Skocz do zawartości

[E39] Buczenie podczas jazdy / diagnoza łożysk 525i


Thavar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym buczeniem w aucie. Posiadałem letnie opony średniej jakości, zmieniłem na inny zestaw letnich kół - to samo. Byłem przekonany, że problem tkwi w oponach, dzwięk przy prędkości powyżej 30km stały, buczenie, dość głośne przy większych prędkościach. Na zimę kupiłem nowe opony (2018rok), problem nadal wystepuje. Podniosłem auto, każde koło mocniej zakręciłem - nie słysze nic niepokojącego.

Po lekturze postów na ten temat na forum - chciałem dopytać czy jest jakaś inna możliwość zdiagnozowania łożysk/piast - poza losową wymianą?

Zastanawiam się czy coś jeszcze może wydawać takie dzwięki, łącznik elastyczny wygląda dobrze, podpora również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Geometria też do sprawdzenia. Dawno temu wyło mi w czasie jazdy - okazało się, że uwalone tuleje pływające były, zmienione pochylenie koła i opony wyły. Po wymianie u istwienie geometrii nawet na sciętych kołach było lepiej, a po wymianie opon przeszło całkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest ze na łuku w prawo bądź lewo dźwięk jest mniej słyszalny lub znika całkiem. Wtedy wszystko jasne

Na zakrętach/łuku nie słyszę różnicy, dźwięk raczej stały


 

Geometria też do sprawdzenia. Dawno temu wyło mi w czasie jazdy - okazało się, że uwalone tuleje pływające były, zmienione pochylenie koła i opony wyły. Po wymianie u istwienie geometrii nawet na sciętych kołach było lepiej, a po wymianie opon przeszło całkiem.

Przy tulejach wydaje mi się, że podczas jazdy byłyby objawy jakieś inne poza dźwiękowymi a nie czuję by auto pływało lub dziwnie się zachowywało.

Robić geometrię gdy podejrzanymi są piasty troszkę bez sensu, przy wymianie będzie trzeba odkręcić koncówki drażków i inne elementy więc po drugi raz geo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem gdzie robisz, jak ja jeździłem to trzepali zawias, jak coś wychodziło to mówili mi co do zrobienia a zabiegu ustawiania nie przeprowadzali, bo bez sensu, do zapłaty 20pln za fatygę i geo po naprawie już.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Wawie do ASKO jeździłem, tak właśnie robili, koło Powązek. A wymieniałem u mojego Pana Krzysia, który już chyba na emeryturę poszedł, bo ceny i fachowość jak na wawę miał nie do pobicia.


https://www.google.pl/maps/place/MIK+Serwis+M.+Grzebalski+K.+Sa%C5%82yga+s.c./@52.2470276,20.9651317,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471ecb9d47848637:0x6d21d12481492146!8m2!3d52.2470243!4d20.9673204


Ale teraz widzę nazwa się zmieniła, kto wie co jeszcze, jak majester i sprzęt ten sam to będzie ok, jak pojedziesz to daj znać.


Możesz teżpróbować w mautoczesci, ale mają terminy odległe i geometrii chyba nie robią, tylko diagnozująi wymieniają, też w bardzo dobrych cenach i jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś samochód na podnośniku, zakręć kołem, jeśli usłyszusz jakiś szum czy chrobotanie to na bank łożysko do wymiany. W E39 ciężko jest stwierdzić czy pada łożysko bo to dość mocno wygłuszone auto. Z tyłu przy końcówce życia łożysk dopiero doszedłem do wniosku, że trzeba je wymienić, a szum był lekko wyczuwalny tylko przy ciszy w środku. A z przodu kapnąłem się, że łożysko jest do wymiany, gdy wymieniałem koła na zimowe, podnoszę, zakręcam kołem i masakra. Przy wymianie na nowe, nie byłem wstanie obrócić łożyska w ręce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E39 ciężko jest stwierdzić czy pada łożysko bo to dość mocno wygłuszone auto. Z tyłu przy końcówce życia łożysk dopiero doszedłem do wniosku, że trzeba je wymienić, a szum był lekko wyczuwalny tylko przy ciszy w środku.

 

Z tym Się nie zgodzę nic a nic, u mnie jak Się skończyło łożysko,może nawet i dwa(meches wymienił komplet) to w kabinie przy prędkościach rzędu 90-120km/h było słychać buczenie. Słyszalne było to na "wysokości" kanapy przez co początkowo podejrzewałem dyfer, jednak to były łożyska. Przy dużo wyższych prędkościach nie było tego słychać, ale na podniesionym tyle i kręceniu kołem chrobotanie mocne

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc albo ktoś ma coś ze słuchem albo myszy zjadly moje wygluszenia

 

Muszą być myszy :wink: bo Ja mam wygryzione uszczelki w drzwiach :mrgreen: i dlatego było słychać jak hałasują :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po odwiedzinach stacji diagnostycznej i sprawdzeniu zawieszenia w czym problem (miejsce również zajmuje się geometrią itd) Panowie doszli do wniosku, że wszystko ok i jeśli buczy to łożysko i najlepiej od razu dwa wymienić z przodu...

Buczenie wydaje mi się jakby ciut głośniejsze ostatnio, może rzeczywiście wymienić od razu dwie piasty z przodu lub... losowo wybrać jedną - nie mam pojęcia z której strony - często wydaje mi się, że lewa strona a czasami "cykanie" od pasażera przy małych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co to za stacja diagnostyczna była :mad2: że stwierdzili wszystko ok z zawieszeniem a koła to już nie raczyli zdjąć,żeby sprawdzić stan łożysk :duh: Tylko zalecają wymianę w ciemno :lol:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jeździsz dużo to jezdzij o poczekaj, chociaż nie wiem jak można nie słyszeć która to strona :D później powinno na lukach się odzywać ciszej i głośniej. Odciazone łożysko powinno wyć głośniej wtedy będziesz wiedział która strona w zależności czy na łuku w prawo czy w lewo będzie wyć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.