Skocz do zawartości

[E39] 530D Jak działa wentylator klimatyzacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, szybkie pytanie, jak powinien dzialac wentylator klimatyzacji? U mnie albo jest wylaczony albo wchodzi odrazu jakby na najwyzszy bieg, wyje strasznie, nie ma nic posredniego, czy taki stan jest prawidlowy? czy jednak klima powinna miec posrednie predkosci dzialania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz nim sterować w programie diagnostycznym i sprawdzisz czy działa w różnym zakresie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Inpa wystarczy? podpowiesz gdzie tego szukac to zaraz pojde posprawdzac?


EDIT: posprawdzane, wlacze sie dopiero od 65%, wczesniej trup, rozumiem ze odpowiada za to jakis przekaznik? gdzie szukac usterki?


EDIT2: poszperalem, poczytalem i rozumiem ze u mnie w polifcie znajduje sie modul 67326921354, moze on sie wysypac w taki sposob ze nie dzialaja 2 pierwsze biegi a trzeci dziala? Posprawdzalem tez bezpieczeniki w kabinie i sa ok. Czy to moze od przekaznikow pod maska? ewidetnie przekaznik na 3 bieg slychac a pozostalych nie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie szukac tego modulu w samochodzie? jedni pisza ze w nadkolu, drudzy ze przy wentylatorze? Ktos ma jakies sprawdzone info? Dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak dokładnie w tym przypadku, ale z reguły jest na wentylatorze jak tu:

0a1721f84500a5de2c7b0d864b20

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
oryginalnie jest zespolony? gabarytowo mi sie wydaje ze sie tam nie zmiesci :) przedliftowe opornice byly zintegrowane ale czy poliftowe moduly tez?
Opublikowano

Tu jest w środku wiatraka układ scalony.

5404069100_1341788995.jpg


Zakładałem właśnie taki jak ktoś wyżej zdjęcie podrzucił, bo tylko takie już są w zamiennikach. To co, teraz mam dwa moduły? :)


Poza tym, spójrz na mój oryginał, do środka idą 3 kable. W zamienniku 3 kable idą do puszki, a z niej wychodzą juz tylko dwa.

Tym cienkim kabelkiem idzie sygnał kwadratowy do sterowania wiatrakiem i tego oryginału nie da się sprawdzić na krótko czy działa.


Ogólnie zamienniki zlikwidowały problem oryginału z zamakającym układem. Ta puszka jest bardziej szczelna.

Opublikowano

Dobra w sumie w dieslu może tak być :D

Bo jak sprawdziłem to sie okazało, że ten co ja mam jest tylko do benzyn :D

Opublikowano

Panowie jest problem i dylemat...


Wg realoem powinienem miec moduł sterujacy praca wentylatora, dzisiaj rozebralem przod i widze ze mam 4 pinowa wtyczke oraz dwie opornice... cos tu sie nie zgadza


Nie mam natomiat zadnych przekaznikow do sterowania opornicami, ani w bagazniku, ani w komorze silnika... ktos co?


IMG_0977.jpg

IMG_0973.jpg

Opublikowano
Ktoś raczej zrobił rzeźbę i zainstalował 4pinowy wiatrak z opornicami, dlatego on chodzi tylko na najwyższym biegu. 530d miały oryg. montowany 3 pinowy, 2 grube kable zasilające + cienki kabel sterujący. Oryginalny wiatrak siemensa ma sterownik zintegrowany z silnikiem, chińskie zamienniki mają sterownik w postaci takiego pudełka wyprowadzony na zewnątrz, co widać na zdjęciach w poprzednich postach. A ile masz kabli w instalacji nie wiatraka, tylko samochodu?
Opublikowano

W instalacji samochodu sa tez 4 kable... sprawdzalem wczoraj opornice na prostowniku, sa popalone, zamowilem nowe i zobaczymy...


Co dziwne, na obudowie wentylatowa jest wybita fabrycznie data 12.10.2001 r.

Wszystko wyglada na oryginalne a wiec wtedy chyba jeszcze pakowali jakos przejsciowo wentylatory z opornicami, dziwi mnie tylko fakt ze nie moge sie doczykac przekaznikow...

Opublikowano
Niekoniecznie rzeźba. Przerabiałem temat 2 tyg temu. Też mam 4 pinowy z oporami i działa normalnie. Tzn po odpaleniu robi próbny obrót i dalej po kliknięciu " śnieżynki " leci zgodnie z instrukcją
Opublikowano
Pawel - z ktorego roku masz swoja e39? Miales problem z opornikami? kojarzysz gdzie znajduja sie przekazniki?
Opublikowano
Autko jest 10.2001. Opory mialem ok. Po prostu wiatrak nie kontaktowal po wlaczeniu klimy. Sprawdzilem czy mam prad na wiatraku i oporach, i podlaczylem na krotko ze starego aku i wiatrak nie ruszyl. Diagnoza jedna - wiatrak out. Przekaznikow nie ruszalem, przyzam ze nawet nie wiem gdzie Sa, ale podejrzewam ze pod prawym filtrem kabinowym.
Opublikowano
No i potwierdzone, bmw z 02.2002 i jednak posiada oryginalnie wentylator z dwoma opornicami. Opornice wymienione i wszystko dziala tak jak powinno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.