Skocz do zawartości

e39 520i 2002 "błąd 88 precharge pump"


mangussta

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem to samo.

Na 99% padła pompa doładowująca DSC, która możliwe, że usmażyła Ci moduł dsc w sterowniku abs.

Na twoim miejscu zrobiłbym tak.

Kupił pompę używkę i wymienił. Sama wymiana nie jest trudna. Pompa używka to max 100pln.

Po zdemontowaniu dolotu jest dobry dostęp.


Po wymianie spróbuj skasować błąd. Jeżeli nie wróci to masz problem z głowy.

Jeżeli będzie wracał zaraz po jego skasowaniu to sterownik do naprawy - jakieś 300-400pln.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja również u siebie najpierw oddałem sterownik do regeneracji. Sekcja dsc była spalona.

Po założeniu go spowrotem na auto, wszystko było ok przez około 20km.

Po czym wywaliło znowu ten sam błąd i znowu zaświeciła się kontrolka dsc na zegarach.

Okazało się, że pompa pobiera prąd, który usmażył nowy obwód.

Człowiek, który regenerował sterownik powiedział, że pierwszy raz się z czymś takim spotkał.

Po kupnie i montażu używki do chwili obecnej nie mam problemu.


W przypadku autora tematu nie twierdzę, że nie może to być tylko sterownik, np. poluzowane kontakty, ale jest duże prawdopodobieństwo, że coś "pomogło" steronikowi się zespuć.

I tym czymś jest sama pompa.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Koledzy wymiana pompy pomogła? U mnie to samo błąd 88 precharge pump. Na inpie pokazuje małe ciśnienie gdy naciskam na hamulec. Nie chcę kupować na ślepo sterownika. Pod maską słychać syczenie gdy wciskam hamulec. Gdy wcisne szybko kilka razy zmuli na obrotach wywala check engine. Ewidentnie gdzieś łapie lewe powietrze, może jakaś rurka od tej pompy I tam ucieka? Może serwo winne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstyd się przyznać ale jeszcze nie wymieniłem pompy. Sprawdził mi pewien majster samochód istą i jedyny błąd to był brak komunikacji pomiędzy sterownikiem dsc a pompą doładowującą. Sprawdziłem wiązkę i jest ok pompa na krótko też zadziałała. Po podłączeniu pompy na krótko kontrolka zgasła ale tylko na 10 min jazdy i błąd 88 precharge pump zmienił się w " niskie ciśnienie dsc "czy coś takiego nie pamiętam.Wydaje mi się, że wykluczyłem sterownik i na moje oko to raczej pompa.Chodzi mi jeszcze po głowie że w jakiś magiczny sposób pompa ta zapowietrzyła się ? U mnie oprócz braku dsc nie ma żadnych innych dolegliwości związanych z układem hamulcowym a do tego się przyzwyczaiłem i zapewne dopiero pierwsze oblodzenia zmusi mnie do naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo. Dodatkowo słychać syczenie pod maską okolice tej pompy. Jutro rozbiore I sprawdzę węże. Gdzieś jest nieszczelność gdy na postoju mocno wcisne kilka razy oddał hamulca do końca delikatnie przerywa na obrotach dodatkowo wywala check zapłon 1i4 chyba dokladnie nie pamiętam. Myślę że to przez lewe powietrze I to ciśnienie ucieka ale nwm co kupić. Serwo czy pompę doladowujaca ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie nie masz się co dziwić.

Wymieniłeś pompę, ale zakładając, że to ona jest przyczyną całego zamieszania, pompa usmażyła sterownik.


Także teraz masz sprawną pompę, ale nadal uszkodzony sterownik. To powód, dla którego dsc nadal nie działa.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.