Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Wczoraj w nocy wracając do domu przejechałem przez "nierówność/dziurę" na drodze przy prędkości ok 90km/h. Kilka sekund po tym pojawił się czerwony wykrzyknik i komunikat o braku ładowania akumulatora. System efficiency dynamics pokazuje poprawnie podczas hamowania niebieski wskaźnik.

Po dojechaniu pod dom zgasiłem i ponownie uruchomiłem silnik - po kilku sekundach od uruchomienia ponownie czerwony wykrzyknik.

Czyżby zawieszone szczotki na alternatorze ?

W jaki sposób sprawdzić sprawność alternatora ?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego może odpal ukryte menu.....

Ja bym jeszcze sprawdził miernikiem napięcie na alternatorze i klemach akumulatora.

Opublikowano

Niestety pogoda nie nastraja mnie do pójścia do "blaszaka" na osiedlu stąd jeszcze nic nie mierzyłem.

Pytanie techniczne : na AKU to raczej wiem gdzie zmierzyć , natomiast wyjście z alternatora jest na zaciskach (tych do ładowania) pod maską , czy muszę bezpośrednio na alternatorze szukać ?? Pytanie jeszcze o moduł BCU (ładowania) - jaka szansa (nieszczęście) że on poleciał?

 

Zmień avatar, bo się boję pisać w temacie :shock:

Bez obaw... tak wyglądam tylko zaraz po przebudzeniu.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Pytanie techniczne : na AKU to raczej wiem gdzie zmierzyć , natomiast wyjście z alternatora jest na zaciskach (tych do ładowania) pod maską , czy muszę bezpośrednio na alternatorze szukać ??

No i wystarczy, jak zobaczysz jakie masz napięcie podczas odpalonego auto to będziesz wiedział czy go ładuje, możesz również pod maską sprawdzić. Zobacz jaka wartość jest przed uruchomieniem silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo podjedz do jakiegos lepszego punktu gdzie sprzedają akumulatory. Zrobia pełen pomiar i ładowania i aku.
Opublikowano

Boję się, że nie dojadę i zabiję AKU (rozładuję do zera) a w konsekwencji kupię niepotrzebny mi obecnie akumulator na co tylko czeka sprzedawca.

Problem z ładowaniem pozostanie nierozwiązany.

Na forum poszukuję raczej informacji innych niż : "...jedź do mechanika niech ci sprawdzi..."

Dobrze że nie użyłeś sformułowania "ORI" i "ASO" :D

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

alternator sprawdzasz na zacisku b+ czyli najwiekszy kabel jaki jest do niego przykrecony, to jest wyjscie ladowania

zapinajac iste dowiesz sie sporo wiecej niz biegajac z miernikiem, akumulator nic nie zmieni raczej, agm troche bedzie kosztowal a innego niz z aso moze byc trudno zaadoptowac

Opublikowano

Jestem po pomiarach ...

Ładowanie zdechło ale pojawiło się na chwilę.

Pomiar na klemach pod maską: 12V

1 uruchomienie po 2-3 sekundach 14,8V ... 14,9V (aż się ucieszyłem)

2 uruchomienie brak ładowania napięcie 11,6V

Pomiar na akumulatorze 11,9V

3 uruchomienie po 3s 14,9V

po czwartym i piątym brak ładowania po komunikacie (wykrzykniku) zaprzestałem prób... napięcie bez ładowania 11,6V


Nie przymierzałem się do ściągania osłon ani tym podobnych - byłem jak turysta z psem i miernikiem... blaszaka mam bez prądu więc w dłoni latarka.

Do alternatora nie dostałem się. Jaka jest orientacyjna cena regulatora do alternatora ?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę mnie nie było - praca na wyjeździe...

Samochód zapuszczony , nie ruszany od mojego poprzedniego postu. Dzisiaj trochę podłubałem : ściągnięty pasek , odkręcona górna rolka napinacza ( chyba tzw. prowadząca) , odkręcone śruby alternatora i pierwszy problem... co dalej z alternatorem - w którą stronę ??

Co jeszcze (byle nie za dużo) trzeba rozebrać by go wyjąć. Przeszkadzają przewody klimy "nieelastyczne" no i przede wszystkim dolot ... :evil:

Tak się jeszcze zastanawiam - czy dam radę ściągnąć regulator z alternatora bez wyjmowania alternatora ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 1 rok później...
Opublikowano
I jak rozwialazes te problem. U mnie w f11 2016r 2.0d 190km problem taki iż zrobiony alternator a ten komunikat nadal się pojawia. Na sobotę umowie się z elektrykiem bmw podjedzie z lapotem i może coś powie więcej.
Opublikowano

Problem rozwiązany - sorry, że nie opisałem.

Niestety trzeba było ściągać kolektor dolotowy - przy okazji trochę miodku z niego wybrałem.

Jeśli chodzi o alternator to wymieniłem szczotki (koszt w InterCars'ie ok 9zł) do tego lekkie czyszczenie pierścieni ślizgowych wirnika.

Szczotek była już końcówka i na wybojach się zawiesiły.

Od tamtego czasu zero problemów z ładowaniem.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie, że dzisiaj święta to nie mam jak u mechanika tego sprawdzić. Po 100 km okazało się, ze aku nic sie nie naladowalo, a nawet zgubiło prad. Po mieście jak jezdzilem od startu z komunikatem naladuj aku ladowal się po jeździe na mieście.

Przyjechałem na święta to komunikat aku bardzo rozładowane - laduje cały dzien i co tylko otworze auto aku sie rozładowuje.(na prostowniku widać)

Auto pali idealnie, zero problemów z pradem- tylko ten komunikat.Aku na śmieci?

Ukryte menu na zdjęciach. bt7jy3gsu

W błędach mam cos takiego ale nie wiem co to znaczyhttps://files.fm/f/mn8m9ezjz


System voltage 12.2 v - f11 2.0d 184 km 2010

Opublikowano

Cześć

Jedyne co znalazłem to :

B7F676 TABLICA PRZYRZĄDÓW: Rozpoznano zbyt wysokie napięcie

B7F676 KOMBI: Rozpoznano przepięcie

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, że dzisiaj święta to nie mam jak u mechanika tego sprawdzić. Po 100 km okazało się, ze aku nic sie nie naladowalo, a nawet zgubiło prad. Po mieście jak jezdzilem od startu z komunikatem naladuj aku ladowal się po jeździe na mieście.

Przyjechałem na święta to komunikat aku bardzo rozładowane - laduje cały dzien i co tylko otworze auto aku sie rozładowuje.(na prostowniku widać)

Auto pali idealnie, zero problemów z pradem- tylko ten komunikat.Aku na śmieci?

Ukryte menu na zdjęciach. bt7jy3gsu

W błędach mam cos takiego ale nie wiem co to znaczyhttps://files.fm/f/mn8m9ezjz


System voltage 12.2 v - f11 2.0d 184 km 2010

 


B7F676



Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Zestaw wskaźników wykrywa napięcie zasilania większe niż 16,5 V.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Napięcie jednostki sterującej: 6 V do 18 V

Napięcie zasilania: 6 V lub wyższe

Stan terminala

Status PRD: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Wprowadzenie kodu usterki po 12 sekundach.


Plan serwisowy

Jeżeli zapis w pamięci błędu przepięcia jest przechowywany w kilku jednostkach sterujących, odnosi się to do błędu systematycznego w pojeździe. Tak jest w przypadku rozruchu zewnętrznego z baterią 24 V.

Jeśli wpis w pamięci błędu przepięcia jest przechowywany tylko dla zestawu wskaźników, oznacza to problem z zasilaniem napięciem tej jednostki sterującej.

Wykonać moduł testowy zasilania zestawu wskaźników.


Wpływ błędu

Zestaw wskaźników nie pełni żadnej funkcji.

Ostrzeżenia


Światła ostrzegawcze

Nie


Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Nie



____________________________________________





Kolego , nie do końca rozumiem twój opis.


Ja to tak zrozumiem......

- alternator w czasie jazdy nie ładuje akumlatora?

- akumulator po wcześniejszym naładowaniu prostownikiem , włożeniu do auta , rozładowuje się gdy auto stoi?



Jeśli winowajcą jest inteligentna klema IBS , to odłącz zasilanie od niej i napięcie ładowania ustabilizuje się na poziomie 13,4V.


Czytałem o przypadkach , że alternator potrafił pobierać prąd w czasie postoju auta.

Opublikowano
Panowie, że dzisiaj święta to nie mam jak u mechanika tego sprawdzić. Po 100 km okazało się, ze aku nic sie nie naladowalo, a nawet zgubiło prad. Po mieście jak jezdzilem od startu z komunikatem naladuj aku ladowal się po jeździe na mieście.

Przyjechałem na święta to komunikat aku bardzo rozładowane - laduje cały dzien i co tylko otworze auto aku sie rozładowuje.(na prostowniku widać)

Auto pali idealnie, zero problemów z pradem- tylko ten komunikat.Aku na śmieci?

Ukryte menu na zdjęciach. bt7jy3gsu

W błędach mam cos takiego ale nie wiem co to znaczyhttps://files.fm/f/mn8m9ezjz


System voltage 12.2 v - f11 2.0d 184 km 2010

 

U mnie niestety skończyło się to regeneracją alternatora :oops:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=385520

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Aha, przepraszam. Auto było na prostowniku co się naladowało to zaraz gubił prąd. Poruszaliśmy klema magicznie, naładował się i od tamtego czasu wszystko gra i buczy. Chyba to ta klema.. ale luzu nie było.. :mad2:

Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.