Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kilka dni temu zauważyłem że wskazówka temp. przeszła za połowę więc moja diagnoza że coś nie tak. Termostat wymieniałem w zeszłym roku ale wszystko się ma prawo zepsuć więc kupiłem nowy i założyłem. Odpowietrzyłem i bez zmian czyli następny krok to pompa która ma dwa lata ale trudno wszystko się może zdarzyć , kupiłem używaną od kolegi oryginalną BMW wyjętą z silnika z metalowym wirnikiem , założyłem, odpowietrzyłem i cały czas ponad 100 stopni , ok. 105-106 i wtedy leci w dół do 97-98 i tak cały czas. Wisco dobre bo jak zimny to zapina się , jak podniosę obroty silnika tak 2,5 -3 tys. to w chłodnicy leci strużka z otworka czyli wszystko niby dobrze a jednak nie do końca. Termostat sprawdziłem dodatkowo w garnku z wrzątkiem i termometrem otwiera książkowo przy 92 sto. odpowietrznikiem w chłodnicy leci płyn , w kabinie grzeje , parownik gorący więc co może być nie tak bo już nie wiem co sprawdzać.Wiele razy wymieniałem termost. w beemkach i odpowietrzałem i zawsze było wszystko ok. Myślałem o czujniku ale mam stale włączony test nr.7 i widzę że temperatura idzie normalnie jak kiedyś w pionie od 77-113 st. więc niby wszystko ok. Co jeszcze mogę sprawdzić bo już wyczerpały mi się pomysły.... Dodam że płyn jest świeży, węże są miękkie, chłodnica drożna ..... pozdro...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skupiłbym się na wisko, jak na zimnym zaraz po odpaleniu jest spięte to dopiero połowa sukcesu, pytanie co się z nim dzieje gdy temperatura jest podniesiona.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam...Visco jest dobre , dzisiaj jeszcze trochę odpowietrzałem i wydaje mi się że pomogło bo startuje tak ok. 94 stopni i chyba jest ok. ale jutro pojeżdżę to się okaże... pozdro
Opublikowano

Tylko przy tych 105-106 nie pójdzie ci za połowę. Coś masz z licznikami.


Zauważ też że po przekroczeniu 106cnagle leci na 97-98st. Mi to wygląda też na czujnik który przełamuje o ok 5-8 st C w górę.

Opublikowano
Witam... pojeździłem i jest ok. to chyba było jednak powietrze w układzie bo po ostatnich odpowietrzeniach do dzisiaj jest dobrze... i oby tak zostało... pozdro..
Opublikowano
Koledzy jeszcze jedno pytanie.... wczoraj taka mała trasa sto parę kilometrów i cały czas między 97 a 99 stopni.... przy prędkościach ok.120/h jak zwolniłem tak 97.. czy tak powinno być czy jeszcze coś nie tak.... pozdro...
Opublikowano
A jaki termostat masz wsadzony?? Na jaką temperaturę otwarcia :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na termostacie pisze 92 stopnie więc taki jak powinien być ....według katalogu...

 

I taki powinien być jak najbardziej, to mój na takiej samej wkładce trzyma 92/93'C podczas jazdy. Więc te Twoje 97/98'C to trochę za wysoko moim zdaniem.

 

Ja mam 94 bodajże i tez taka temp trzyma
a był taki w M52??? Bo o większym 96/97'C słyszałem ale 94 to nie...
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
No właśnie , to oczywiście jest odczyt z testu nr.7 bo wskazówka stoi w pionie tak jak powinna , może faktycznie czujnik przekłamuje te parę stopni bo już sam nie wiem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M52 - 92 stopnie, m52tu/m54 - 97 stopni. Chłodnica może już nie dawać rady.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No to mam 92. Ale czujniki w e39 nie są super dokładne co do stopnia. Łatwo to zaobserwować nawet po nowym termostacie że otwiera się kilka stopni więcej. A jest sprawny tylko czujnik lekko przełamuje
Opublikowano
Zaobserwowałem że w jeździe miejskiej trzyma od 95 do 97 stopni a w trasie jak już pisałem 98-99 ....Więc o co biega w tym wszystkim?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby nie było odpowiedniej wydajności, sprawdź przy większych obciążeniach/prędkościach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy trochę odkopię temat bo cały czas jest tak samo ....teraz w te upały po mieście do 110 a w trasie od 96 do 98 ale chcę się zapytać o taką rzecz silnik gorący ok, 100 stopni według testu nr.7 gaszę go i po minucie czy dwóch pomału zaczynam odkręcać korek i płynu jest pełno i zaraz zaczyna wypływać go jakby duże ciśnienie w układzie było , a pytam dlatego że jak miałem E36 1,8 to spokojnie odkręcałem korek i nic takiego nie miało miejsca , poziom był trochę wyższy i to wszystko ... czyli było inaczej i raczej dobrze ....Co Wy na to???
Opublikowano
silnik gorący ok, 100 stopni według testu nr.7 gaszę go i po minucie czy dwóch pomału zaczynam odkręcać korek i płynu jest pełno i zaraz zaczyna wypływać go jakby duże ciśnienie w układzie było

Odkręcasz układ, który pracuje pod ciśnieniem, a do tego z jeszcze wyższym ciśnieniem, bo za wysoka temperatura.


Prawidłowo zdiagnozowałeś to, że układ pracuje pod ciśnieniem :P


Jak uważasz, że ciśnienie jest zbyt duże, to korek do wymiany - jego zadaniem jest upuszczenie nadmiaru ciśnienia w przypadku awarii.

Opublikowano
I przez takie odkręcanie korka na gorącym silniku i wywalanie płynu doprowadzisz do zapowietrzenia układu i dopiero będzie bieda
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzisiaj podjedzie inne Visco i korek chłodnicy zobaczymy jaki będzie efekt.... pozdro..
Opublikowano
A więc sprawa ma się tak ...Visco które doszło "złom" ale to nic bo moje jednak działa a wygląda to tak ..na postoju.. obroty ok.1800-2000 utrzymuję ...temperatura spada do 94-95 i tak stoi visco słychać jak się włącza i wyłącza i tak jest OK... jak puszczę obr. do biegu jał. to temp. rośnie znowu do ponad 100 .... podnoszę jak poprzednio na 1800 i spada do tych 95 i tak w kółko.... dlaczego więc na tych wolnych się grzeje??? już nie mam pomysłów co to jest ....
Opublikowano
Wirnik pompy wody może umiera i nie ma takiej wydolnosci na wolnych obrotach
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A przy jakich obrotach powinna pojawić sie w chłodnicy ta tzw. stróżka tym otworkiem przelewowym? bo na wolnych jej nie ma.... pozdro..
Opublikowano
Na wolnych jej nie zobaczysz, od 2000/2500 obr przelew widoczny powinien już być
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam i przepraszam że jeszcze grzebię w tym temacie ale cały czas sprawa nie rozwiązana. Wczoraj jednodniowy wypad nad morze i sprawa ma się tak prędkość poniżej 100/h temp. ok 97-99 stopni .. predkość na A1 130-140 temp. 103-104 visco cały czas słychać jak pracuje silnik wiadomo ma ciężej a temperatura wysoka. A na klimie jeszcze o stopień czy dwa wyższa. Przypomnę chłodnica ma pół roku, pompa używana z metalowym wirnikiem, termostat już pewnie czwarty albo piąty wszystkie marki na 92 stopnie, czujnik temperatury wymieniony na oryginał układ odpowietrzany wiele razy na podniesionym przodzie więc wszystko ok. a niestety nie jest ok. Co poradzicie jeszcze w tym temacie bo ja już nie mam pojęcia... pozdro...


PS. cały czas na teście nr.7

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jesteś pewien, że po tych wszystkich przygodach z podwyzszoną temp (o ile faktycznie byla wyzsza a nie jest to przeklamanie czujnikow) nie wstala Ci uszczelka pod glowicą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.