Skocz do zawartości

Bmw f10 528i problem po wymianie świec


Sebaelo5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj wymieniłem świece w bmw f10 528i usa 245km. Oryginalne świece to:

-BMW SILZKBR8C8S

zamontowałem:

-Bosch ZR5TPP330

podobno pasują do tego silnika chociaż maja inny nr. Stare byly oryginalne tak jak i cewki z 10/2012. Auto po wmianie świec chodziło równo i jakby ciszej. Po przejechaniu ok. 20km wyskoczył błąd napedu informacja żeby jechać powoli żółta kontrolka silnika telpanie silnikiem brak mocy i głośna praca. Według mnie samochód chodził na 3 cylindry. Złożyliśmy stare świece ale nic nie pomogło. Możliwe ze cewka padła? Mam kabel k+dcan i nie mogę sprawdzić pod komputerem ocb. Jak wymienię cewki muszę skasować błąd komputerem czy samochód sam sprawdzi i zacznie działać normalnoe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokazał:

140010 Nieregularny zapłon kilka cylindrów: wykryto

140110 Nieregularny zapłon cylinder 1: wykryto

140001 Nieregularny zapłon kilka cylindrów: wtrysk zostaje wyłączony

140101 Nieregularny zapłon cylinder 1: wtrysk zostaję wyłączony


Wymienić tylko wtrysk 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sie okazalo ze te nowe swiece Bosch nie takie zle ;) po co od razu wszystkie cewki nowe? Wystarczylo tez miejscami podmienić i obserwować komputerem błędy. Najpierw zamień 2 wtryski miejscami a nie od razu pchać się w koszty, bo jak do tej pory tak to niestety wygląda.

Wybacz bezpośredniosc ale w moim rejonie co najmniej 80% ludzi to typu "ile pan wezmiesz" i byle wszystko byle jak i tylko jak najtaniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto 2 tygodnie u mechanika po wymianie wtrysków auto dalej było w trybie awaryjnym telepało budą mechanik zrobil reset (odpiał akumulator na noc) i teraz nie odpala tylko kręci i masa błędów. Mechanik twierdzi że komputer do wymiany

CF2DE2 Sygnał (temperatura napędu silnika, 0x3F9) nieprawidłowy, nadajnik DME/DDE gsb231 Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów

CF2DE2 Nieprawidłowy sygnał (dane układu napędowego 2, 0x3F9), nadawca DME/DDE gkeg3hy Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów

CF2DE2 Sygnał (dane układ napędowy, 0x3F9) nieprawidłowy, nadajnik DME / DDE gkeb23tu Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów

1C3110 Czujnik ciśnienia i temperatury oleju, elektrycznie: Wadliwe działanie mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika




109001 Czujnik temperatury płynu chłodzącego, elektryczny: Zwarcie z plusem mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

CD9010 LIN, komunikat; elektryczna pompa płynu chłodzącego: brak mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

109001 Czujnik temperatury płynu chłodzącego, elektryczny: Zwarcie z plusem mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

1C3110 Czujnik ciśnienia i temperatury oleju, elektrycznie: Wadliwe działanie mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

CD9010 LIN, komunikat; elektryczna pompa płynu chłodzącego: brak mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


801C20 ZGM: Centralna pamięć błędów pełna - brak błędu sterownika zgw_01 Centralny moduł Gateway

801C20 ZGM: Rejestracja danych pomiarów dezaktywowana. zgw_sp18 Centralny moduł Gateway


N20 P0343 164020 Czujnik wałka rozrządu strony dolotowej, elektrycznie: Zwarcie z plusem MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika

N20 P0368 164030 Czujnik wałka rozrządu strony wydechowej, elektrycznie: Zwarcie z plusem MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


N20 P0010 130004 Zawór elektromagnetyczny VANOS po stronie dolotowej, włączanie: Przerwanie przewodów MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


N20 P0013 130204 Zawór elektromagnetyczny VANOS po stronie wydechowej, włączanie: Przerwanie przewodów


N20 P0033 122004 Zawór obejściowy, włączanie: Przerwanie przewodów MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


1D2404 Termostat o zmiennej charakterystyce, włączanie: Przerwanie przewodów mevd1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


N20 P0100 102A01 Przepływomierz masowy, sygnał: Błąd elektryczny MEVD1724 Cyfrowy układ elektroniki silnika


801C20 ZGM: Centralna pamięć błędów pełna - brak błędu sterownika zgw_01 Centralny moduł Gateway

801C20 ZGM: Rejestracja danych pomiarów dezaktywowana. zgw_sp18 Centralny moduł Gateway

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:lol: twój mechanik jest idiotą.

No widzisz jak czasem emocje wyrywaja się na zewnętrzną stronę, to i ja też czytam te bzdury i płakać mi się chce od tych wszystkich debilow reklamowanych i dyplomowanych ... tragedia i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli mówisz że auto było w "trybie awaryjnym", to po tym zabiegu odłączania aku sprawdź bezpieczniki.

Błędy które masz, oprócz komunikacyjnych, to z tego co widzę wszystkie od elementów podpiętych do wtyczki A, sterownika silnika.

Jakieś klocki były z wiązkami przy sterowniku silnika, zweryfikuj.

Edytowane przez Tomek1983asd
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable + komputer sprawdzone rzekomo sprężarka od klimatyzacji robiła to zwarcie. Mechanik odłaczył wtyczkę od klimy błędy udało się skasować ale check nie znikną i auto pracowało nie równo. Aktualnie inny mechanik zmienia łańcuszek rozrządu + ślizgi i wszystkie inne elementy podobno łańcuch był całkiem luźny. Przebieg 80tys km.

Podsumowując Wymieniono:

Świecę

Cewki

Wtryski (stare bosch z października 2016)

Rozrząd (w trakcie wymiany)

Sprężarka (w kolejce do naprawy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś tragedia człowieku zmień mechanika. Wymieniłeś cewki i świecę to tam trzeba było szukać przyczyny bo błędy które wyskoczyły ewidentnie pokazują że coś jest nie tak na 1 cylindrze. Mądry człowiek zamienia cewki 1 i 2 cylinder i patrzy czy błąd nie przeskakuje na 2 cylinder. Moim zdaniem ewidentnie uszkodzona jedną cewka zdarza się często że nowa jest uszkodzona a jeżeli coś jest nie tak z cewka to komputer odcina dopływ paliwa na ten cylinder co Ci dokładnie napisał że wtrysk na 1 cylindrze zostaje wyłączony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz bo cewki były oddane do reklamacji i po drugiej wymianie to samo świecę też były 2 razy wymieniane. Po tym padło na wtrysk i też nie trafione. Potem przewody od ECU i przed wymianą ECU mechanik odlaczał czujniki itd aż trafił na klime po wyłączeniu ktorej zostały tylko 2 błędy:

- czujnik wałka rozrządu zaworów dolotowych: sygnał wysoki

- sterowanie ciśnieniem doładowania odłączenie: zablokowane wytwarzanie ciśnienia.

W sobotę będę wiedział jak poszło z autem

Co najlepsze ECU i wtryski ma datę 10 październik 2016 czyli ktoś już wymieniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pisałeś że były tylko błędy wypadania zapłonów a dopiero po tym jak mechanik zaczął grzebać wyszła cała lista błędów.

 

Bo mechanik zaczął grzebać jak świece cewki i wtryki zostały wymienione... chyba logiczne po co grzebał jak wymienił co się dało i nie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.