Skocz do zawartości

Problem że sterowaniem turbin 535d


damianpawlik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje informacji

jak podłączyć wtyczki od elektrozaworów do sterowania turbinami e60 535d

Podpinam na różne sposoby i nie ma różnicy w mocy.

Dodam że każda wtyczka pasuje do dowolnego elektrozaworu.

Podpisałem abc to wtyczki 123 to zaworki

[imghttps://www.fotosik.pl/zdjecie/d55be43ff2cc24d1"%20target="_blank">[/img]


02a5d077689fd122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pewności alenajkrótsza idzie do tego dużego zaworu (przetwornika ciśnienia) z tyłu. Później taka najdłuższa do tego zaworu na dole. Ta średnia do przetwornika z boku. Jak nie ma mocy to może być jeszcze problem z błędnym podłączeniem wężyków lub nieszczelnością układu. Filozofii z tym podciśnieniem nie ma, trzeba tylko pamiętać że zawory mają wejście i wyjście i zamienne podłączenie powoduje błędne działanie układu. Wpisz sobie w google hasło "SBT System overview: M57TU TOP" i masz pdf ze schematami i opisami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się doczytać czy masz LCI czy przed lift. LCI mam rozeznanie po bojach z brakiem mocy na niskich obrotach. U mnie zacinal się czasem zawór bypasu. Szukałem w podciśnieniach itd. komputer nie pokazywał żadnych błędów, bo usterka była mechaniczna. A autko czasem traciło moc, a potem samo się naprawialo. I być tu mądry. Ale nie ma tego złego. Dzięki temu zrobiłem prawie doktorat z układu sterowania turbin w 535d e60 LCI. Napisz czy się uporales z problemem, jak nie to będziemy dalej myśleć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Kolego bez paniki olej to się saczy nawet z nowych turbin. Dostań się do nich i sprawdź luzy. Chwycić za wirnik i poruszaj góra dół czyli promieniowo niewielki luz może być i poruszaj przód tył tj. osiowo tu dopuszczalny bardzo niewielki. Martwić się trzeba luzem osiowym bo wtedy będzie puszczać olej. Jeżeli nie kopci na siwo i nie pobiera więcej niż 1 litr na 10 tys km jest ok. Główna przyczyna problemów z mocą w tych motorach (zakładając, że tłoki nie robią jeszcze fikolkow w cylindrach) to zacinajacy się zawór bypasu i spaliny zamiast na turbiny idą w wydech.. Rdza na osce to powoduje. Co jakiś czas trzeba to po prostu rozruszac. Drugi to przetworniki podciśnienia nieszczelne. Puszczają podcisnienie na zewnątrz. Trzeba wymienić na ori tj. PIERBURG. Nawet najmniejsza nieszczelnosc w układzie podciśnienia powoduje że siłownik nie ma siły domknac zaworu bypasu i pełnej mocy brak. To samo powoduje nawet niewielka nieszczelnosc na wydechu przed turbinami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 17.05.2019 o 10:35, Jan2201 napisał(a):

Cześć. Kolego bez paniki olej to się saczy nawet z nowych turbin. Dostań się do nich i sprawdź luzy. Chwycić za wirnik i poruszaj góra dół czyli promieniowo niewielki luz może być i poruszaj przód tył tj. osiowo tu dopuszczalny bardzo niewielki. Martwić się trzeba luzem osiowym bo wtedy będzie puszczać olej. Jeżeli nie kopci na siwo i nie pobiera więcej niż 1 litr na 10 tys km jest ok. Główna przyczyna problemów z mocą w tych motorach (zakładając, że tłoki nie robią jeszcze fikolkow w cylindrach) to zacinajacy się zawór bypasu i spaliny zamiast na turbiny idą w wydech.. Rdza na osce to powoduje. Co jakiś czas trzeba to po prostu rozruszac. Drugi to przetworniki podciśnienia nieszczelne. Puszczają podcisnienie na zewnątrz. Trzeba wymienić na ori tj. PIERBURG. Nawet najmniejsza nieszczelnosc w układzie podciśnienia powoduje że siłownik nie ma siły domknac zaworu bypasu i pełnej mocy brak. To samo powoduje nawet niewielka nieszczelnosc na wydechu przed turbinami.

Czytając Twoje przemyślenia odnośnie problemów opisanych w tym temacie stwierdziłem aby napisać do Ciebie prywatną wiadomość bo walczę również z podobnym problemem. W wolnej chwili proszę o odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam doktorat na podciśnieniach i sterowaniu zrobiłem.

najgorsze jest to, że ciężko określić sprawność zaworów. Nowe też mogą być wadliwe.

Sterowanie jest dość skomplikowane. trzeba uważać z wtyczkami elektrycznymi.

Schemat podciśnień do ogarnięcia z realOem ale z elektryką gorzej

 

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zawszę piszę, ISTA fajnie ogarnia sterowanie każdej gruchy z osobna, nawet zdjęcia są w modułach kontrolnych.

Gruszki są wolno poruszane ale nie ma odniesienia czy prędkość ruchu dobra, na zdrowy rozum regulacja jest w pętli zamkniętej więc jak gruszka może iść do końca to komputer powinien to sobie doregulować, no chyba że ciśnienie spalin jak idzie to ma ciężej.

Nie wiem jak w prelift ale polift podłączenia podejrzysz w Realoem.

W 535d mojego siostrzeńca w ten weekend próba montażu downpipe, pierwsza była nieudana, bo średnice rur nie pasowały.

Ciągle brak porządnej góry, ale DPF zaraz po wypaleniu szybko wskakuje na 80%, konieczny test bez niego.

Swoją drogą te zwężenia do ~50mm przy DPF są załamujące, potem 70mm na łączeniu i reszta wydechu 76mm.

Udało się w końcu dorwać downpipe z wyjściem 70mm, ale czy podpasuje...

Mam porządny downpipe 76mm ale wyjście ma na 60 więc zostawię go do swojego 330xd.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potwierdziło się że DPF blokował rozpędzanie dużej turbiny i niedostatek ciśnienia.

Niestety był to zamiennik z 2016r dlatego pewnie się tak dziwnie zachowywał, szkoda że zamiast wymienić klapę gaszenia ktoś zainwestował w ten szajs.

 

Bez lekkiej rzeźby się nie obeszło bo czujnik temperatury z DP wychodził na wspornik dużej gruszki.

 

Poza dramatycznym przypływem mocy doszedł głośny gwizd małej turbiny, po wkręceniu na obroty to już się wszystko zlewa, ale wiadomo z otwartym oknem raczej się nie jeździ. Z kopceniem nie ma tragedii, dym jest ale podczas jazdy nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.