Skocz do zawartości

BMW 320SI N45B20S Kłopoty


S0uTL4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przychodzę z małym problemem i mam nadzieję, że tutaj znajdę odpowiedź lub chociaż podpowiedź.

Krótko mówiąc - remont silnika.

Zaczynając od remontu głowicy, potem kupna nowych pierścieni, panewek, nowy rozrząd - miał być koniec. Przy składaniu kolejna diagnoza - pęknięcia na 3 cylindrach. Cały blok poszedł do tulejowania i remontu.

Miał to być już piękny koniec, mechanik poskładał i jest problem. Silnik wykazuje tylko 6 atmosfer, a po zalaniu olejem 9. Silnik całkowicie nie pracuje tak jak powinien, brakuje mu mocy.

Brak pomysłu co może być przyczyną. Padają pomysły, że w tym "unikatowym" silniku może być różnorodność między nikasilem, a żeliwem na bloku, o czym nikt wcześniej nie wiedział i dalej nikt nie wie. Do tego dochodzi, że tłoki gdy były przez mechanika wkładane, nie było żadnego oporu, one wręcz wpadły bez żadnego problemu.

Moja wiedza jest bardzo ograniczona, piszę na tyle co się znam - za wszelkie błędy - przepraszam.

Czy dostanę może tutaj informacje na temat tego silnika? Doczytałem się, że blok jest aluminiowy, ale nic mi to nie mówi.

Aktualnie nie wiadomo co czynić dalej - czy dać do ponownego wymiarowania czy problem tkwi gdzieś indziej. Jeżeli czegoś nie napisałem to będę się starał odpowiadać.

Będę wdzięczny za pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Padają pomysły, że w tym "unikatowym" silniku może być różnorodność między nikasilem, a żeliwem na bloku, o czym nikt wcześniej nie wiedział i dalej nikt nie wie.

To nie ma znaczenia...

Do tego dochodzi, że tłoki gdy były przez mechanika wkładane, nie było żadnego oporu, one wręcz wpadły bez żadnego problemu.

To jak chcesz osiagnac kompresje i moc?

Ile mechanik zrobil luzu miedzy tlokiem a tuleja?

Czy dostanę może tutaj informacje na temat tego silnika?

A co Cie interesuje?To ze blok jest aluminiowy tzn ze jest lzejszy i lepiej odprowadza cieplo co w przypadku tego unikata mialo najwieksze znaczenie

Aktualnie nie wiadomo co czynić dalej - czy dać do ponownego wymiarowania czy problem tkwi gdzieś indziej

Jesli chcesz zachowac ten silnik to jest to jedyne rozwiazanie tylko ustal sobie z mechanikiem kto pokrywa ten koszt , bo to nie twoja wina ze trzeba jeszcze raz kupic nowe tloki z pierscieniami i rozebrac silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najprawdopodobniej tak jak kolega pisze powyżej ustalono zły luz tłok - cylinder (tuleja). Skoro Ty o tym nie wiesz to pewnie wina mechanika - teraz niech się nie dziwi jak zjebał tylko niech naprawia. Zapytaj go jaki czy zmierzył ten luz przed włożeniem tłoków i jaka to była wartość i jak się to ma do wartości zalecanych przez BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, pewnie przyda się komuś w przyszłości, gdy popełni tak samo idiotyczny błąd jak ja - kupno tego auta :)

Odpowiadam.

Wszystko było wymiarowane w pewnej firmie w Lublinie (nazwy nie będę podawał do momentu zakończenia wszelkich spraw).

Samochód trafił od mechanika do tej firmy, tam mają rozebrać silnik i wymiarować ponownie, wtedy się przekonamy po czyjej stronie leży wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, ostateczne wyjaśnienia dla potomnych. Kiedyś na pewno komuś się przyda.

Tyle problemów co przysporzył mi ten samochód to brakuje słów. Nie chce straszyć, ale kupe pieniędzy też to kosztowało.

Samochód na nowo został rozebrany i złożony w Lublinie i z czystym sumieniem mogę polecić KEWT. Zmiana pierścieni z tego co mi wiadomo przywróciła samochód na nogi.

Jak na razie samochód na cylindrach ma ok. 9barów, ale z tego co tłumaczyli to wszystko musi się dotrzeć i wróci te 11/12bar.

Nie wiem, co więcej mogę napisać. Może zaśmieciłem forum tym postem, ale myślę, że może się to komuś przydać.

W razie kontaktu i pytań podaje maila: dmks0utl4@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.