Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Ten na pierwszym zdjęciu wydaje mi się że jest to wersja 184 KM a ta różni się od tej 177. Obydwie mają oznaczenie N47D20C

Silnik 177 KM ma oznaczenie N47D20A!

 

 

Mylisz się kolego. Różnica między tymi silnikami (o tej samej mocy) to średnica rurki EGR z kolektora.

Edytowane przez vakial
  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No właśnie w tej wersji 184 KM nie ma tej okrągłej 9-tej dziury z której idzie metalowa rurka do EGR. I to by pasowało że to jest właśnie ta wersja silnika.
Opublikowano
Zrobić da się wszytko, nawet taki micro swap :) Z tego co mi sie kojarzy to róznica badzie w sterowaniu ciśnienia pompą paliwa... Żeby ten silnik zadziałął w Twoim wozie najpewniejszym sposobem , bedzie... Zabranie od goscia wiązki elektrycznej silnikowej + ECU silnika + bystry ektryk który sparuje cas z nowym ECU, no i oczwysice cały osprzęt od nowego slnika...
Opublikowano

A nie lepiej wsadzic I sprawdzic , ja kiedys wsadzilem silnik do corsy od vectry nic nie zmienialem byl to silnik na punktowym wtrysku I dzialalo bez problemu , WIEM wiem ze to inna technologia ale czasem warto sprawdzic pozniej dopiero kombinowac , mieszacie juz z elektryka I roznymi pierdolami!!! moim zdaniem spasowac wsadzic najprostrzym sposobem I proba ognia jak nie zadziala to dopiero dochodzic a nie pakowac kase z gory! pozdro

 

P.S bo sam jestem bardzo ciekawy jak to bedzie ! dla potomnych przydal by sie jakis DIY

Opublikowano

Łatwo mówić wsadzić a potem się martwić ale wsadzenie a potem gdyby nie pasował wyciąganie go naciągnie nas w tym przypadku na zbędny koszt. A zbędne koszty należy eliminować. Chyba dziś podejmiemy decyzje o zwrocie starego silnika i kupnie drugiego N47D20C tym razem z normalna głowicą.

 

Nawet mam jeden na oku.

http://allegro.pl/bmw-2-0d-e-60-61-90-91-92-93-83-87-81-82-n47-177km-i3163524395.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Powiem tak. Udało się zamontować ten silnik ale mechanik twierdzi ,że od groma roboty było. Twierdzi on ,że z naszych części została turbina (zmienił mocowanie) i nasze wtryski...
Opublikowano
Powiem tak. Udało się zamontować ten silnik ale mechanik twierdzi ,że od groma roboty było. Twierdzi on ,że z naszych części została turbina (zmienił mocowanie) i nasze wtryski...

Napisales ze wasze wtryski zostaly. Wiem ze denko tloka z N47D20A i N47D20C jest innego ksztaltu, wiec moze sie okazac ze wtryski z Twojego moga wtryskiwac dawke pod innym katem niz w nowszym. Moze sie nic nie stanie ale z jakiegos powodu zmienili stozek.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W mojej E60 z silnikiem N47D20A kilka dni temu stało się to samo co koledze kilka posotow wyżej ....

otoz wal korbowy ukrecil się tuz przy kole zębatym walkow wyrownowazajacych , przebieg 100.000km.

Od około 10.000km dalo się uslyszec w silniku delikatne stukanie,jednak nic z tym nie zrobiłem .

Silnik rozebrałem caly,

na 2 napinaczach i 4 ślizgaczach prowadzących łańcuchow rozrządu jak i samych 3 lancuchach zero sladow zużycia.

Obecnie rozglądam się za drugim używanym silnikiem i mysle o N47D20C,

jeśli nie rozni się on kolektorem ssącym ,przepustnica ,

a tylko chlodniczka egr wraz z rurka wchodzaca do bloku to powinien pasować - tak przynajmniej zrozumialem z dotychczasowych informacji w tym temacie.

CZY KTOS TO MOZE POTWIERDZIC ?

Opublikowano

Potwierdzam, przerabiałem ten temat jestem w tym na bieżąco bo wczoraj odebrałem auto od mechanika :P Urwał mi się łańcuch rozrządu w mojej BMW E90 318 143km 2008r.

Oznaczenie silnika mialem n47D20A z przebiegiem 135000tys. Kupiłem goły słupek z oznaczeniem n47D20C oczywiście 143 konny, a więc wszystko jest to samo jedynie musisz kupić rurkę od EGR o numerze 11617811200 . Polecam tylko kupno silnika z oznaczeniem "C" . Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

hej,

 

mam prośbę o pomoc przy okazji tego tematu, właśnie jestem na kupnie bmw 118D.... i wczytując się tu różne przejścia ludzi... raczej celuje w silnik N47D20C,

moje pytanie czy wstukując VIN w http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

jestem w stanie stwierdzić który z silników to jest D20A czy D20C?

 

czy tylko wskaźnikiem będzie rok produkcji? (październik 2008)

PY89141 - ten teoretycznie będzie A

P427432 - a ten już jest C

tak?

 

oczywiście widziałem też "D20C nie wyklucza wadliwego rozrządu !!!"

... mam to rozumieć ze C są nieco mniej awaryjne?

ewentualnie może należy najzwyczajniej wymienić w D20A zawczasu łańcuszek i z głowy... czy to nic nie da?:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N47D20A wraz z zestawem naprawczym powinieneś wymienić wał na którym jest zamontowana na stałe zębatka łańcucha . W N47D20C wału nie trzeba wymieniać i zdecydowanie rzadziej ulega zerwaniu łańcuch , co nie oznacza że jest bezawaryjny .
Opublikowano
W N47D20A wraz z zestawem naprawczym powinieneś wymienić wał na którym jest zamontowana na stałe zębatka łańcucha . W N47D20C wału nie trzeba wymieniać i zdecydowanie rzadziej ulega zerwaniu łańcuch , co nie oznacza że jest bezawaryjny .

W d20c zebatka nie jest na stale?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie pisałem na temat mocowania zębatki w N47D20C . W N47D20C zębatka o ile dobrze pamiętam również jest montowana na stałe , natomiast została poprawiona jej konstrukcja ( zęby ) ,dlatego producent nie przewiduje wymiany wału jak w N47D20A. Egzaminujesz mnie :wink: ?
Opublikowano

... a odnośnie rozpoznania który to jest silnik... mówi rocznik?

czy można to jeszcze jakoś po VINie

 

... odnośnie zestawu naprawczego... jakie to są koszty (części i +- robocizna)

 

myślicie ze warto poprostu zrobić taki remont odrazu czy czekać na jakieś objawy?

z tego co czytam tu i tam, objawy nie zawsze są:)

Opublikowano
Nic nie pisałem na temat mocowania zębatki w N47D20C . W N47D20C zębatka o ile dobrze pamiętam również jest montowana na stałe , natomiast została poprawiona jej konstrukcja ( zęby ) ,dlatego producent nie przewiduje wymiany wału jak w N47D20A. Egzaminujesz mnie :wink: ?

Zwyczajnie dopytuje, bo nie wiedziałem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak tak :wink: - pacz ,kto by to przypuszczał największy autorytet od N47
Opublikowano

Andrzej62 ta wypowiedz jest na +1 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale poczekaj chwile, masz autorytet sie doksztalci i zaraz bedzie pisal o swietnosci silnika, bo producent nie przewiduje wymiany walu, grunt to wiedza zdobyta na forum :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć zamiast przepychać się sarkazmami?:)

 

może najzwyczajniej nie warto sobie zawracać głowy tymi silnikami?

(pytam o opinie płynącą z doświadczenia a nie przeczytaną na forach...)

Opublikowano
czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć zamiast przepychać się sarkazmami?:)

 

może najzwyczajniej nie warto sobie zawracać głowy tymi silnikami?

(pytam o opinie płynącą z doświadczenia a nie przeczytaną na forach...)

Sero uważasz, że z powodu głupiej usterki rozrządu nie warto interesować się danym silnikiem?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście

Pół żartem pól serio . Jak się przekroczy dajmy na to 170tys ( niema reguł ) strach wyjeżdżać za podwórkro . Wakacje tuż tuż a chciało by się np. do Chorwacji powrót nie na lawecie :wink: . Trza będzie jechać na Bałtyk :wink: a na Chorwację starą Corollą .

Opublikowano
tylko ta głupia usterka kosztuje później (w zalezności od rocznika) ok 15% wartości samochodu

Zwróci się z nawiązką jeśli będziesz jeździł, a jak nie będziesz jeździł to się nie zepsuje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Oczywiście

Pół żartem pól serio . Jak się przekroczy dajmy na to 170tys ( niema reguł ) strach wyjeżdżać za podwórkro . Wakacje tuż tuż a chciało by się np. do Chorwacji powrót nie na lawecie :wink: . Trza będzie jechać na Bałtyk :wink: a na Chorwację starą Corollą .

Wystarczy wymienić, a nie czekać aż się zerwie. ja jeżdżę bez strachu

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.