Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam stukanie w kole lewym przód przy delikatnym hamowaniu ja jade powoli klocki zmienione 4 tys temu gwarancja mi sie kończy za 10 dni moze sie załapie na darmowa naprawę, jak myślicie co to moze byc, dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
raczej tarcza

A możesz trochę mniej enigmatycznie?

Tarcza stuka? Możesz napisać w jaki sposób?


@Krystian18,

jeżeli klocki były zmieniane niedawno to sprawdź czy wszystko jest zamontowane tak jak być powinno.

Może mechanik zapomniał lub źle zamontował sprężynę i klocek luźno lata w jarzmie.

Lub może zacisk nie jest dobrze dokręcony.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli są luźno w zacisku to przy lekkim hamowaniu zwyczajnie się w nim ruszają i stukają o jarzmo.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piski słyszysz w przypadku kiedy masz wszystko dociśnięte i klocek przesuwa się w jarzmie siłą obrotową tarczy, trąc powierzchnią montażową o jarzmo.

Po to stosuje się smary monatżowe.

Natomiast ja piszę o sytuacji kiedy np. brak jest sprężyny dociskającej klocek lub jest ona źle zamontowana co powoduje takie ruszanie się klocka, że uderza on o jarzmo swoim końcem.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic530/v2018090421573970555164.jpg

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie kwestionuję krzywych tarcz jako powodu, dla którego słychać stuki.

Jedyne co próbuję zrozumieć to jak tarcza sama w sobie może je powodować?

Nawet jeżeli jest krzywa to "obija się" tylko o klocki, które, wg mnie, jeżeli są luźno zamocowane, będę stukały o zacisk i to będzie pośrednia przyczyna stuków.

W swojej e39 też przerabiałem dwukrotnie krzywe tarcze z przodu i przy hamowaniu oprócz bicia na kierownicy nie było innych objawów.


Natomiast wracając do mojej teorii.

Przy lekkim hamowaniu klocek będzie pracował tył-przód i stuki mogą być wielokrotne.

pzdr

yaz

Opublikowano
W 335i był problem słabo dopasowanych klocków które stukały o jarzma. Sam tak mam. Słychać z reguły gdy stoi się delikatnie pod górkę, ruszy do przodu i muśnie hamulec. Groźne to raczej nie jest ale moim zdaniem jest to usterka. Jak podlewarujesz koło i zaczniesz nim delikatnie obracać robiąc krótkie ruchy na przemian w jedną i w drugą stronę, to powinno być słychać to stukanie, jeżeli to to.
Opublikowano
No kolego widzę bardzo konstruktywne podejście... Zaznaczyłem na początku że chodzi o inny model i dodałem informacje jak problem zreprodukować więc sądzę że to użyteczne. Autor nie napisał czy chodzi o pojedyncze stuknięcie czy o wiele stuknięć, a i krzywa tarcza o której piszesz prawie na pewno nie ma związku z problemem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.