Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie. Posiadam BMW E90 318i sedan rok produkcji 2010 i mam z nim od jakiegoś czasu problem związany z tym, że silnik jak jest zimny odpala od pierwszego strzału i( nie ma z odpalaniem problemów ) wskakuje na obroty ok.1200 tak jakby chodził na ssaniu a po 2-3 min schodzi na obroty pomiędzy 650-800 i wtedy to zaczyna nierówno pracować trzęsie budą i dźwignią zmiany biegów .W komorze silnika urządzenie zaraz za filtrem cały czas nierównomiernie cyka ( nie wiem co to jest za urządzenie) ale jak już silnik się rozgrzeje to to urządzenie cyka rzadko do momentu aż silnik się rozgrzeje i wtedy jest wszytko ok. Czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Opublikowano
Cykanie występuje poprzez głośną pracę wtryskiwaczy , normalne dla silnika N43 z bezprośrednim wtryskiem , co do drżącej gałki biegów , no dużo było postów na ten temat , można wymienić kilka rzeczy , a i tak gałka będzie drżała gdyż "ten typ tak ma" , więc suma sumarum nie ma co się przejmować , najwyżej podepnij pod kompa i zobacz czy są jakieś błędy , sprawdź parametry wtrysków , no i dobrze by było również cewki jak i świece , jak czujesz , że naprawdę coś nie tak dzieje się z autem.
Opublikowano
Witam serdecznie. Bardzo dziękuję za odpowiedź i rady. Dodam tylko jeszcze, że jak uruchamiam na zimno to wskakuje na 1200 obrotów i po 2-3 min spada na 650 i waha się do 800 a czasem zaraz na zimno o uruchomieniu wskakuje tylko na 800 obrotów i wtedy trzęsie go bardziej.
Opublikowano
Swiece nowe NGK no i jedna cewka bo padła i było ok a po 2-3 miesiącach coś z tymi obrotami zaczęło się dziać dopóki zimny. \\\\\\\\\\\\\\\\\dodam jeszcze, że żadna kontrolka błedu w samochodzie się nie zapala taka jak np check
Opublikowano
1000-1200 obrotów na biegu jałowym zaraz po uruchomieniu silnika to norma. Potem spada do 600-700 obrotów (po rozgrzaniu). Niezależnie, czy na zewnątrz jest +40, czy -40. Mówię o n43, bo nie wiem jak to wygląda w innych motorach.
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Aha. No tak tylko czemu to tak telepie do momentu rozgrzania

 

Powodów może być wiele. Ludzie piszą o tym na forum. Wtryski mogą przelewać, poduszki silnika dogorywają, czujniki położenia wału/wałków rozrządu padają itp. Musisz poszukać. Jak falują dodatkowo obroty, to cewki zapłonowe bym dodał.


Cykaniem się nie przejmuj. Pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze. Ten typ tak ma. Wszystko jest ok.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Ludzie na forum opisywali przypadki, gdy wtryski wysiadały im w okolicy 100k km i to nie jeden ale kilka na raz lub w krótkich odstępach czasu (w R4 n43 lub R6 n53). Na to kiedy wtryski padną nie ma reguły. Jeden ma problem szybko, a inny później.


Twój przebieg wskazuje, że w tym silniku wszedłeś właśnie do grupy ryzyka odnośnie wtryskiwaczy :D Ja już w niej urzęduję, więc witaj w klubie i odkładaj 4.000 zł.

www.kancelariaturowski.pl
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Panowie może ktoś coś podpowie . Jak odpalę rano maszynę to dostaje obroty tylko 800 i się trzęsie ale nie gaśnie i nie pojawiają się żadne błędy na tablicy. Co to może być za usterka? Pozdrawiam.
Opublikowano
Musisz podpiąć pod komputer i zobaczyć. Z głowy nikt nie wyczaruje na 100%. Gdybym miał obstawiać w ciemno, to albo cewki albo wtryskiwacze. Masz typowe objawy dla 99% przypadków opisywanych na forum w n43 jeżeli chodzi o te dwa podzespoły.
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Ok rozumiem bez udania się do serwisu nie obędzie się a na zimnym niech się podepna czy nie ma różnicy?bo trzęsie to tylko na zimnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.