Skocz do zawartości

Bmw e39 523i - strzela w wydech i kolektor ssący, zalewa świ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z e39 otóż samochód nie odpalał, nie pracowała pompa paliwa, wymieniłem czujnik położenia wału bo był jakiś chinski no name. Pompa wróciła do życia lecz auto nadal nie odpala kręci strzela w wydech i w kolektor. Brak błędów w komputerze, rozrzad rozebrany i ustawiony od nowa - bez zmian.


Zalewa świece.


Sprawdziłem ciśnienie sprężania (1: 13bar 2: 12.8bar 3: 13bar 4: 13.1bar 5: 13bar 6: 13bar), postanowilem sprawdzić czy klina na wale nie scielo lecz tam tez wszystko okej. Problem taki sam wystepuje na benzynie jak i na gazie.

(Na wtryskiwaczach podczas krecenie jest ładna stożkowa mgła lecz jest ona dość duża ale to pewnie przez duży czas wtrysku)

Cisnienie na listwie 3.5bara , czas wtrysku : ~33ms troche za duzo, czytałem ze w tym modelu powinno byc ~3ms na jalowych obrotach, dziwne jest również to że pokazuje mi temperature powietrza 0.6st gdzie na warsztacie okolo 15st, na wyswietlaczu w liczniku -40st ale z tego co kojarzę to temp. Na wyswietlaczu ma.inny czujnik niż ten do ecu.



Po woli brakuje mi pomysłów, czy mógłby ktos coś doradzić?



Edit: motor z pojedynczym vanosem.

Opublikowano

A jest iskra na wszystkich cewkach? Przepływomierz sprawdzony?


Do działania potrzeba:

- paliwa ✓

- powietrza

- kompresji ✓

- iskry

- kolejności czasowej ✓


Paliwo masz, kompresję masz, rozrząd sprawdziłeś.


Ja bym podrążył temat tego długiego wtrysku, coś jest nie tak z tym, tak samo strzelanie w kolektor i w wydech - jakby któryś z czujników położenia robił jazdy.


Jakieś ciekawe błędy w kompie?

Opublikowano
A jest iskra na wszystkich cewkach? Przepływomierz sprawdzony?


Do działania potrzeba:

- paliwa ✓

- powietrza

- kompresji ✓

- iskry

- kolejności czasowej ✓


Paliwo masz, kompresję masz, rozrząd sprawdziłeś.


Ja bym podrążył temat tego długiego wtrysku, coś jest nie tak z tym, tak samo strzelanie w kolektor i w wydech - jakby któryś z czujników położenia robił jazdy.


Jakieś ciekawe błędy w kompie?

 



Przepływomierz sprawdzony na komputerze tak ns szybko bo sie spieszylem i oscylowal od 0.10V do 1.33V


Iskra na wszystkich cewkach jest taka sama mocna niebieska.



Edit: Błędów brak.

Opublikowano

Przepływomierz sprawdzony na komputerze tak ns szybko bo sie spieszylem i oscylowal od 0.10V do 1.33V


Iskra na wszystkich cewkach jest taka sama mocna niebieska.



Edit: Błędów brak.

 

Potrzebne są dane,które czyta "przepływka" a dokładnie ilość powietrza zasysanego do silnika a nie napięcie. Powinno być na postoju w granicach 12-14 kg/h na rozgrzanym silniku, podczas jazdy przy ostrym butowaniu nawet ponad 500 kg/h

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Przepływomierz sprawdzony na komputerze tak ns szybko bo sie spieszylem i oscylowal od 0.10V do 1.33V


Iskra na wszystkich cewkach jest taka sama mocna niebieska.



Edit: Błędów brak.

 

Potrzebne są dane,które czyta "przepływka" a dokładnie ilość powietrza zasysanego do silnika a nie napięcie. Powinno być na postoju w granicach 12-14 kg/h na rozgrzanym silniku, podczas jazdy przy ostrym butowaniu nawet ponad 500 kg/h

 

Nie da rady sprawdzić podczas jazdy bo auto nie odpala

Opublikowano

Panowie odlaczylem czujnik temperatury powietrza i cieczy, samochód odpala ale od razu na wysokich obrotach, wymienię czujniki i zdam relacje.



Przepływomierza nie sprawdzę bo nie mam inpy korzystam z texa. Nie posiada opcji przepływomierza, tylko napięcie.

Opublikowano
Niestety , temperaturę pokazuje już prawidłowo (nowe czujniki) a nadal nie pali jak odlacze czujnik temperatury powietrza i cieczy to odpali i dawka jest 8ms podłącze czujniki i dawka 38/28ms zalewa. Pi woli tracę pomysły.
Opublikowano

Febi.


Ale to bym sie czujników nie czepiał bo parametry pokazuje juz dobrze 15st temp powietrza 18st temp cieczy


Jak odlacze te czujniki to w parametrach pokazuje mi -33st temp cieczy i temp powietrza i przy takich parametrach odpala i dawka 8ms, a to przypadkiem nie powinno byc tak że gdy temperatura maleje to czas wtrysku powinien sie wydłużyć ? I na odwrót ze jak jest temperatura na plus to czas wtrysku powinien zmniejszyć się ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.