Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


biernus

<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

146 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Masz skrzynię 5HP-18 firmy ZF. Zielony korek jest informacją, że skrzynia zalana jest olejem lifetime.

Olej ESSO LT 71 141, nr BMW 83 22 9 407 807.

Do pełnej wymiany (skrznia i konwerter) trzeba 8 litrów oleju, jednakże rzadko zdarza się, że aż tyle jest potrzebne. Do wymiany oleju w samej skrzyni 3.3 litra oleju.

 

Co do wycieków, to się nie wypowiem-nie mam wiedzy.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki. Bardzo duzo mi pomogłeś bo teraz wiem co i jak. Odnośnie wycieku to wyjmę skrzynie i sie luknie czy to tylko uszczelniacz poleciał czy coś innego (panewka) Tego drugiego sie boję jak ognia bo żeby ją wymienić to trzeba skrzynie rozebrać a tego już nie dam nikomu zrobić chyba że konkretnemu znachorowi od automatów a z tymi w okolicy Białegostoku jest jest cieniutko. Przynajmniej mi nie bardzo wiadomo do kogo sie udać. Ale narazie zamówie w servisie uszczelniacz i oliwkę i filtr do skrzyni. Wszystkiego najlepszego życzę z Nowym Rokiem i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem prosto po wymianie oleju poszedł Mobil ATF320 DIII Przed wymiana wszystko extra po wymianie yyy jak to okreslic jeszcze bardziej extra Manetka zmiany biegow pracowała delikatnie i tak tez pozostało no moze z małym polepszeniem Zmiany biegow odbywały sie bez najmniejszego problemu ale dopiero teraz jest to "aksamika" wymiana całkowita łacznie z wydmuchaniem oleju z chłodniczki wyleciało łacznie 6.5litra weszło jakies 6.7-6.8litra To co było wczesniej nie mozna było by nazwac olejem czarna smoła i szlam Koszty:7litrow 1litra oleju po rabacie kolezki 26zł wiec łacznie 182zł filtr z uszczela 80zł wiec 262zł Wymiana kosz za robocizna (kumpel 12letni whiskacz 25funtow;)) W razie jakich kolwiek pytań walcie smiało odpowiem na kazde co do wymiany
Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to ze jak sciagniesz dekiel i filtr i popatrzysz na skrzynke od dolu to stwierdzisz ze tam nie da sie nic popsuc. jak otworzysz manuala to wszystkie tryby widac jak na dloni a tu nic, wszystko zasloniete. ciekawe czemu tak niewiele warsztatow chce sie podjac wymiany. ja objezdzilem chyba z 20 z czego 5 co szczycilo sie specjalnoscia BMW i jak powiedzialem ze mam automata to wycofywali sie rakiem lub ustalali termin 3 miesieczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem opis oleju esso, moze ktos z branzy olejowej moze sie wypowiedziec nad jego cudownoscia. dla mnie to czarna magia.

 

 

 

ESSO LT 71141

Kinematic viscosity 100°С cSt 7,3 DIN 51562

40°С cSt 37

 

Dynamic viscosity with -40 °С cP 18000 DIN 51398

 

Viscosity index 168 DIN ISO 2909

Density at 15 °С g/ml 0.853 DIN 51757

Flash Point °С 215 DIN ISO 2592

Pour point °С -54 DIN ISO 3016

Copper Strip Corrosion ст. корр. 1-150 A3 DIN 51759

Evaporative Loss at 200 °С % 5 DIN 51581

 

Foaming Tendency S1 мл 10/0 ASTM D 892

S2 мл 30/0

S3 мл 0/0

 

Mechanical testing on installation with loaded gears (FZG), A/8.e/90 Scoring after MAX Load 12 DIN 51354, часть 2

 

Shearing test with the conical rollers. 20 h

after the shift, V100 мм2/с 6,6 P-VW 1437

reduction in the viscosity, V100 % 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko tego typu jadac pod gore na sliskim (lodzie przełaczyłem podczas jazdy skrzynie na tryb (snieg) i nagle obroty w doł wskaznik tam gdzie zawsze jest E D zgasł i pokazało sie okragłe słoneczko z

!-knikiem wystraszyłem sie bo tego wczesniej nie miałem po wymiane oleju w automaczie po tygodniu (wszystko oki) cos takiego co to Panowie za ustrojstwo?? nastepnie zjechałem na bok zgaziłem silnik odczekałem z min. odpalam i wszystko oki Ktos potrafi to wytłumaczyc?? i co to za chol...

słoneczko z !-kinikiem bo napewno nic dobrego :mad2:

_________________

Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słoneczko to bardziej trybik...ale mniejsza o większość. Zapaliła Ci się kontrolka skrzyni biegów,bo nie przełącza się jadącego samochodu w tryb zimowy,powinno się to robić tylko na postoju :!: To była najprawdopodobniej przyczyna zapalenia się kontrolki skrzyni.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mattiss :modlitwa: jesteś wielki Kolego przeniosłem ten temacik z innego postu bo tam była cisza a na Ciebie wiedziałem ze mozna liczyc z pomoca i rada zawsze jestes Dzieki a jeszcze jeno rowniez na tryb sport tez na postoju??to kontrolka skrzyni jak cos tffuu tfuu złego albo jakis baran jak ja w trakcie jazdy przełaczy??
Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeżeli kontrolka nie zgaśnie albo zapali się podczas jazdy, to nastąpiła usterka w działaniu elektroniki zmiany biegów, wzgl skrzyni biegów."

To cytat z instrukcji obsługi E36 odnośnie kontrolki ze "słoneczkiem-trybikiem".

 

Automat nie przeszedł Ci w tryb awaryjny (jazda na 3 biegu cały czas)?? Z tego,co pisałeś wynika,że nie,więc nie masz się czym martwić.

 

"W niektórych samochodach stosowany jest również tzw.program zimowy. Ponieważ zazwyczaj powoduje on ruszanie samochodu z przełożenia odpowiadającemu drugiemu lub trzeciemu biegowi zapobiega poślizgowi kół. Ma zastosowanie przy ruszaniu samochodem na bardzo śliskich nawierzchniach. Załączanie tego programu możliwe jest przy zatrzymanym samochodzie."

wzięte z www.automat.pl

 

Polecam Ci tą stronę,bo są tam super artykuły odnośnie użytkowania automatu w każdych warunkach. Dowiesz się wszystkiego o eksploatacji! Proponuję też zaopatrzyć się w instrukcję obsługi E34 - znajdziesz tam podstawowe info o obsłudze skrzyni:

http://rapidshare.com/files/71356845/Instrukcja_Obslugi_BMW_E34_PL_up_by_dunaj2.rar

 

 

Pozdrawiam serdecznie i proszę bardzo :D

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Mam problem zapaliła mi sie ta sama kontrolka co koledze (słoneczko/trybik z ! w środku). I niestety zaczeły sie problemy z automatem. Szarpie przy ruszaniu, potrafi późno załączyć bieg przy zmianie z P na D. Zamiast sunąć po włączeniu biegu stoi w miejscu i szarpie jak ruszy :(

Czy zmiana oleju pomoże??

Niestety nie wiem jaki typ skrzyni, jaki olej był i co ewentualnie wlać:(

Z VIN-u wyczytałam : A5S 310Z i nic więcej. A pod auto jeszcze nie zaglądałam!!

Więc POMOCY :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie kolego zaswiciła z tego co juz wiem przez przełaczenie na boksujacych kołach(szklanka na drodze )na śnieg z tego co juz wiem na sport mozna podczas jazdy lecz snieg nieeee pozatym nie zwlekaj i zasowaj na wymane(zawsze sie przyda) a przy okazji ktos przy wymianie moze cos stwierdzi Życze powodzonka Kolego
Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana oleju nie pomoze, to tak jak bys chcial pasta do zebow wyleczyc ostra prochnice. gdybys wymienil wczesniej moze by pomoglo. moze masz za malo oleju?

 

Dolałam oleju i pomogło:)kontrolka już się nie zapala!

Za całe zamieszanie odpowiedzialny jest wyciek oleju z chłodnicy!!

Całe szczęście skrzynia uratowana.

Nie zawsze sytuacja jest tak beznadziejna na jaką wygląda!!!

Teraz tylko kupić chłodnicę, wymienić olej i autko wraca na drogi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam planuje zmiane oleju prosze powiedzcie jaki servis toleruje i czy marka oleju bedzie miala wiekszy wpływ oto dane samochodu i skrzyni z gory dziekuje za pomoc

 

BMW 530dA 2003 rok ( e60)

Production FROM : 2003/01/01 TO : 2006/08/27

Engine M57TU

Engine Oil 8.25 Liter

Transmission Automatic

Transmission Model GA6HP26Z

Transmission Oil 9.20 Liter

Rear Axle Oil 1.40 Liter

Coolant(w/o Air Conditioner) 0.00 Liter

Coolant(with Air Conditioner) 9.80 Liter

Brake fluid 1.00 Liter

Remarks :

Final drive (rear axel), Automatic transmission: lifetime oil filing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś właścicielem E60, to nie widzę innej alternatywy jak tylko załatwienie sprawy w serwisie. Tylko tam kupisz olej,tylko tam dostaniesz uszczelkę i filtr, bo auto jest stosunkowo nowe.

 

Poza tym, a bardziej przede wszystkim jest to olej lifetime,więc jeśli nie odczuwasz żadnych dolegliwości ze strony skrzyni, to wymiana jest zbędna.

 

Olej to Shell M-1375.4; nr referencji bmw 83 22 0 142 516

 

TYLKO taki olej może być wlany do tej skrzyni. Wlanie innego oleju grozi jej awarią i utratą gwarancji.

 

Polecam wycieczkę do ASO.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam slyszalem wlasie ze nie wymienia sie oleju ale bylem ostatnio w stacji na sprawdzenie poziomu no i co sie okazalo olej jest jak smoła a pojechalem tylko sprawdzic stan oleju gdyz jak z neutrala wrzuce na drive to strasznie glosnoi pracuje lecz w czasie jazdy jest idealnie Nie wiem czy szukac w tym przyczyny czy jechac na servis na zmiane oleju i pakowac sie w duze koszty czy tez dac sobie spokuj .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to ja sie tez przykleje ....

NR Vin to WBAHD610X0BK10275

I wychodzi mi z winu ze skrzynia A4s 310R oraz A5S 310R, i dalej nie wiem co z tym zrobic , kupilem auto miesiac temu i ... to pierwszy moj automat.Nie wiem jaki olej... a jeszcze nie patrzylem pod auto na skrzynie .Dzieki za zamieszcenie linka jak sie wymienia filtr :) tyle chociaz juz wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja sie tez przykleje ....

NR Vin to WBAHD610X0BK10275

I wychodzi mi z winu ze skrzynia A4s 310R oraz A5S 310R, i dalej nie wiem co z tym zrobic , kupilem auto miesiac temu i ... to pierwszy moj automat.Nie wiem jaki olej... a jeszcze nie patrzylem pod auto na skrzynie .Dzieki za zamieszcenie linka jak sie wymienia filtr :) tyle chociaz juz wiem :)

 

Witam,

Sprawdzić jaką masz skrzynię jest prosto, gdyż jedna z nich jest 4-biegowa (A4S310R), a druga 5-biegowa (A5S310R).

Z tego co ustaliłem masz 4-biegowy automat. Olej do tej skrzyni nie jest lifetime i podlega wymianie.

Zalewa się tam ATF Dexron III.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.