Skocz do zawartości

E60 530D M57N2 klima dmucha gorącym


Adasii

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent e60 530d. Jak odpale auto to klima dopiero zaczyna chłodzić po dobrym kilometrze lub dwóch (w międzyczasie dmucha gorącym powietrzem zależnie jak auto się nagrzeje i jak ciepło jest na zewnątrz). Jak już zacznie działać to działa naprawdę dobrze, jest wręcz zimno. Natomiast jak się potem zatrzymam na kilka-klikanaście minut, to stopniowo chłodzi coraz gorzej i aż robi się duszno/ciepło w środku, że trzeba szyby otwierać. Gdzie szukać przyczyny?


Wentylator na chłodnicy chodzi jak trzeba. Osobnego wentylatora dla klimy jak w E39 nie stwierdziłem.

Temperatura silnika po przejechaniu przez miasto w okolicach 90 stopni czyli w normie.

Temperatura na blacie pokazuje się poprawnie.


Dla porównania, stary kapeć skoda octavia 2002. Nigdy pewnie nic nie robione z klimatyzacją. Dziś upał 30 stopni, wsiadam do samochodu i po 5sek zaczyna lecieć chłodne powietrze :|


Jak to u Was jest? Wsiadacie i zaraz leci chłodnym czy też daje gorącymi wyziewami po twarzy? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u mnie jest podobnie. Zimnie powietrze zaczyna lecieć z kratek po przejechaniu ok 0,5 do 1km. Wdaje mi się, że to nie jest normalne i prawdopodobnie przyczyną jest zbyt mała ilość czynnika chłodzącego w układzie. W wolnym czasie podjadę na serwis klimy i sprawdzę ilość czynnika w układzie. No chyba, że zrobisz to szybciej i dasz znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie j/w - w pierwszej kolejności stan czynnika do sprawdzenia. Ustaw klimę na max (guzik max) i porównaj temperaturę z nawiewów (jeżeli nie masz pirometru to po prostu przystawiając rękę) - pierwszy objaw to właśnie różnica temperatur pomiędzy lewą, a prawą stroną - najlepiej dostrzegalna na skrajnych nawiewach w elementach ozdobnych (jeden na lewo od kierownicy nad przełącznikiem świateł do porównania z jego odpowiednikiem po drugiej stronie kabiny). Przy większym ubytku słychać syczenie i wycie sprężarki w okolicach połowy skali obrotowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u mnie jest podobnie. Zimnie powietrze zaczyna lecieć z kratek po przejechaniu ok 0,5 do 1km. Wdaje mi się, że to nie jest normalne i prawdopodobnie przyczyną jest zbyt mała ilość czynnika chłodzącego w układzie. W wolnym czasie podjadę na serwis klimy i sprawdzę ilość czynnika w układzie. No chyba, że zrobisz to szybciej i dasz znać.

 

Hej i podziałałeś coś? Ja niestety nie miałem czasu, może w piątek podjadę sprawdzić stan czynnika.

Zauważyłem natomiast ciekawą rzecz, 30 stopni na zewnątrz:

- auto stało na słońcu - dmuchawa daje ciepłym przez kilka minut

- auto stało w cieniu - dmucha zimnym po chwili, prawie od razu


No i bądź tu mądry :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobnie.

Im auto się bardziej nagrzeje na postoju, tym dłużej trzeba potem czekać, żeby zaczęło chłodzić.

Jak auto postoi na słońcu 30+ stopni to 1-2 km trzeba poczekać aż przestanie dmuchać gorącym powietrzem, a zacznie chłodzić, a jak stoi w cieniu i jest chłodniej to klima chłodzi prawie od razu.

W zeszłym roku przy tym objawie uzupełniłem czynnik i nic to nie dało, więc przynajmniej w moim przypadku to nie to :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To albo jakis czujnik naslonecznienia albo ten typ tak ma. Wczoraj rozmawialem z klientem co ma e60 i ma to samo. Z tym ze nie ma objawu ze jak dluzej postoi to przestaje mu chlodzic hmm. Watpie ze to kwestia braku czynnika bo jak juz zacznie chlodzic to jest lodowato.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie miałem czasu, aby zająć się tematem.

Też zauważyłem tą przypadłość, jak stoi na słońcu to potrzebuje więcej czasu, żeby dmuchać zimnym. Wczoraj natomiast, auto stało w cieniu i zaraz po odpaleniu leciało zimne powietrze.

Chodzi mi po głowie jeszcze jedna sprawa, być może to totalna bzdura, ale możliwe jest, że zimne powietrze w mocno rozgrzanym samochodzie, leci po jakimś tam czasie po to, aby stopniowo schładzać wnętrze samochodu? Żeby nie atakować nas od razu zimnym powietrzem? Szok termiczny i te sprawy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód jest nagrzany (stał na słońcu +30) to po odpaleniu silnika i od razu po włączeniu nawiewu z klimatyzacją, przez chwile poleci gorące lub mocno ciepłe powietrze i tego się nie uniknie, bo dmuchawa wydmucha powietrze, które jest podgrzane przez deskę a we wnętrzu auta gdy temp na dworzu jest +30 to śmiało przekracza +50, więc praw fizyki nie da się oszukać i gorące powietrze w kanałach nie zniknie tylko zostanie wydmuchane a po chwili pojawi się chłodne i zimne bo klimatyzator już będzie pracował jak należy... czas w jakim zacznie lecieć zimne powietrze przez włączoną klimę zależy od temp powietrza, zazwyczaj trwa to od kilku do kilkunastu sekund, jeżeli to trwa do minutę lub nawet kilka minut to wtedy można szukać problemów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w taki upał klima ( Climatronic) wariuje na ustawieniu "auto", raz dmucha zimnym a innym razem ciepławym.

Ale po przełączeniu na ustawienia manualne "lewa strona-kierowcy", "prawa strona-pasażera" wszystko jest ok, daje radę.


Spróbujcie na takich ustawieniach, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, może czujnik nasłonecznienia z tego upału wariuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Jakie macie klimatyzacje ? Ja mam klimatronica. Być może w manualnych nadmuch zimnego powietrza występuje od razu, a w klimatronicach nie.

Ja mam Klimaautomatik

I ja. Pytanie jak mają koledzy co im działa klima od razu w każdych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Jakie macie klimatyzacje ? Ja mam klimatronica. Być może w manualnych nadmuch zimnego powietrza występuje od razu, a w klimatronicach nie.
Potwierdzam, leci zimne od razu po włączeniu silnika

 

Mam klimę w wersji High {wersja po liftingu), ta zwykła na pokrętła jak od starej kuchenki to wersja Basic.

Nie wydaje mi się jednak, czy to ma jakąś różnicę. Raczej coś jest uszkodzone, powinno być zimne od razu, a nie po przejechaniu jakiegoś dystansu. Sprawdźcie dodatkowo czy w Idrive w menu klimy te kreski macie ustawione na niebiesko. Ja mam wypośrodkowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna obserwacja. Dziś auto przypadkowo postawiłem przodem do słońca. Pojechałem do miasta, ze 3-4 kilometry. Podczas całej jazdy non stop dmuchało gorącem. Zaparkowałem w cieniu na 15minut, auto lekko ochłonęło i zaczęło dmuchać chłodniejszym po krótkim czasie, ale też musiałem chwile przejechać. Coś się ewidętnie nagrzewa/przegrzewa w środku i stąd takie jaja. Mam wszystkie szyby ciemne prócz przedniej, jak się ustawie tyłem do słońca to problemu prawie nie ma, jak jestem przodem to długo dmucha gorącem. Gdzie są jakieś czujniki? Być może w lusterku? Chociaż z drugiej strony klima działa tym szybciej im szybciej wyjadę na drogę gdzie mogę osiagnąć jakąś sensowną prędkość :|


Acha, jak klikne żeby osobno dmuchało na kierowce/pasazera za pomoca przycisków na klimie (tych w pokrętłach) to nie daje żadnej różnicy, też dmucha gorącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie dzisiaj po nocy klima po odpaleniu auta praktycznie od zaraz dmuchała chłodnym powietrzem, temperatura zewnętrzna w/g wskazań na zegarach 24 stopnie. Prawdziwy test będę mógł zrobić jutro bo auto przy takiej pogodzie jak ostatnio stoi przez 8 godzin w słońcu.


BTW: wiecie o tym, że w trybie AUTO temperaturą nawiewu da się sterować tymi dwoma pokrętłami z lewej/prawej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj po nocy klima po odpaleniu auta praktycznie od zaraz dmuchała chłodnym powietrzem, temperatura zewnętrzna w/g wskazań na zegarach 24 stopnie. Prawdziwy test będę mógł zrobić jutro bo auto przy takiej pogodzie jak ostatnio stoi przez 8 godzin w słońcu.


BTW: wiecie o tym, że w trybie AUTO temperaturą nawiewu da się sterować tymi dwoma pokrętłami z lewej/prawej :wink:

 

No a jak inaczej? Postaw prosze przodem do słońca i zobacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodziło o to, że ustawiasz opcje klimatyzacji w i-drive - niebieskie kreski na max, nawiew normal ale w trybie AUTO /na środkowym pokrętle świeci zielona dioda/ dodatkowo temperaturę nawiewu możesz kontrolować pokrętłami. Jak ustawisz na 24 stopnie to poleci letnie, jak na 17 poleci lód. /zmieni się też moc nawiewu/


Dzisiaj 8 godzin na słońcu, po 20-30 sek leciało zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam jeszcze jedno pytanie do osób co im działa klima od razu.

Jak włączacie auto i klima działa normalnie, to czy te klapki przed chłodnicą macie otwarte czy zamknięte? Być może to jest właśnie wina całego zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie przyszło Wam do głowy, że wloty powietrza są po maską a ona nagrzewa się w ciemnym kolorze pewnie do 70 stopni jak stoi samochód na słońcu i chwilę musi podmuchac, żeby zbić temperaturę do 7 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.