Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak się toczę po mieście to tak przy ok 2500 obr. Jak trochę szybciej chcę to z 1 na 2 przy ok 5000 obr, z 2-3 przy ok. 4000 obr.

6-sty bieg to typowy nadbieg i wrzucam go przy ok 140 km/h.

Ogólnie z silnika i jego elastyczności jestem zadowolony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak w tytule, chodzi mi głównie o z 1 na 2, z 4 na 5 i z 5 na 6.

Sorry, prowokacja czy jaja sobie robisz? Czy jesteś analfabetą motoryzacyjnym?

Opublikowano
Jak w tytule, chodzi mi głównie o z 1 na 2, z 4 na 5 i z 5 na 6.

 

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Opublikowano
Jak w tytule, chodzi mi głównie o z 1 na 2, z 4 na 5 i z 5 na 6.

Sorry, prowokacja czy jaja sobie robisz? Czy jesteś analfabetą motoryzacyjnym?

 

Pytanie jest doświadczenia innych 320i manual. Osobiście wydaje mi się, że właśnie do wspominanych 2,5k obrotów, auto nie przyśpiesza, a dalej pojawiający się hałas odbiera ochotę, żeby wkręcać go dalej...

Dalej, jestem ciekaw poniżej jakich obrotów starcie się nie schodzić?

Byłem uczony, że 1-y bieg służy jedynie do ruszania ... ale jazda po krętym parkingu na 2-gim biegu zdaje się być zbyt wysokim biegiem dla tego auta, jaki są Wasz spostrzeżenia?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Pierwszy bieg do ruszania? Największa bzdura wierutnie powtarzana przez Januszy, bieg jak każdy inny. Jak potrzebujesz mocy to ciągniesz i na jedynce.

Zmieniaj przy 3 tys. obrotów, a trzymać staraj się nie niżej niż 2 tys. obr.

Opublikowano
Takie rzeczy się czuje i tu nie ma się nad czym zastanawiać.Mam busy w Fordzie transicie 1 jest za mocna na cokolwiek a dwa za słabe ;p tam są jaja a 6 dało do zjebow chyba.
Opublikowano
Pierwszy bieg do ruszania? Największa bzdura wierutnie powtarzana przez Januszy, bieg jak każdy inny. Jak potrzebujesz mocy to ciągniesz i na jedynce.

Zmieniaj przy 3 tys. obrotów, a trzymać staraj się nie niżej niż 2 tys. obr.

 

Ja podobnie. Nie schodzę poniżej 2000RPM, do ilu dokręcam - to zależy od aktualnego zapotrzebowania na moc.


Do wszystkich oburzonych ("jaja", "prowokacja" itd): w czasach NEDC, WLTP, downspeedingu, sygnalizacji o konieczności zmiany biegu itd. niektórzy mogą czuć się zagubieni. Zwłaszcza, że ekspertów doradzających "diesel lubi niskie obroty" i inne głupoty ciągle wokół nie brakuje.

Na marginesie: ostatnio słyszałem w ASO, że B48 bardzo źle znoszą jazdę na niskich obrotach. Nie dopytywałem o szczególy bo mnie to i tak nie dotyczy.

Opublikowano
Na marginesie: ostatnio słyszałem w ASO, że B48 bardzo źle znoszą jazdę na niskich obrotach. Nie dopytywałem o szczególy bo mnie to i tak nie dotyczy.

Dzięki!

Opublikowano
Co prawda mam 316i, ale po chipie na 180 KM i także w manualu. U siebie przy spokojnej, ekonomicznej jeździe zmieniam biegi przy ok 2500-2800 rpm co po przełączeniu na wyższy bieg daje nam obroty 2000-2200 rpm( od tych obrotów silnik się nie męczy). Jeżdżę u siebie zazwyczaj w trybie sport, bo na nim ładnie zbiera się od dołu. Jak chce troszkę szybciej się rozpędzać to tak do 3500-4000 rpm, a przy wyprzedzaniu podkręce czasem do czerwonego pola żebym nie musiał w trakcie zmieniać biegu i przy okazji przegonię motor.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.