Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich


Zabrałem się za czyszczenie wtryskow środkiem liqui moly w moim 535d z 2004r.

Chciałem wyczyścić samym preparatem z pominięciem baku.

Rozpiołem przewody zasilania i powrotu (te z prawej strony silnika) ale niestety nic to nie dało. Mam wrażenie że silnik sam nie zaciąga tego preparatu.

Czy potrzebna jest dodatkowa pompka paliwa?

Jeśli tak to czy można odłączyć tą przy baku?

Czy auto wtedy odpali?

Edytowane przez przeme60
Opublikowano
Ten preparat o ile dobrze pamiętam wlewa się do baku. Nie boisz się że aplikujac go bezpośrednio narobi szkód zamiast korzyści?
Opublikowano
Witam wszystkich


Zabrałem się za czyszczenie wtryskow środkiem liqui moly w moim 535d z 2004r.

Chciałem wyczyścić samym preparatem z pominięciem baku.

Rozpiołem przewody zasilania i powrotu (te z prawej strony silnika) ale niestety nic to nie dało. Mam wrażenie że silnik sam nie zaciąga tego preparatu.

Czy potrzebna jest dodatkowa pompka paliwa?

Jeśli tak to czy można odłączyć tą przy baku?

Czy auto wtedy odpali?

 

Musisz rozlaczyc zasilanie pompy pod tylnim siedzeniem i podlaczyc sie przy pompce progowej pod samochodem. Tam sa wezyki zasilania i powrotu blizko siebie wiec jest latwo odlaczyc i zassac prosto z buteleczki preparatu.

Opublikowano

Pompa CR sama nie zaciąganie paliwa. Musisz podac paliwo z ciśnieniem min 4 bar. Zrobic odrębny układ żeby pobierał środek czyszczący z puszki i spowrotem do puszki wracał z powrotu pompy CR i przelewów.


Ja osobiście spuscilem prawie cale paliwo z baku pozostawiajac max 6-8 litrów i do tego wlalem 2 puszki preparatu od liqui moly (1 litr) i tak auto pracowalo około 3 godzin na obrotach jalowych gdzie założyłem ze moglo spalić max 3-4 litry paliwa. Oczywiscie klima... swiatla.... wszystko włączone żeby obciazyc minimalnie silnik. Później dolalem 10 litrow ropy do baku i zrobiłem max 50 kilometrow. Potem do polowy baku.... i az do rezerwy wyjeździlem i juz kolejny raz do pełna;)


Korekcje sie wyrownały bardziej ale czyszczenie przeprowadziłem tylko profilaktycznie;) Nie mialem żadnych problemów z nimi.




Tomek550i, e60 nie ma pompy progowej !

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli chcesz profilaktycznie wyczyścić końcówki wtrysków to lepszy efekt daje wlanie 200ml oleju 2T np. LM 1052 na cały bak paliwa
Opublikowano
Tomek 550i, jest tylko ta w baku. Po drodze do pompy CR (HPFP - pompa wysokiego ciśnienia) nie ma nic oprócz podgrzewacza i filtra.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

No właśnie. Pompki podłogowej brak. Pod progiem tylko filtr z podgrzewaczem.

Do baku trochę się boję wlać ten preparat. Już naczytałem się różnych historii o pogorszeniu sprawy.

Zastanawiam się czy jak podlacze dodatkową pompke i odlacze zasilanie od tej w baku to czy auto w ogóle zapali? Czy komputer nie odczyta to jako błąd.

Myślałem o od pięciu wezyka zasilania zaraz za filtrem.

Opublikowano

Witam


Dzisiaj miałem trochę trochę czasu na zabawę z autem.

Zrobiłem tak jak radził mnichu. Spuściłem prawie całe paliwo z baku. Zalałem puszkę środka LM i tak auto pracowało przez ponad 2 godziny.


Film z korekt przed czyszczeniem:



Film z korekt po czyszczeniu:



Nie chcę popadać w przed wczesny optymizm ale korekty się znacząco poprawiły.

Zalałem jeszcze następną butelkę LM na ok 20l paliwa.

Trochę pojeżdżę i zobaczymy na jak długo się taki poprawiony stan utrzyma.

Opublikowano

Ok ale robiąc porównanie koretk, kwestia czy samochód chodził tak samo i w tej samej temperaturze roboczej ?


wystarczy włączyć światła, nawiew, klimę, albo żeby było na P albo, żeby było na D z wciśniętym pedałem hamulca i korekty się zmieniają.

Również względem temperatury jeżeli silnik jest niedogrzany czyli mniej niż 90 stopni to są inne korekty niż przy 90+


LM diesel spulung troszkę poprawia korekty, tutaj ma też znaczenie paliwo, i czy korekty były sprawdzane na tym samym paliwie ? czy na LM diesel spulung ? (środki do paliwa mają wyższą liczbę cetanową i inaczej się spalają, jeżeli ktoś sprawdza korekty kiedy silnik wypala resztki lub pracuje na specyfiku to jest bez sensu)

Opublikowano
Sprawdź jeszcze za jakieś 1000km jak te korekty wyglądają

 

Tak też właśnie miałem zrobić. Wypale 2-3 baki paliwa i zobaczymy.

Dlatego na razie nie popadam w zbytnią euforię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Dzisiaj miałem trochę trochę czasu na zabawę z autem.

Zrobiłem tak jak radził mnichu. Spuściłem prawie całe paliwo z baku. Zalałem puszkę środka LM i tak auto pracowało przez ponad 2 godziny.


Film z korekt przed czyszczeniem:



Film z korekt po czyszczeniu:



Nie chcę popadać w przed wczesny optymizm ale korekty się znacząco poprawiły.

Zalałem jeszcze następną butelkę LM na ok 20l paliwa.

Trochę pojeżdżę i zobaczymy na jak długo się taki poprawiony stan utrzyma.

sorry kolego ale na taką poprawę po zalaniu tego środka patrzę z przymrużeniem oka, gdyby tak było to nikt tych wtrysków by nie regenerował :lol:

Opublikowano

Ja u siebie nie sprawdzałem korekt przed/po ale uzywam tego środka w każdym moim aucie.


Passeratti AWX@205ps - środek puszczony prosto z puchy i korekty duzo ladniejsze.

Audi AAZ@90ps - puszczony prosto z puszki.... i calkiem przyjemniejszy dźwięk silnika.

Audi BDG@220ps - puszczony z puchy prosto.... praca silnika wyrównana.



Polecam zatem profilaktycznie. W kazdym z wyzej opisanych aut mialem problem z odpaleniem silnika na samym środku do czyszczenia. Zalewanie puchy na caly bak to trochę za "biedna mikstura" wiec polecam tak ze 2 puszki na ćwierć baku.


Oczywiście każdy robi to na własne ryzyko. Pozdro

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.