Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam panowie, mam proste i zasadnicze pytanie, posiadam bmw 118d 143 km 2012 rok, przebieg to 215 tyś km. Przejrzałem cały Internet, w każdym wątku piszą co innego. Chciałbym się dowiedzieć kiedy tak naprawdę jest czas na wymianę rozrządu. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dla bezpieczeństwa - przynajmniej z 50 tyś km temu.

Wymieniaj póki jeszcze łańcuch nie strzelił, bo pękają często już po 150 tyś km przebiegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Akurat jutro jadę na wymianę rozrządu. Co prawda mam wersje 116d (rok produkcji 2012), ale to ten sam silnik co w 118d, przebieg 180k. Od mniej więcej 178-179k zaczęło mi "grzechotać" na zimnym. Po ok. 5 km przestaje. Wydzwoniłem chyba wszystkie warsztaty specjalizujące się w naprawach BMW w woj. Opolskim i Śląskim i większość mówi że te łańcuchy wytrzymują średnio 150k. Oczywiście to też zależy od tego jak jeździsz i jak często wymieniasz olej. Ja sprowadzałem auto od niemca, który w 2,5 roku przejechał 138k głównie po autostradach, a wymieniał olej dopiero wtedy kiedy mu komputer pokazał, czyli średnio co 25-30k. Ponoć jak się wymienia olej co 12-15k to spokojnie idzie 250k zrobić, a nawet więcej, no ale to już info nie ode mnie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Sam oryginalne części kosztują 2800 zł. Większość serwisów wymienia też dodatkowo łańcuch i koło zębate pompy oleju, uszczelki pokrywy zaworów i podkładki uszczelniające wtryskiwacze. Średnio trzeba liczyć 4-4.5k za całość (części+robocizna).
Opublikowano
Sam oryginalne części kosztują 2800 zł. Większość serwisów wymienia też dodatkowo łańcuch i koło zębate pompy oleju, uszczelki pokrywy zaworów i podkładki uszczelniające wtryskiwacze. Średnio trzeba liczyć 4-4.5k za całość (części+robocizna).

 

Właśnie...jak sądzicie ? Części wszystkie ORI...czy zamienniki+niektóre ORI ? Bo mam nalatane 156kkm ...i czasem słyszę grzechotkę ..czasem nie.....Ostatnio zmieniłem olej i jakby ucichło...i nie wiem, czy to wina napinacza tylko, czy całego zestawu ?

Opublikowano

Pan Maciek z czescidobmw.pl zrobił mi wycenę oryginalnych części i wersję, którą On poleca czyli zamienniki+niektóre ORI tłumacząc się, że "Części rozrządu dostarcza dla BMW firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi również są oferowane podzespoły Iwis. Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW. W związku z powyższym zdecydowanie polecamy wybór dwóch zestawów rozrządu Febi oraz dodatkowych części Oryginalnych BMW". Niestety, żaden mechanik specjalizujący się w naprawach BMW nie chciał się podjąć stosowania zamienników ze względu na to, że albo "przerabiali to kiedyś i były problemy", albo "rozrząd to zbyt poważna rzecz, żeby stosować zamienniki". Ponadto BMW daje 2 lata gwarancji na części, a nie wiem jak się ma sytuacja z zamiennikami.


Wrzucam jeszcze zdjęcia z dokładnej wyceny jaką otrzymałem:

- części oryginalne (2826,03 zł) http://imagizer.imageshack.us/a/img922/2041/nXaCEM.png

- ORI+zamienniki (1543,82 zł) http://imagizer.imageshack.us/a/img921/820/Ap2gac.png

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój brat naprawiał silnik w F21 116d 2014 rok po zerwaniu łańcucha rozrządu - przebieg: okolice 200 tys km.

Czy te oryginalne łańcuchy Iwis są lepsze od innych zmieników - to sprawa bardzo dyskusyjna. Te poprawione rozrządy i tak nadal pękają i ciągle będą pękać, cokolwiek by się tam założyło (do N47).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano
A co powiecie o silniku B37, ma ktoś już jakieś negatywne doświadczenia z tym motorem?

Witam!

Widzę że już troszkę czasu minęło od pytania o silnik B37 więc może jesteś już w stanie albo przestrzec albo zachęcić do zakupu Jedynki z tym silnikiem?

Zresztą ktokolwiek coś na ten temat wie to ja chętnie się dowiem.

Pozdrawiam

Aśka

Opublikowano

Jeżeli koleżanka szuka ekonomicznego auta do jazdy w trasie to można szukać diesla. Profilaktyczna wymiana rozrządu, oleju i filtrów i można śmiało pożerać kolejne dziesiątki kilometrów.

Do miasta szukałbym benzyny, ze wskazaniem na 2.0, ale od 06.2016r, bo 1,6 to tylko problemy...

BTW, o konkretne egz. można zapytać w stosownym dziale nieco wyżej. Wystarczy zamieścić link do ogłoszenia, a spece na pewno znajdą wszystkie mniej lub bardziej widoczne usterki.

Opublikowano
Widzę że już troszkę czasu minęło od pytania o silnik B37 więc może jesteś już w stanie albo przestrzec albo zachęcić do zakupu Jedynki z tym silnikiem?

Minęły dwa lata, przejechałem ponad 30 tys. km i jestem zadowolony. Na razie wymieniałem olej i filtry, poza tym wszystko w porządku.

Pozdrawiam

Krzysztof

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Akurat jutro jadę na wymianę rozrządu. Co prawda mam wersje 116d (rok produkcji 2012), ale to ten sam silnik co w 118d, przebieg 180k. Od mniej więcej 178-179k zaczęło mi "grzechotać" na zimnym. Po ok. 5 km przestaje. Wydzwoniłem chyba wszystkie warsztaty specjalizujące się w naprawach BMW w woj. Opolskim i Śląskim i większość mówi że te łańcuchy wytrzymują średnio 150k. Oczywiście to też zależy od tego jak jeździsz i jak często wymieniasz olej. Ja sprowadzałem auto od niemca, który w 2,5 roku przejechał 138k głównie po autostradach, a wymieniał olej dopiero wtedy kiedy mu komputer pokazał, czyli średnio co 25-30k. Ponoć jak się wymienia olej co 12-15k to spokojnie idzie 250k zrobić, a nawet więcej, no ale to już info nie ode mnie.

Pozdrawiam

 

każda 1-ka grzechocze i brzęczy na zimnym, ten typ tak ma, dziś mi potwierdzili to serwisanci BMW Janki. I to nie jest odgłos rozrządu. Moja benzyna hałasuje jak diesel...

Opublikowano
Tak dla bezpieczeństwa - przynajmniej z 50 tyś km temu.

Wymieniaj póki jeszcze łańcuch nie strzelił, bo pękają często już po 150 tyś km przebiegu.

Racja z wymianą nie ma co czekać. U mnie przy przebiegu 190k łańcuch był już rozciągnięty

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przede wszystkim witam wszystkich, ponieważ jest to mój pierwszy post na tym szanownym forum.


Tydzień temu wymieniłem cały rozrząd w f20 116d z 2012 przy przebiegu 146 tyś. km i był to już tzw. ,,ostatni dzwonek" (napinacz łańcucha był już maksymalnie wysunięty). BMW głównie było użytkowane w mieście i przemieszczało się na krótkich odcinkach.

Z okolic rozrządu zaczęły dochodzić dziwne dźwięki, silnik wyraźnie głośniej pracował, dlatego zdecydowałem się na wymianę.

Powiem tylko, że różnica w kulturze pracy jest ogromna, pracuje dużo aksamitniej (jeśli o dieselu w ogóle można to powiedzieć :lol: ), więc każdemu polecam, lepiej wcześniej, niż później.

Nadmienię tylko, że trzy lata temu kupiłem to auto, a poprzednim właścicielem było BMW, także przebieg jest ,,w miarę" wiarygodny.

Przy okazji zrobiłem program na 180/405, co również polecam :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.