Skocz do zawartości

[E60] N53 30e9 nitric oxide catalytic converter aging


BaX

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.


W/g opisu błąd jak w temacie jest wynikiem 'starzenia' się katalizatora NOX, wychodzi na to, że nie ma nad tym kontroli i obojętnie co by nie robić tak czy siak 'na każdego przyjdzie pora'. U mnie w/g testów sama sonda NOX pracuje, odsiarczanie niby też się odbywa bo ilość siarki po trasie się zmniejszyła ale błąd wyskakuje.


https://bimmerprofs.com/30e9-nitric-oxide-catalytic-converter-aging/


Można próbować regeneracji albo wymienić na nowe. /średnio co ~100-150kkm - u mnie już raz była wymiana w ASO za niemca :duh: / Można też założyć NOXEM. No właśnie, ktoś się w końcu na to zdecydował?

Bazując na opisach z neta to efekt jest taki jak oczekiwany ale...


Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem o Noxem i opinie są pozytywne. Zanim to kupisz, możesz zrobić tak jak ja, czyli zamiast kupować nowe katalizatory Noxa, których zamienników nie ma, tylko ori za ponad 10tys zł. Robisz ISTĄ wymianę tych właśnie katów {chociaż fizycznie nic nie wymianiasz). Auto pracuje tak jak powinno po tym zabiegu - zasiarczenie normalnie się nalicza i wypala, silnik działa w trzech trybach, brak błędów. To że był zasiarczony {i dalej jest) nie oznacza że on jest jakoś przytkany i masz mniejszą moc jak np przy DPFie. Spróbuj tak zrobić, jak nie pomoże i wykryje po jakimś czasie , że znowu masz je do wymiany to wtedy NOxem. Ja jeżdźę tak od kilku miesięcy i wszystko ok. Gdybyś się zdecydował na wymianę w ISTA to pamiętaj, żeby skasować/zrobić adaptacje silnika. Wszystko masz dokładnie opisane na stronach bimmerprofs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też mi to gdzieś przeleciało jak czytałem opisy na stronie NOXEM. Będzie trzeba sprawdzić bo w sumie nic nie stracę.


To chyba to https://bimmerprofs.com/replacing-nox-sensor-n43n53/ od akapitu Scenario 3: if the error message 30E9 is present. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi to gdzieś przeleciało jak czytałem opisy na stronie NOXEM. Będzie trzeba sprawdzić bo w sumie nic nie stracę.


To chyba to https://bimmerprofs.com/replacing-nox-sensor-n43n53/ od akapitu Scenario 3: if the error message 30E9 is present. :?:

 

Tak to jest to. Tutaj masz dwa linki do nich jak prawidłowo zrobić adaptację

https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/

https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Kupiłem Noxem w maju, bo miałem uszkodzoną sondę NOx. Po wymianie działa jak należy, tzn wróciło warstwowe napełnianie cylindrów, gdzie wcześniej było tylko homogeniczne. Ja ze swijej strony mogę polecić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Zrobiłem dzisiaj "wymianę" programową katalizatora/ów. Na razie jest :cool2: Silnik zmienia tryby pracy, sondy pokazują w końcu inne wartości niż tylko ~1.0, zrobiłem ze 40km błędów nie ma. Rozgrzany silnik na wolnych obrotach pokazuje, że pracuje w trybie 1. /w BTool/


BTW: jak fabryka robi adaptacje, przecież chyba nie robi każdym autem procedury adaptacji tak jak to jest opisane na bimmerprofs. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko masz okay i oby tak zostało na długo :cool2: W inpie możesz sprawdzić kiedy silnik przechodzi w 3 różne tryby pracy.

Też mnie ciekawi jak w fabryce robią adaptację.


Official version from BMW regarding long-term trims (for ‘usual’ petrol engine):

a) Car must be at operating temperature/warm;

b) Drive vehicle 50 .. 60 mph with 2000 .. 2500 RPM for at least 3 min* (use manual shift, if needed);

c) Perform at least 2 .. 3 drive cycles if possible;

d) Let vehicle idle for about 5 min;

e) Recheck mixture adaptation values.


Myślę, że wszystko odbywa się na rolkach i steruje tym automat. Albo mają jakąś inną procedurę, ciężko powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.