Skocz do zawartości

Filtr dpf i problemy z jego częstym wypalaniem E60 520d


Robinero

Rekomendowane odpowiedzi

jadąc spokonie koło 200 jak załącza się wypalanie to 500-550 stopni. U mnie wypalanie załącza się nawet przy ciśnieniu wstecznym na wolnych obrotach 20mba więc jeszcze nie powinno... ilość sadzy 25-30g


zastanawia mnie czemu po myciu dpf i kasowaniu adaptacji nie ma różnicy w pojemności filtra - wypala się tak samo (autor wątku) ja dopiero jestem przed płukaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. I to właśnie też mnie zastanawia fakt że bez względu jakie mam ciśnienie powrotne i sadzy wypalanie mi się zał. Na pewno zał. się przynajmniej u mnie jak sadza przekroczy 24 G. I zał. Reg. Zapal. ale nie raz jak mam sadzy 26 a nieraz 34 pomimo że miałem wiele razy spełnione wszystkie warunki np. Jazda na autostradzie. Jeszcze jedno co też napisałem w pierwszym poście że pomimo czystego i drożnego dpf auto i tak wypala dość często co ok. 150-200 km. Gdzieś na tym forum wyczytałem ale nie mogę w tego znaleźć jak forumowicz w oparciu o informację od serwisu BMW że dpf w tej marce powinien wywołać się co 200-600 km w zależności od stylu jazdy. Dzieje się to bez wiedzy uzytkownika. Sterownik sam dobiera po analizie z czujników program kiedy on ma być wypalany. Jak znajdę to wrzucę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 24g sadzy sterownik zał. regenerację planowana i dopiero wtedy powinien przy sprzyjających warunkach czyli temperaturze silnika od 75°C minimum 10 litrów paliwa i stałej prędkości powyżej 60 km/h zał. regenerację filtra dpf. Z tą prędkością różnie bywa ponieważ zdarza mi się nie osiągać tej prędkości a pomimo tego regenerację zał. np. jadąc po mieście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda że mam bardzo podobnie. Wypala mi niemalże do 0 ale po wypaleniu rośnie mi bardzo szybko po przejechaniu 10-15 km. mam jej już w granicach 20-25g. I zatrzymuje się A potem po przejechaniu jakiegoś odcinka rośnie sobie ok. 1 gram co jakiś czas. Na pewno jak się zatrzyma lub wygaszę silnik już nie maleje tylko co jakiś czas sobie rośnie do czasu następnego wypalenia. Z tego co piszesz masz podobnie. Więc chyba nie jestem sam. Jeśli można tak napisać troszkę pocieszające.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem i nic nie dało. To samo. Sonda pokazuje na wolnych od 3 do 5 i widzę że przy zwiększającym ciśnieniu wstecznym wskazania sondy większe. Zmienia się również przy otwartym lub zamkniętym egr. Coś nie mogę dojść do tego ale sprawdzałem w innych znajomych bmw z silnikami diesla 2.0 i 3.0 i jest podobnie tzn. Po wypaleniu dpf bardzo szybko rośnie sadza i zał. Planowanie regenerację. Już sam nie wiem skąd inni forumowicze podają że u nich po 140-160 km. mają 6g. Sadzy. Wszystkie samochody które sprawdzałem są uszkodzone?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda pokazuje na wolnych od 3 do 5 i widzę że przy zwiększającym ciśnieniu wstecznym wskazania sondy większe. Zmienia się również przy otwartym lub zamkniętym egr.

A w trakcie jazdy jakie masz wartości? U mnie pokazuje ok 2-5 ale podczas puszczania gazu skacze do 32. Czy takie skoki podczas puszczania gazu są prawidłowe? Nie mam żadnych błędów w DDE ale właśnie zastanawiam się nad sondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda pokazuje na wolnych od 3 do 5 i widzę że przy zwiększającym ciśnieniu wstecznym wskazania sondy większe. Zmienia się również przy otwartym lub zamkniętym egr.

A w trakcie jazdy jakie masz wartości? U mnie pokazuje ok 2-5 ale podczas puszczania gazu skacze do 32. Czy takie skoki podczas puszczania gazu są prawidłowe? Nie mam żadnych błędów w DDE ale właśnie zastanawiam się nad sondą.

 

Mam tak samo. Sprawdzałem w kilku innych jest identycznie. Im bardziej przyspieszają wartość się zmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio osiągnąłem odcinek 240 km. 80 % po mieście od ostatniej regeneracji. Po tym zacząl wypalać i wypalił po około 15 min jazdy po autostradzie niemalże do zera po czym wykasował licznik od ost. reg. Zauważyłem że przy dodatniej temp. na zew. Egr częściej się otwiera co u mnie wpływa bardziej na wolniejsze przebywanie sadzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Pytanie czy wypalanie co 200-300 km można uznać za częste? Ktoś pisał w temacie BToola, ze przywrócił dpf zakupując zamiennik jmj i po 200 km jest 15g sadzy. Co nam to mówi? Nie za dużo. Wydaje mi się, ze za bardzo się tym przejmujemy. Z moich obserwacji wynika, ze dystanse pomiędzy wypaleniem są bardzo zróżnicowane. Dodatkowo czasem pojawiają się wypalenia, które nie resetują licznika, a obniżają jednak poziom sadzy. Ciężko jest jednoznacznie wiec powiedzieć kiedy wypalanie można uznać za częste, a kiedy rzadkie obserwując jedynie wskazania ciśnienia oraz dystansu od ostatniej regeneracji. Jeśli nie ma błędów to ja bym się tym nie przejmował chociaż tez bym chciał, żeby u mnie się dpf czyścił co 750 km :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni przyznaję rację. Też bym tak chciał ale jazda w większości po mieście nie da takiego chyba wyniku. Z tym kasowaniem przebiegu od ostatniej regeneracji faktycznie może wprowadzać w błąd ponieważ czasami nie jest prowadzona do końca. Może to powodować błedną analizę użytkownika aplikacji czy też oprogramowania diagnostycznego którzy nie testuje to na bieżąco tylko sporadycznie. Zauważyłem również iż jadąc na autostradzie potrafi sobie w zależności od prędkości np 120-140 km/h zał regenerację aktywną ale nie przeprowadza jej do końca a jedynie zmniejsza ilość sadzy i reg wył. po zwolnieniu np. do 60 km/h i sterownik nie kasuje wartości przebiegu od ostatniej regeneracji. Jak napisałem obawy miałem że sadza w moim przypadku bardzo szybko rośnie i zał. reg. Zaplanowaną nawet po reg. W tym celu tak jak już pisałem wymontowałem filtr dpf do sprawdzenia i okazało się że nie wymaga on czyszczenia bo jest w bardzo dobrym stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co wróciło do normy, mianowicie wieczorem było ponad 22g sadzy, rano po odpaleniu spadło 13,5g no i w drogę. Jadąc widziałem, że sadza spada pomimo tego, że nie ma ani zaplanowanej ani aktywnej regeneracji gdy przejechałem jakieś 5 do 7km i silnik złapał już temp. mówię "to cię teraz przegonie :mrgreen: " no i gaz w podłogę prędkości duże do 220 sadza momentalnie spadła do 5g czyli do podobnego poziomi po zakończonym wypalaniu dzień wcześniej no i od tego czasu sadza przybywa ale bardzo powoli tak jak wcześniej przed tym zdarzeniem, po przejechaniu około 70m w tym później trochę miasta przybyło 1g.

Tak więc uważam, że coś się stało z czujnikiem ciśnienia albo miał jakąś zawiechę albo po prostu chwilowo jest dobrze i zaraz dziad przypomni się :norty: także trzeba jeździć i obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co wróciło do normy, mianowicie wieczorem było ponad 22g sadzy, rano po odpaleniu spadło 13,5g no i w drogę. Jadąc widziałem, że sadza spada pomimo tego, że nie ma ani zaplanowanej ani aktywnej regeneracji gdy przejechałem jakieś 5 do 7km i silnik złapał już temp. mówię "to cię teraz przegonie :mrgreen: " no i gaz w podłogę prędkości duże do 220 sadza momentalnie spadła do 5g czyli do podobnego poziomi po zakończonym wypalaniu dzień wcześniej no i od tego czasu sadza przybywa ale bardzo powoli tak jak wcześniej przed tym zdarzeniem, po przejechaniu około 70m w tym później trochę miasta przybyło 1g.

Tak więc uważam, że coś się stało z czujnikiem ciśnienia albo miał jakąś zawiechę albo po prostu chwilowo jest dobrze i zaraz dziad przypomni się :norty: także trzeba jeździć i obserwować.

 

Dlaczego myślisz że to czujnik ciśnienia? Jakie miałeś ciśnienie przy wysokim poziomie sadzy na jałowym gdy był zagrzany silnik a teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wyglądało to tak. Zaraz po wypaleniu i po przejechaniu 2-4km od powiedzmy 3g przybywało do ponad 20g wiec ciężko stwierdzić ale nie miał tej ilości, którą odczytywał no ale wyglądało to tak:

DSC-1705.jpg


i tu z Btool


Screenshot-20190405-210236.png Screenshot-20190405-210358.png


A to już po trasie


Screenshot-20190406-120856.png Screenshot-20190406-121332.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe. Raczej nie powinno być zero. U mnie na jałowym wskazuje 3-5, natomiast podczas jazdy sonda wskazuje odczyt od 1,3 nawet do 32 przy np. hamowaniu silnikiem na biegu. Zbyt duża ilość jedynie może spowalniać dane odczyty przy połączeniu bluetooth jeśli chodzi oczywiście o BTool. Nie masz czasem błędu sondy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.