Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


dość dużo czasu spędziłem na forum czytając różnego rodzaju wątki, jednak niektóre moje pytania pozostały bez odpowiedzi. Generalnie jestem zawiedziony konfiguratorem BMW, opcje są bardzo słabo wyjaśnione - lub nie są wyjaśnione wcale.

W chwili obecnej jestem posiadaczem AUDI A4 AVANT 2.0 TDI 177 km z 2013 roku (wersja B z napędem na przednią oś). Konfigurując BMW zderzyłem się z mnogością opcji, które początkowo zaznaczyłem wszystkie. Po zobaczeniu ceny końcowej szybko skonfigurowałem samochód po raz drugi :-).


Piszę na forum, ale zapytać użytkowników samochodu, które opcje będą dla mnie (są dla Was) zbędne, a które wręcz przeciwnie. Przede wszystkim zależy mi na dość mocnym silniku, napędzie na 4 koła. Motor w mojej AUDI jest świetny i dynamiczny jednak brakuje tej kropki nad i. Czasem wisi mi na zderzaku jakaś 140konna stara Honda Civic, która na autostradzie nie może poczekać jak minę 3 tiry i jej zjadę- wymusza na mnie abym wciśnął się między TIRY i uprzejmie jej zjechał. Wtedy mam ochotę nadepnąć gaz i jej uciec- niestety 177km na to nie pozwala. Poza tym obecnie brakuje mi napędu na 4 koła (jeżdżę dużo na nartach i wiele razy byłem zawiedziony, widząc auta z napędem 4x4 wjeżdżające pod górę, gdzie ja nie mogłem).


Uprzejmie proszę o odpowiedź na poniższe pytania dotyczące wyposażenia:


1. aktywny układ kierowniczy? warto? nigdy mi odczuwałem jakiegoś dyskomfortu z powodu braku skrętnej tylej osi.

2. automatyczne otwieranie klapy bagażnika- rozumiem, że bez tej opcji zarówno otwieranie jak i zamykanie odbywa się przez fizyczne uniesienie i zamknięcie klapy ręką? Znajomy w a6 otwiera klapę z guzika w pilocie, natomiast zamyka ręką.

3. dostęp komfortowy- warto? jest to, aż takie udogodnienie? (prawie 4000 zł) W razie czego wystarczy mi bezkluczykowe uruchamianie- i teraz pytanie. Czy podstawowa wersja wymaga wkladania kluczyka do portu?

4. Ogrzewanie kierownicy- nie posiadam obecnie, ale często myślałem o tej opcji- działa to dobrze?

5. Reflektory- jeżeli nie wezmę żadnej dodatkowej opcji oznacza to, że reflektory nie mają żadnej automatyki? Np. automatyczne "chowanie" długich świateł? Po prostu nie wiem jaka jest różnica, pomiędzy standardem, a dopłatą- która jest dość spora.

6. Aby otrzymać aktywny tempomat, muszę wziąć aktywny regulator prędkości z funkcją stop&go czy jest inna opcja?

7. Elektryczna regulacja foteli - 5372 zł - jeżeli tego nie wezmę to fotele są regulowana w 100% manualnie? dla mnie parodia- auta sa 50 000 zł maja pełną elektrykę.

8. Ogrzewanie przednich foteli - 1701 zł - to jest jakieś dodatkowe ogrzewanie, czy bez tej opcji nie ma ogrzewania w ogóle?

9. Head - up - nie miałem, jak się to sprawdza, warto? to również 5327 zł

10. Obsługa gestów. Warto?

11. System asystujące kierowcy. Może ktoś się wypowiedzieć jak to działa w praktyce?


Z góry dzięki za odpowiedź ;-)

Opublikowano

Przejechane 18km.


1. Nie posiada i nie brakuje mi. Opinie, które czytałem w internecie są podzielone.

2. Koniecznie. Używam otwierania, zamykania, również zaskakująco często używam zamykania nogą (mam touringa)

3. Miałem w poprzednim aucie, nie wyobrażam sobie teraz mieć auta bez dostępu. Czasami nie zadziała jak klamki są mokre. Ale to wyjątkowo.

4. Nie posiadam, wcześniej nigdy nie miałem, ale teraz w zimie mi brakuje. Auto stoi na dworze i rano kierownica jest mega zimna.

5. Reflektory - nie zastanawiałem się, wziąłem te najdroższe, działają super.



8. Wziąłem, ale nie używam. Bez tej opcji brak podgrzewania. Wziąłem bo sprzedawca powiedział mi, że przy odsprzedaży będzie dziwnie wyglądało bez podgrzewania foteli :)

9. Head Up - super, miałem nie brać, wziąłem za namową sprzedawcy, nie żałuję. Nawigacja, wskazania prędkości, sterowanie multimediami - tego używam.

10. Czasami podgłaśniam gestami - nie warto, ale pewnie dostaniesz to w ramach jakiegoś pakietu

11. Mam wszystkie, czasami używam utrzymania na pasie ruchu, mógłbym żyć bez tego.

Opublikowano

Ja się z Tobą podzielę subiektywnymi odczuciami co do gadżetów. Też miałem B8 w benzynie. Konfigurator faktycznie mało wyjasnia ale tak samo jest w Audi więc pozostaje wnikliwa rozmowa z doradcą a przede wszystkim trzeba wybrqć takiego co ma pojęcie o tym co mówi. Ja trafiłem na dwóch co raczej słabo znali ponad rok temu nowy produkt jakim była G30ka.


1. Ja to mam i znajomi też więc trudno mi porównać do G30 bez aktywnego układu kierowniczego. Sam musisz przejechac się troche ostrzej. Prawda jest taka, że nie udało mi się doprowadzic do uślizgu np wjeżdżając na szybką trasę z podporządkowanej bardzo ostro. Co prawda czuję na zimówkach 18 cali, że to nie to samo co letnie 19ki ale i tak jest dobrze. Czy to zasługa 4x4 czy ośki nie wiem a może wszystko na raz.

2. Ja nie mam dostępu konfortowego więc nie otworze klapy machając nogą. Czasem by się to przydało ale nie żałuje.

3. Nie mam i nie żałuję.

4. Na początku chciałem to mieć ale potem sprawdziłem w testowym i jakoś mnie to nie przekonało. Może gdybym parkował pod chmurką to w zimę ma to sens a tak dla mnie nie ma.

5. Bierz te najwyższe. Słona dopłata ale na prawdę są extra. Tak jak Matrixy w Audi. Trochę im ustępują ale poprawiają bezpieczeństwo np jak jedziesz wąską trasą przez las.

6. Nie mam tego i nie nigdy tego nie wybiorę także w następnym aucie.

7. Bierz komforty. Masz pełną automatykę. Są bardzo wygodne choć niektórzy twierdzą, że nie tak dobre jak w F10.

8. Ogrzewanie to must have.

9. Head up też fajnie działa i jest pomocny.

10. Gesty, hmm no nie powalają precyzją działania. Wedle uznania. Pobaw się testowym i oceń.

11. Na pewno warto kamery 360. Ja mam asystenty w tej średniej opcji i jestem zadowolony. Na innych wątkach możesz poczytać o tym jak np auto samo hamuje gwałtownie mimo, że przeszkody brak itp.

Opublikowano

To ja też dodam swoje 3 grosze:


1. Dodaj do listy rezerwowej weź wszystko inne co chcesz i jak nadal będzie budżet dodaj jeździłem G11 / G12 bez i z tą opcją nie widziałem jakiejś wielkiej różnicy.

2. Must Have jak dla mnie

3. Co tu dużo mówić od kiedy chodzę z torba gdzie mam portfel klucze etc i nie chce mi się w niej grzebać świetna sprawa. Z drugiej strony sławne kradzieże z walizką.

4. Bardzo fajny dodatek kierownica nagrzewa się szybko używam tego sporo nawet wiosną i jesienią wystarczy chwila i jest ciepła.

5. Bierz adaptacyjne LED`y, Lasery fajniej wyglądają ich użyteczność wychodzi jeśli dużo jeździsz lasami lokalnymi drogami po zmroku itp, inaczej nie ma to sensu.

6. Strata kasy mam i używam bardzo mało nawet jak jadę na tempomacie wolę wyłączyć aktywny i jechać na tradycyjnym zwłaszcza na autostradzie.

7. Bierz Komforty nawet się nie zastanawiaj dodatek must have.

8. Jak weźmiesz Komforty i tak musisz mieć :) generalnie fajna sprawa żona / dziecko sporo używają.

9. Mam w 1 aucie w 2 nie mam. Tak naprawdę to jest dobre do dzwonienia / multimediów i jazdy z Navi. Ostatnio nie zwracam uwagi chyba wyłączę Head up bo może już tak się oswoiłem że korzystam podświadomie.


Kolejne auto zamierzam sobie podarować (chyba) Head Up i wszelkie asystenty jak dla mnie jedyny który warto mieć to asystent hamowania w kryzysowych sytuacjach (chyba jest już w standardzie) i kamery 360. No chyba że wezmę X7 tam i tak jest w standardzie.

Opublikowano

Dużo myślałem i napiszę moją konfigurację. Przede wszystkim ma ograniczony budżet bo tylko (o zgrozo) 210 000 brutto. Liczę na ofertę od brokera lub ewentualnie kupię roczne.


1. Silnik 252 km benzyna lub 190 km diesel (wole benzynę, ale droższa)

2. Tapicerka - alcantara

3. Nagłośnienie HIFI (jedno wyżej niż podstawowe) lub Harman Kardon - jest różnica? Lubię dobrą jakość, ale nie jestem w tej materii specem.

4. Multimedia- na pewno chce mieć zestaw głośno mówiący i apple car / mirror link. Po prostu ma być google maps a nie żadne nawigacje od BMW- używam google maps codziennie, czasem po kilka godzin. Przejechałem przez wiele navi i tylko google.

5. kamera 360o

6. automatyczne światła drogowe / ewentualnie adaptacyjne - doświetlanie zakrętów - głównie latam po śląsku w miastach / 30 - 35 000 km rocznie

7. Zegary wirtualne - te analogowie widziałem w salonie- co za brzydactwo. Ten projektant chyba już nie pracuje- wygląda jak chiński badziew

8. kasy już nie będzie ale kolejne rzeczy tak ustawiam: komfortowy dostęp, head up, składane lusterka


Co sądzicie o takim wyposażeniu. Uważacie, że jest szansa złapać się na to w takich pieniądzach?

Opublikowano

Dotyczy pytań z pierwszego posta:


1. Tak jak było napisane - opinie podzielone. Mam RWD bez skrętnej osi w benzynie i nawet mocne deptanie gazu i to na mokrym nie powoduje żadnych znacznych uślizgów tylnej osi nawet z w pełni wyłączoną trakcją. Miałem inne RWD i G30 przy wyłączonej trakcji chodzi jak przyklejony, w innych autach przy tym samym stylu jazdy robiłem mega drifty. To samo tyczy się ropniaków, tam też tył jest dużo bardziej narowisty.

2. W sedanie G30 (w kombi nie wiem) jest jak w Audi znajomego - klapę można otworzyć kluczykiem i sprężyny otwierają w pełni klapę (jest złudzenie klapy elektrycznej), zamyka się ręką.

3. Jak masz kluczyk pod ręką zbędny dodatek, jak lubisz mieć go gdzieś głęboko bardzo wygodne.

4.

5. Nie ma automatycznych długich w podstawie. Tak jak inni piszą, dopłata do najdroższych daje niesamowity komfort podróżowania o ile tylko jeździsz co nie co poza miastem, bo jak są jakiekolwiek latarnie - system inteligencji długich świateł nie załącza się.

6. Sprawdź w konfiguratorze / pytaj w salonie.

7. Fotele w podstawie są elektryczne, mają jedynie manualne przesuwanie przód/tył całego siedziska.

8. Bez opcji nie ma ogrzewania foteli.

9. Da radę bez, opinie są podzielone.

10. Opinie są podzielone, zdecydowanie na niekorzyść. Raczej opcja zbędna.

11. Tylko skomentuję jeden z komentarzy - tak, automatyczne hamowanie przed kolizją z pieszym/samochodem jest w standardzie.



Dotyczy pytań z późniejszego posta z godz. 21:


2. Alcantara występuje chyba tylko w M-pakiecie i nie jest na całych fotelach. W standardzie jest po prostu zwykły materiał.

3. Wydaje mi się że głośnomówiący jest w standardzie.

5. Zdecydowanie dobry wybór.

7. Analogowe też nie są analogowe. W nich też wskazówki są wyświetlane na LCD i zmienia się grafika w zależności od wybranego trybu jazdy, itp. Ale tak, w pełni cyfrowe są bardziej spójne.

8. Składane lusterka też już są chyba w standardzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.