrach, świece po wyciągnięciu mokre. Stąd trochę zaniżona kompresja na pierwszych dwóch cylindrach, paliwo widać już trochę wypłukało film olejowy z pierścieni tłokowych.

Teraz już chyba tylko szukać jakiś sensowny warsztat do ogarnięcia rozrządu lub sensowny warsztat do zrobienia swap'a silnika, nie wiadomo co będzie tańsze i lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jednak przeskoczył łańcuch rozrządu:

Dlatego tak sie dopytywalem o tą iskre...

Przeskok jest ewidentny , ale to tylko skutek...

Z tego co opisujesz stawiam na pękniety walek rozrzadu ( ssacy ) , jesli czujesz sie na silach to zdemontuj pokrywe zaworów , pokrec walem i zobacz czy walek rozrzadu sie obraca...

Tam nie ma filmu olejowego , tylko olej dozowany z kazdym obrotem walu korowego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak przeskoczył łańcuch rozrządu:

Dlatego tak sie dopytywalem o tą iskre...

Przeskok jest ewidentny , ale to tylko skutek...

Z tego co opisujesz stawiam na pękniety walek rozrzadu ( ssacy ) , jesli czujesz sie na silach to zdemontuj pokrywe zaworów , pokrec walem i zobacz czy walek rozrzadu sie obraca...

Tam nie ma filmu olejowego , tylko olej dozowany z kazdym obrotem walu korowego ....

 

Myślę, że z demontażem pokrywy zaworów nie będzie problemu.

Pęknięcie wałka ma sens patrząc na kompresje i brak dodatkowych hałasów podczas kręcenia rozrusznikiem/wałem korbowym. Jak rozumiem obstawiasz pęknięcie gdzieś pomiędzy 2 a 3 cylindrem?

Pytanie - czy wałek pękł sam z siebie, czy po uderzeniu jak rozrząd się przestawił? W sumie to dużego rumoru nie było, kiedy silnik odpalił wkręcił się na ok. 800obr. i ostatecznie zgasł. Było takie typowe zadławienie, bez metalicznych podzwięków. No, chyba, że wygłuszenie BMW zrobiło robotę. :duh:


Teoretyzując - ew. potencjalne straty to: wałek, 4-8x zaworów, głowica do splanowania + uszczelka? No i pewnie i tak łańcuch góra i dół + napinacze + slizgi + ustawienie na nowo.


Dzięki wielkie wszystkim za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak rozumiem obstawiasz pęknięcie gdzieś pomiędzy 2 a 3 cylindrem?

dokladnie w tym miejscu

Pytanie - czy wałek pękł sam z siebie, czy po uderzeniu jak rozrząd się przestawił?

Walek pekl sam -gdyby przyczyna byl przeskok lancucha to nie bylo by zadnego uderzenia i na wszystkich cylindrach podobna kompresja ja na 1 i 2gim

Pekniecie walka czy spotkanie zaworu z tlokiem odbywa sie w ciszy...

Jak sciagniesz dekiel to luknij czy zawory sa montowane w glowicy prostopadle do tloka wtedy jest silnik bezkolizyjny i mozna myslec o kosztach naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Jak sciagniesz dekiel to luknij czy zawory sa montowane w glowicy prostopadle do tloka wtedy jest silnik bezkolizyjny i mozna myslec o kosztach naprawy...

Zawory w głowicy M54 z tego co widzę po fotkach z netu nawet blisko nie są prostopadłe do tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.