Skocz do zawartości

Naprawy blacharskie e39 525i


szymeAT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam korozje na aucie, pokażę ja na zdjeciach. Jeden warsztat powiedział, że trzeba prawdopodobnie ciąć i wspawywać (mowa tu o ostatnim zdjeciu nadkola), opłaca się to robic? Auto 525i 2001r, wrzuciłem w mechanike około 7-8tys., za same auto też trochę przeplacilem bo nie byla warta tyle ile dałem. Nie znałem się plus trochę wad ukrytych i ogólnie zaniedbanie.

Nie wiem czy robić jej blachy czy dać sobie z tym spokój i pogonić ją w świat a samemu dołozyc i wziac cos ze zdrowa blachą i 3.0?

Wogole czy takie naprawy blacharskie są opłacalne? Nie złoży mi się pozniej auto jak scyzoryk w przypadku kolizji?

Do naprawy jest maska, prawy próg, dwa nadkola tył + wgniecenia po sarnie i w miejscu gdzie jest akumulator przy wiązkach pojawia się również ruda.

Jest sens pakowania $$$ w blachy czy dać sobie spokój?

Pozdrawiam.


yI8U8V.jpg


t7OtnG.jpg


3yJciN.jpg


Jt8cns.jpg


1VQwSo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zgrywać znawcy, ale kupując E39 widziałem kilka sztuk i na pewno ciężko będzie Ci kupić coś w dobrym stanie blacharskim.


Z jednej strony cała masa samochodów po różnych przygodach, a miejsca malowane i tak w każdej chwili mogą rdzewieć. Mój samochód miał pomalowaną tylną klapę. Wyglądała okej, a po pierwszej zimie prawdopodobnie żaden blacharz nie zechce si podjąć naprawy.


Z drugiej strony widziałem samochód kupiony rok wcześniej w Auto Bawarii, gdzie raczej ściągają samochody z jednym, dwoma malowanymi elementami. I był prawie cały w delikatnych nalotach (wszystkie błotniki i doły dwóch drzwi). Czyli nawet w miarę bezwypadkowy egzemplarz może po jakimś czasie rdzewieć. A do tego będzie kosztował ponad 20K, jeśli będzie w naprawdę dobrym stanie.


Poza tym zwróć uwagę na to, że czegokolwiek nie kupisz (chyba że wydasz ponad 30K), to i tak będziesz od nowa musiał wkładać coś w mechanikę, opony, czy cokolwiek innego. U siebie zrobisz blacharkę i będzie na jakiś czas spokój. To są mimo wszystko pełnoletnie samochody i należy się nastawić, że KAŻDY prędzej czy później będzie wymagał walki z korozją i że ta walka będzie wymagała jakichś nakładów po każdej zimie. Oczywiście nie twierdzę, że nie da się znaleźć świetnego egzemplarza, ale szanse małe a do tego wydasz mnóstwo pieniędzy na samochód jakby nie patrzeć bardzo już leciwy.


Co do opłacalności napraw blacharskich - nie, nie są one opłacalne. Ale tak samo nie jest opłacalne utrzymywanie E39, bo w tych samych pieniądzach miałbyś na przykłąd Citroena C5, który do tego byłby wiele lat młodszy i do tego tańszy w utrzymaniu. Spójrzmy prawdzie w oczy - do E39 (jeśli chcesz je mieć w dobrym stanie) po prostu dokłada się co roku tysiące. I tyle w temacie. Także słowo ,,opłacalność" usuńmy z tej rozmowy ;) Jeśli chcesz wciąż nim jeździć, to zadowolenie z jazdy jest moim zdaniem bezcenne. Cokolwiek kupisz będzie albo gorsze (inna, tańsza marka) albo tak samo drogie pod kątem utrzymania (jeśli będzie to premium). Samochód to nigdy nie jest inwestycja - to zawsze wydatki. Jeśli jazda E39 to dla Ciebie jakiś rodzaj hobby, to po prostu zrób blacharkę i ciesz się autem :) A co do zachowania samochodu w trakcie wypadku - niech blacharz obejrzy podłużnice i elementy konstrukcyjne. Nadkola, czy zewnętrzna blacha progów to tylko zewnętrzne poszycie. Jego rdzewienie czy naprawa nie wpływają (z tego co wiem) na bezpieczeństwo w jakimś zauważalnym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bez jaj..jak te elementy nie były naprawiane wcześniej to nie ma czego się bać, połowa e39 ma takie lub większe wykwity. Zdecydowanie robić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moja zabawka, hobby. W takim razie bede robił blachy, w następnym sezonie powinien wskoczyć swap m54b30.


Zeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj.

Padl mi alternator valeo, oddałem go do regeneracji ale w zamian wziąłem zrobionego boscha, ładowanie jakie mi pokazuje w teście kompa to 13,6 13,7 jest to wynik ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To za mało,powinno być około 14,4-14,8V.

Ale na razie jeździj do założenia swojego po regeneracji.

Edytowane przez daski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimum to 13,9 V dla tego autka. Weście poprawkę że aku jest w bagażniku i zawszę będzie spadek napięcia. Sprawdź ładowanie na klemach przy włączonym silniku i włączaj światła, radio i inne pierdoły jak będzie się utrzymywać min. 13,9 to jest dobrze jeżeli nie to musisz szukać dalej co może być przyczyn.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, ze to coś z alternatorem, juz raz go poprawiali tam gdzie oddałem powodem niby był jakis haczacy kabelek bo na wolnych obrotach bylo slychac takie dziwne terkotanie. Teraz slychac trochę tak jakby świst gdy dodaje i odejmuje gazu na wolnych obrotach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Panowie przykra sytuacja, dnia wczorajszego jadac 140km/h zamiast redukcji na 4 bieg przypadkowo wiłem 2, silnik zawyl po czym juz nie odpalił. Ogólnie slychac tylko jak kręci rozrusznik, nic poza tym.

Miał ktoś podobny przypadek? Nastawić się na remont lub swap? Silnik juz raz miał generalny remont, najchętniej wrzucił bym m54b30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przykra sytuacja, dnia wczorajszego jadac 140km/h zamiast redukcji na 4 bieg przypadkowo wiłem 2, silnik zawyl po czym juz nie odpalił. Ogólnie slychac tylko jak kręci rozrusznik, nic poza tym.

Miał ktoś podobny przypadek? Nastawić się na remont lub swap? Silnik juz raz miał generalny remont, najchętniej wrzucił bym m54b30.

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=356383&p=2583447


Taka sama sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście kiepsko to wyglada. W tygodniu pojedzie na lawecie do mechanika. Druga sprawa dotyczy kupna m54b30, na co zwrócić uwagę zeby nie kupić padła? Interesuje mnie tylko silnik będący jeszcze w aucie, jeśli kompresja bedzie ok to znaczy ze motor jest zdrowy? Nie znam się na tym szczególnie wiec pytam.

Wszystkie wskazówki i porady mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to prawda, jednak jak by z czasem zrobić remont tego B30 to dużo większa frajda z jazdy ujeżdżać 231 KM i 300Nm :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem b25, ale waham się właśnie między m52b28tu a b30. W sumie moje m54b25 brało 0,7l na 8tys, wiec nie bylo źle.


Jaki byłby orientacyjny koszt zmiany samych pierscieni olejowych w 3.0? Pomijając pierścienie Nowy silnik chcę od razu uszczelnić na nowo, dac nowe paski, sprawdzić stan rolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3-5 tys. zł, zależy czy coś wyjdzie w trakcie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.