Skocz do zawartości

Tempomat wyłącza się powyżej 100 km/h


Michal91r

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na wstępie chciałbym się przywitać.

Na forum jestem od kilku miesięcy (Auto zakupiłem z początkiem bieżącego roku).

BMW E60 2004 M54B30 231km automat.

Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem wątku, w którym jest opisywana moja zagwoztka.

W związku z tym, że bez przerwy podrózuję służbowo, nie miałem możliwości czasowych aby podpiąć się pod INPĘ , jedynie pod uniwersalny komputer - wykrył błędy silnika, które odnosiły się do już rozwiązanej usterki, jednak na temat tempomatu nic nie wyświetlił.

Od początku użytkowania przeze mnie samochodu pojawia się jeden problem ze zwykłym tempomatem, a mianowicie:

Mogę ustawić zadaną prędkość i auto bez problemu ją utrzymuje.

Gdy ustawię np 80 km/h - błędów nie ma. Jeśli przy użyciu manetek zwiększę prędkość powyżej 100 km/h od razu pojawia się błąd tempomatu czego efektem jest jego dezaktywacja i brak możliwości ponownego uruchomienia niezależnie od utrzymanej prędkości.

W przypadku, gdy nie używam tempomatu i jeżdżę do 100 km/h również błąd nie występuje. Po przekoroczeniu w/w "bariery" 100 km/h błąd pojawia się mimo braku aktywacji tempomatu. Również następuje jego całkowita dezaktywacja i nie mam możliwości jego uruchomienia do czasu ponownego uruchomienia silnika.


Czy ktoś z Was spotkal się z takim zachowaniem układu? Pytanie kieruję głównie z powodów braku czasu aby się podpiąć, a może ktoś już taką sytuację miał w swoim egzemplarzu


P.S mam wrażenie, że nadużyłem słowa "tempomat", ale ciężko go zastąpić innym słowem :D

Z góry dzięki wielkie za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam identyczny problem. Przekraczając 100km/h pojawia się komunikat o błędzie tempomatu, mimo że nie był włączany wcześniej. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, tempomat działa poprawnie, ale przekroczenie setki powoduje dezaktywację go i informuje o błędzie. Miał ktoś coś takiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar przód i tył ten sam.

Jako ciekawostke dodam, że dziś udało mi się jechać na tempomacie 120, ale zrobiłem to na działającym i podnosiłem prędkość od 80 co 10 w górę. Po ponownym uruchomieniu silnika kiedy już raz przekroczyłem 100, potem juz na tempomacie też wyłączał powyżej 100. Ciekawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć.

Opony niestety mam "w cały świat".

Poprzednik zakupił komplet nowych jednak gdzieś popełnił błąd przy zamówieniu i na tył wyladowały szersze, jednak o mniejszej średnicy (szacuję, że ok 8 mm mniej od przednich).

W związku z tym, że zamontowane na samochodzie na dzien kupna były mocno zużyte, to dla bezpieczeństwa nowe wleciały na pojazd.

Zorientowałem się dopiero po kilku dniach po odbiorze od wulkanizoatora, gdy pojawił się szyderczy uśmiech wśród znajomych :D

W ciągu kilku dni będę przerzucał na zimowe, zobaczę jakie będzie zachowanie i dam znać (Rozmiar zgodny z tabelami).

Dzięki za podpowiedź, bo zupełnie zapomniałem o tym fakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jestem po przerzutce opon, które nareszcie są zgodne z tym czego wymaga specyfikacja.

Problem niestety nadal występuje, objaw identyczny jak przed przekładką.

Planuję większy serwis samochodu, więc wtedy opiszę problem mechanikowi, może sobie z nim poradzi. Moja ciekawość w tym przypadku jest ogromna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dwa podłączenia pod komputer i dwie diagnozy. Pierwsza, to błąd sterownika, druga to błąd komunikacji między tylnym prawym kołem które podobno przekazuje sygnał..(?) a silnikiem.. Po drodze jest jakaś pompa. Urządzenia nie generują błędów, więc podobno to komunikacja pomiędzy nimi. Podobno koło liczy obroty, a te różnią się z tym co twierdzi silnik, a powyżej pewnej prędkości rozbieżność jest już na tyle duża że wywala błąd.. Opony to zły kierunek, mam wszystkie nowe. Pozostaje poszukać fachowca który nie tylko klika w komputer, ale nie boi sie pobrudzić paluszków. Niestety w mojej mieścince takich brak..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej te błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma. Zdjęcie wrzucasz na hosting a później bezpośredni link wklejasz między nawiasy po kliknięciu na przycisk Img.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Panowie na prace tempomatu ma kilka czynników wpływ. Bez analizy błędów nie ma co szukać.


Tempomat wyłącza się gdy auto traci przyczepność a także gdy z układów powiązanych dochodzą niepokojące sygnały, np:

- za duże różnice w prędkości obracania się kół - sprawdzić online w INPA

- stary płyn hamulcowy/czujnik ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala Ci błąd prędkości obracania się koła. Teraz komp, INPA i sprawdzać odchyłki w prędkości między wszystkimi kołami podczas jazdy. Jeśli pomiary będą stabilne i jeden z nich będzie wyraźnie odstawał to masz przyczynę.

Nie zawsze gdy jeden pomiar z czujnika odstaje wywali błąd innych systemów jak ABS, VDC, hamulców. Żeby to się zdarzyło odchyłka musi być bardzo duża albo w ogóle sygnału brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam rowniez ze nie działa przycisk dsc - nie ma możliwości wyłączenia kontroli trakcji. Gdzieś czytałem ze to jest również przez to spowodowane ;/ Moje koła przednie to 245/35r19 a tyl 275/30r19. Sprawdzałem w katalogu i niby ma to wszyskto współgrać. Przedtem mialem kola 18 identyczny rozmiar przód oraz tyl i problem byl ten sam:/ zmieniłem czujniki abs lewy tyl oraz prawy tyl bo takie historyjki krążą ze to właśnie one sa winowajca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.