Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z moim M52B28TU. Od jakiegoś czasu silnik nie ma pełnej mocy. Sondy lambda nowe, czujnik położenia wału nowy, przepływka nowa. Wszystkie części OEM lub zamiennik firmy, która robiła na pierwszy montaż.

To co zaobserwowałem, to na 4 i 5 piątym biegu przy gazie w podłodze ekonomizer pokazuje tylko 20 litrów na 100 km. Wcześniej ekonomizer na 4 i 5 był do oporu. Przepływkę już przekładałem na starą oryginalną BMW i jest to samo. Nowa przepływka jest VDO Simens.

Maksymalna wartość na przepływce, to 400 kg/h (wartość odczytana w INPA, przy gazie w podłodze wartość podawana jest z wykrzyknikiem)

Co może być? Ktoś ma jakiś pomysł?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Przy max bucie przeplywka powinna pokazywac grubo ponad 500. sprawdz czy spaliny ci nie smierdza dziwnie, moze zapchane katy

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Dzięki za tą informację. Właśnie nigdzie nie mogłem znaleźć jaką wartość powinna pokazywać przepływka. Jeśli grubo ponad 500, to mogłoby tłumaczyć dlaczego na 4 i 5 biegu ekonomizer pokazuje spalanie trochę ponad 20 litrów, gdy kiedyś, jak auto miało pełną moc, ekonomizer szedł do oporu.

Zapach spalin sprawdzę, chociaż jak do tej pory nie zauważyłem dziwnego zapachu.

Opublikowano
Odma wymieniona razem z plastikowymi rurkami. Dolot cały sprawdzony, uszczelki pod kolektorek dolotowym wymienione.
Opublikowano

Zapachu spali nikt raczej nie wacha bo wsiadasz i jezdziesz :) a zeby mozna bylo cokolwiek odczuc to druga osoba potrzebna i przegazowka.

U mnie dopiero jak sie porzadnie schylilem czulem gryzacy zapach amoniaku, niektorzy mowia ze zgnile jaja, roznie :)

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Sprawdzę i dam znać. Powiem szczerze, że opcja z zapchanymi katami wydaje mi się prawdopodobna. W końcu auto ma ponad 400k przebiegu...
Opublikowano
Masz LPG?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Tak, ale wpływ instalacji raczej wykluczyłem, gdyż wykasowałem adaptacje i zrobiłem ponad 100 km na samej benzynie i niczego to nie zmieniło. Ponadto wcześnie na LPG miał pełną moc i chodził tak samo jak na benzynie. Aktualnie nadal chodzi tak samo na benzynie i LPG z tą różnicą, że nie ma pełnej mocy.
Opublikowano
Pytalem o LPG bo przy gazie katalizatory sie topia szybciej niz na samym pb, to po prostu norma, az dziw ze tle przejechane jest na tych katalizatorach. No nic, sprawdz i daj znac co bylo przyczyna.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Na LPG przejechane 120 tyś km. Jak narazie to z czasem słabo, ale w pierwszym wolnym terminie katy będą wyciągnięte i będą sprawdzane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.