Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

...niby tak, ale według mnie i tak nie powinno się tego lać. :nienie:

Z drugiej strony - chyba nie miałeś wyjścia, lepiej wydać 50pln i spróbować, choć nie popieram tych srodków.

Miejmy nadzieję, że stan stabilizacji utrzyma się jak najdlużej :8)

...tylko BMW
Opublikowano
P.S. Wracając do twojego autka, a czy po wycięciu katów nie zapomniałeś o drugiej sondzie lambda? Bo z tego co wiem masz przed i za katem, więc to rowniez moze być przyczyną okopconego zderzaka i zwięksoznego apetytu na paliwo :?:
...tylko BMW
Opublikowano

Podawane przez autora zuzycie nie jest tragiczne. Pociesze ,że mój przekęty silnik bierze ok. 300ml na 100 km ... i zaczął tak po wymianie pierścieni :mad2: - zanim wymieniłem zbytnio nie było co interesować sie miarką a teraz nerwowo zaglądam przed każdym wyjazdem. Na wolnych silnikiem trzęsie, czasami zaraz po odpaleniu dziwnie spadaja obroty i potrafi zgasnąć, tłumik okopcony, czasem leci szaro-biały dym (ale nie zawsze... dziwne) a pod wkręceniu na obroty pojawia się czarny.

Chyba jakis pierścień pękł :? Jak juz jedzie to jest całkiem przyjemnie z przyśpieszeniem i prędkością.

Drugi raz w ciągu kilku miesięcy szkoda kasy na remont silnika (choć tylko części bo resztę to sam robię). Chyba wleję minerał lub jakieś lepiki póki co i porozglądam się za innym silnikiem :norty:

Every weapon needs a master.
Opublikowano

Wczoraj zaryzykowałem i zalałem auto full syntetykiem według sugesti kilku osób które uwazam, ża maja pojecie.

 

Po pilnym prześledzeniu postów i burzliwej dyskusji użytkowników BMW wziełem wszystkie za i przeciw, i postanowiłem zakupic olejej jednego z 3 producentów.

 

Pod uwage brałem Valvoline, Mobil, Motull z konkurencji odpadł Castrol, Elf, Shell (innych nie brałem pod uwage). Pewnie niektórych zdziwi dlaczego odpadł Castrol taki dobry olej zreszta rekomendowany nawet przez BMW, a to dlatego, że wielu użytkwników narzekało na Castrol, oraz głosno jest o podróbkach. W sklepie nie było syntetyka Valvoline o takiej specyfikacjio jak chciałem, a Motull był zbyrt drogi dla mnie i to jeszcze na taka niepewną próbe, więc padło na Mobil1. Biorąc wszystkie za i przeciw wypadł on najlepiej w sród wszystkich innych oleji równierz cenowo.

 

 

Kupiłem 7 litrów Mobil 5W50 (taka specyfikacja ponoc była najodpowiedniejsza do mojego auta) i od wczoraj jest on w silniku. Stan zalany na maxa zmieniony filter oleju. Zabieg kosztował 300 zł :?. Licznik został spisany, tak ze teraz dokładnie bede wiedział jakie ma spalanie oleju. Teraz czekamy na skutki. Osoby które wiedziały co chce zrobic odradzały włącznie z warsztatem zmieniajacym olej, ale z bólem serca podjełem decyzje raz kozie smierc. Najwyzej wypłucze i wyczysci go w srodku przed remontem.

 

Pierwsze efekty widoczne, ale tylko pozytywne i to bardzo wyraźne.

 

Auto nie kopci tak na wolnych obrotach jak wczesniej (mam na mysli kopcenie wieczorami kiedy jest rosa i wilgoć i auto postało troche w takich wilgotnych warunkach ktos kto mieszka nad wodą w tym okresie wie o czym mówie).

 

W czasie jazdy i przyciskania mocno nie sprawdziłem jeszcze czy cos widac zeby dwało z rur (wczesiej tez nie było widac w lusterkach, tylko jak ktos jechał za mną (bo było to nieznacznekopcenie))

 

Auto napewno wkreca sie szybciej na obroty, jest ogólnie duzo żwawsze, jakby miało wiekszy moment obrotowy. Silnik pracuje cichutko chociaz wczesniej nie narzekałem ale teraz jest naprawde pieknie, duzo bardziej elastyczny w pełnym zakresie obrotów. Jednym słowem nie ten silnik.

 

 

Teraz pojeżdze troche i po spisanych kilometrach stwierdze zużycie oleju. Mam nadzieje, że sie nie rozszczelni. Nie wiem co wczeniej był w nim za olej przed tym jak ja go zalałem półsyntetykiem (Opel), ale podejzewam ze jakis syntetyk, bo auto chodziło tak tak jak go kupiłem i nie miało wtedy brudnych wydechów.

Opublikowano
Panowie czyli nie mam specjalnie nic do roboty jak znikło mi 0,5 l oleju mobil 10w40 na 4 tys km przy normalnej jeżdzie silnik m40 1,8. Czy jest to za duże zużycie.
Opublikowano
Jestem posiadaczem 323i Coupe'96. Po analizie opinii na temat stosowanych olejow postanowilem zadzwonic do BMW w Monachium, gdzie polecono mi Castrola Formula RS Motorsport 0W40 zgodny ze specyfikacja BMW - Longlife 98 i po wymianie nie dosc ze zaczela mi sie odzywac klawiatura w gorace dni to jeszcze bardzo wzroslo zuzycie oleju. Dragon chwali castrola 5w50, ktory zgodnie ze specyfikacja zachowuje wieksza lepkosc w wyzszych temperaturach, ale dlaczego zuzycie jest duze rowniez przy nizszych temperaturach? Poradzcie co robic? Niestety nie wiem jaki olej byl wczesniej.
Opublikowano
Przepraszam masz racje. Czy masz jakies nowe spostrzezenia od kiedy stosujesz 5w50, jak zuzycie?Mozesz podac pelna nazwe tego oleju?
Opublikowano

Nie mam co ci napisac odnosnie nazwy bo jest ona zwykła i prosta,

 

Mobil 5w50 Full Shyntetic,

 

jest jeszcze,

 

Mobil 5w40 Full Shyntetic,

 

ale ten jest lepszy i ten wybrałem.

 

 

Napewno zauwazyłem ogromne zmiany co do dynamiki silnika i kultury pracy mimo ze wczesniej nie narzekałem na te aspekty.

 

 

Na mierzenie efektów odnosnie brania oleju jest jeszcze za szybko. Poniewarz mam ten olej zaledwie niecały tydzien i zrobiłem moze 400 km, ale dzisiaj po nocy sprawdze stan jaki mam. Jezeli bedzie taki sam to nawet nie bede odczytywał dokładnie kilometrów. Za około 1000 km napisze co zaobsrwowałem, chyba ze dzisiaj zauwaze cos niepokojącego.

Opublikowano
Dołączę się do tematu otóż kolego Dragon mam ten sam problem co TY z tym że bez okopconego zderzaka ale zużycie jest też duże w granicach takich jakie ty podawałeś a nawet może troszkę większe. po przeczytaniu wszystkich postów a było i ch trochę :roll: mam zachęte przeprowadzić eksperyment ze zmianą oleju na ten co i Ty wyminiłeś czyli mobil z tym że Moje auto ma 250.000 km przejechane i tu mi trochę wstyd ale tak mi gdzieś powiedziano że przy przebiegach 200.00 tyś leje się mineralny olej i taki mam zalany. moje pytanie to czy moe przejść z mineralnego na syntetyk czy lepiej na półsyntetyk?
Opublikowano

Okopcony zderzak był wynikiem zadartych wydechów do góry prosto na zderzak i mysle ze u ciebie było by to samo, druga sprawa wyrzuciłem kata i podejżewazm ze to tez przyczyna.

 

Co do oleju. Z tego co wiem do BMW nie leje sie minerala jaki by nie był stan silnika, ostatecznie dochodzi sie do półsyntetyka, a potem tylko remnot silnika, gdyż sposób smarowania rozrzadu itd w tych silnikach wymaga dosyć zadkkiego oleju.

 

Odnosnie mojej próby była ona dokonana z wielkim ryzykiem, ale załozenie było takie ze jak obiawy nie ustapią albo nastąpi pogorszenie to robie remnot silnika. Narazie jest ok. Wczoraj sprawdzałem po przebiegu 320 km nie odnotowałem narazie zadnego ubytku a powinno wziasc juz według wczesniejszych statystyk 100-150ml z tym ze to tak mała ilosc ze moze trudno zauwazyc jej brak wiec czekam dalej i co jakis czas bede pisał swoje obserwacje.

 

W twoim przypadku odradzam zmiane na syntetyk, moze nie ze wzgledu na ilosc kilometrów która jest bardzo wysoka jak na zalanie silnika syntetyk, bo sam nie wiem jaki moje auto ma prawdziwy przebieg ale dlatego ze juz doszedłes do mineralnego i mozesz miec duzo nagaru co moze rozszczelnić silnik. Ja osobiscie poleciłbym jakis bardzo dobry półsyntetyk, ale to juz musi ci doradzic ktos kto lepiej zna temat niz ja.

 

Teoretycznie syntetyk wymył by ci silnik z nagarów i osadów gdyż moja one silne własciwosci płuczące, jezeli nie uległ by on rozszczelnieniu napewno by pomógł.

Opublikowano

Panowie,

nie chcę się mądrować, ale kazda zmiana oleju w samochodzie to powazne wyzwanie. Nigdy nie wiadomo jak on to przyjmie. Dlatego przed dokonaniem takiego kroku trzeba się poważnie zastanowić. Co ewentualnie polecam to półsyntetyk (przy takim przebiegu) bo syntetyk na pewno mu nie pomoże...

...tylko BMW
Opublikowano
wiem że syntetyk zrobił by mojemu autu jeszcze gorzej więc zrobie tak jak mówicie jeśli już to półsyntetyk i chyba coś z mobila co czy coś lepszego jeśli tak to co??
Opublikowano
wiem że syntetyk zrobił by mojemu autu jeszcze gorzej więc zrobie tak jak mówicie jeśli już to półsyntetyk i chyba coś z mobila co czy coś lepszego jeśli tak to co??

...ja mobilowi nie ufam (mój ojciec ma firmę transportową i mobil zniszczył 2 silniki w ciężarówkach :mad2: ). Ja ufam shellowi (jeżdżę na 10W40 -półsyntetyk/niebieski), dobry też jest motul. Ale to Twój wybór.

...tylko BMW
Opublikowano
przebieg 185tys , mam zalany mobil 5w-50 , oleju nie bierze, chodzi jak w zegarku :)
http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Opublikowano
Jestem posiadaczem 323i Coupe'96. .......polecono mi Castrola Formula RS Motorsport 0W40 zgodny ze specyfikacja BMW -

Napewno do twojego silnik BMW nie przewiduje 0W40 - olej ten jest zalecany do silników dużo nowszej generacji ale napewno nie do M52 no chyba ze się mylę ( po drugie jest to napewno za żadki olej do tego silnika) jeżeli juz to Castrola ale RS 10W60 do twojego silnika - tak mi sie wydaje i tak czuje - czekam na opinie innych.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
jak będziesz chciał wymieniać uszczelniacze to chętnie pomogę robiłem to 5dni temu w e36 24 zawory 2,0 bez vanosa .....lajcik mój nr gg9587458 bez ściągania głowicy!!!
Opublikowano

Dzisiaj sprawdziłem ubyek ze stanem licznika. Dolałem róznice i wyszło ze wciąga 100-150 ml na 1000 km ostrej jazdy.

 

Teraz chce sie jeszcze pokusic o uszczelniacze zaworowe i wtedy sprawdzic. Jezeli to nie zlikwiduje ubytku do max 50 ml na 1000 km robie remont albo zmieniam silnik.

 

Byłem na kanale. Wyciek z pod miski jest dosc mocno zauwazalny. Jest mozliwosc ze auto traci wszystko czego brakuje tamtedy lub znaczna czesc.

Opublikowano

Odwiedzajac strone angielskiego Klubu BMW znalazlem informacje dotyczaca silnikow M52 budowanych do 1998. Stwierdzono tam problem nazwany Nikasil efekt. Otoz silniki M52 (miekki aluminiowy stop) a wlasciwie gladzie tulei cylindrowych zostaly pokryte twarda warstwa chyba niklowo-silikonowa, ktora miala zabezpieczac przed zuzyciem ciernym cylindrow. Jak sie okazalo siarka zawarta w paliwie szybko niszczy te warstwe i pozostawiona bez ochrony gladz zuzywa sie bardzo szybko. Poczatkowo silnik zaczyna nierownomiernie pracowac, zuzycie oleju bardzo sie zwieksza, traci moc az w koncu z trudem daje sie uruchomic. Pozostaje wtedy wymienic blok na stalowy, ktory zaczeto montowac od 1999r. Jestem posiadaczem takiego silnika i to mnie bardzo zmartwilo. Obawiam sie, Dragona silnik nalezy rowniez do tej grupy. Jedna pocieszajaca informacja to taka, ze w europie kontynentalnej sprzedawane bylo paliwo lepszej jakosci z mniejsza zawartoscia siarki. Problem jest ponoc dobrze rozpoznany przez BMW i serwisy nawet przeprowadzaja specjalne testy, zeby go zdiagnozowac.

Przyznam sie, ze mnie to troche zmartwilo bo to juz nie jest mowa o wymianie uszczelniaczy czy pierscieni ale bloku silnika. Dla zainteresowanych sluze linkiem. A znajacych temat prosze o komentarz.

Opublikowano

Również śledzę ten temat i narazie z niczym nie bedę Cię poganiał.

Poczytaj sobie również moje posty na temat silników M52 a zwłaszcza wypowiedzi i choć jest ich może nie mało to znajdziesz coś interesującego dla swojej sytuacji.

 

Co do zmniejszenia się zużycia oleju to pamiętaj o niższej temperaturze na zewnątrz. Jest jeszcze jedna kwestia związana ze spadkiem zuzycia oleju, ale napewno nie sprawdzałeś podczas wymiany oleju czym zalatywał stary olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.