Skocz do zawartości

Dolot BMW 428i


tomasztolala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam oglodajac aukcje na allegro zauważyłem że dużo ludzi w M2 posiada takie coś jak sportowy dolot firmy eventuri


https://gransport.pl/marki/carbon/bmw/seria-4-f32-f33-f36/eventuri-uklad-dolotowy-4-f32-f33-i-f36.html




http://parts.auto-dynamics.pl/uklad-dolotowy/387-uklad-dolotowy-bmw-428i-f32-f33-f36-gruppem.html


Co to tak naprawdę daje ? I czy warto w takiej jednostek jak 2 litorwa benzyna instalowac.



Mam zamiar w mojej 428i zwiększyć chłodzenie zmienić turbo na hybrydowe i zrobić chip czy taki dolot coś da ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Da:

-lżejszy portfel - wtedy lepiej przyspieszasz

-szacun fanów F&F

- syf w silniku

- mniejszy przepływ po kilkuset km użytkowania


A na poważnie, to zrób sobie program w porządnej firmie jak dalej będzie ci mało to kup 435i. Jak internet długi i szeroki od dawna wiadomo, że mechaniczny tuning popularnych samochodów w słabych/średnich wersjach jest całkowicie nieopłacalny, zwłaszcza jak się nie ma o tym pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już 3 BMW i robiony w nich chip u kolegi z forum z Krakowa który chyba jest jednym z najbardziej znanych w tym temacie.Teraz mam 428i kupione w Salonie od lutego gdzie mam zamiar zrobić hybrydowe turbinę i właśnie chip.Mama te chwile zrobiony cały wydech w Mg Motorsport a na dniach usunięcie cata.Pytam o dolot bo tego tematu nie znam po to jest forum żeby ktoś pomógł a dostaje najbardziej typowa odpowiedź kup 435i ktoś zapyta mając 435i odpowiesz mu kupić m4?? W tej chwile liczę na wynik 320-330 km więc nie jest tak zle.


Wiem że 435i było by dobre a nawet bardzo ale krótko mówiąc w cenie która dysponowałem czyli 170-180 z pełną faktura VAT po prostu nie bylo.Chyba że bite a to u mnie priorytet żeby samochód był nie bity.


Myślałem że ten dolot to coś istotnego i ważnego.

Edytowane przez tomasztolala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma potencjał niby, ale ma też problemy ze smarowaniem, rozrządem, pompą olejową, turbo pada, więc nie wiem czy modzenie to dobry pomysł.

Swojego zostawiam jak jest, taki ostatni muł nie jest, jakoś się w końcu toczy. Mało zyskasz a możesz dużo stracić. Opłucz auto wodą za piątaka, będzie czyste, lepiej będzie wyglądać, od razu +5 do szybkości jak gruz odpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że zrobisz rozrząd i pompę i od modów nowe części będą dostawać i tak w koło.

325 nie ma nawet porównania do 428, dwa światy, 325 to muł przy tym, żona nim jeździ.

Pomijając natomiast przyspieszenie, oba mają bardzo fajne prowadzenie, E92 odczuwalnie twardsze, natomiast bardziej mi odpowiada elektryczne wspomaganie w F32 niż hydrauliczne w E92.

Seryjne 428 ma 5.8s do 100, zrobione na ~300 ma 5.2 (ktoś miał i mierzył), więc nie wiem czy faktycznie różnicę poczujesz. Pomijam już później kwestię sprzedawalności auta, tego typu mody sprawiają że auto na wartości traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą dostawać to pewnie 50 nie 100. Też mało jeżdżę, ale wkurza mnie jak mnie jak coś przestaje działać, albo jestem bez auta bo w warsztacie stoi.

To już indywidualne podejście, musisz przemyśleć dobrze za/przeciw. Auto które masz, jest i tak dość szybkie (w sensie przyspieszenia) - czy potrzebujesz więcej, albo po prostu chcesz się pobawić, to już od Ciebie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to jest forum żeby ktoś pomógł a dostaje najbardziej typowa odpowiedź kup 435i

Właśnie ci ludzie pomagają tym tekstem :) żebyś nie wskoczył w bagno z którego nie ma wyjścia.

Na ile zrobisz te 28i na 320KM? na 350KM? Sporym nakładem kosztów a dalej masz ulepa z:

- gorszymi hamulcami, wydechem, zawieszeniem itp

- gorsze serwisowanie, eksploatacja, cały czas się modlisz, żeby coś nie poleciało

- gorsza odsprzedaż

- niedopasowana skrzynia do mocy i momentu (chyba, że masz manual), teraz zrobiliśmy 118i żony na 170KM, wykres ładny ale i tak nie jedzie bo skrzynia zmienia za nisko.

- konie dokładane zawsze są chudsze niż seryjne, tzn zrobione na tyle samo 28i nie pojedzie tak jak seryjne 35i


Masa energii i środków idzie tylko w 20-stronicowy temat na forum a na koniec i tak masz ochotę sprzedać to wymęczone truchło które powstaje po 100 wizytach w przeróżnych warsztatach.

Bawię się w tuningi od czasów civic'ów z 95r i wszyscy ludzie których znam i choć raz bawili się w poważniejszy projekt mówią to samo: kupić od razu wersję jaka ci pasuje. Zmienić to można felgi i delikatny program.


Takie zabawy mają sens jak robisz e36 za 10k zł. do upalania i nie szkoda go wyrzucić jak coś pójdzie nie tak. Lub masz pole naftowe i M4 na 1/4 i dalej ci mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymn powiem ci że **ruwa:D chyba masz rację co zmieniło teraz mój cały światopogląd i to mnie boli bo na to aż tak nie patrzyłem.Sprzedam za 2 lata 428i wszystko od a-z robione w salionie powinno w miarę trzymać cenę dołożę j kupię M2 wtedy powinno być ok.


To fakt że każdy tuning i grzebanie w samochodzie nie jest już tak sprzedawane jak seria...a najbardziej przekonał mnie argument tego że konie dokładane nigdy nie są takie same jak te z serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wyszło 290KM (28stC/nie pamiętam jaka benzyna)i 304KM (15stC/98), jest bardzo przyjemnie, zwłaszcza, że to cabrio które waży prawie tyle co 5er. Z jednej strony liczyłem na trochę więcej bo w serii miałem 260KM, czyli sporo, a z drugiej pompa, chłodzenie, rozrząd itp itd więc jest chyba akurat. I wydech zaczął ciekawiej gadać.

Teraz się zastanawiam czy da się coś zrobić, żeby przy wysokiej temperaturze nie było strat które są odczuwalne (przed programem też były), wkurza mnie to bo auto jeździ głównie latem :) Zmiana IC podobno wcale nie rozwiązuje tego problemu, w sumie fizyki się nie oszuka, trzeba by mocniej dmuchać, ale wtedy pompa, chłodzenie, turbo...

Więc trzeba kupić 35i tak jak się mądrzyłem powyżej :) Ale odpuszczam, to nie jest wóz do szybkiej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreator Mocy w Warszawie, wiem, że są różne opinie ale mieszkam obok nich i było wygodnie :) Zrobiłem 3 samochody w promocyjnej cenie :)

Skrzynia bardzo ładnie działa, bez zmian. Też się martwiłem o skrzynię bo żona ma bazową 118i, z tą skrzynią co nie może mieć wersji sportowej, i ona jest jakaś upośledzona mimo, że to ZF 8 biegów, a nie 6 biegów tak jak np w 218i.

W 428i działa tak jakby to była seria. Inna sprawa, że cabrio ma 25kkm przelotu. Ponieważ przerobiłem już dwie beemki z tym 8 biegowym automatem to wiem, że kultura tej skrzyni spada już przy 80-100kkm, nawet po wymianie oleju, więc staram się jej męczyć zanadto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Realnych przypływów mocy nie uświadczysz, jedyne co to fajny wygląd w silniku oraz fajny dźwięk.

Lepiej kupić już filtr powietrza K&N lub BCC - mniej więcej taki sam przyrost o ten 1,2 konie.


Natomiast by to miało sens, najlepszym intake jest Mishimoto:


https://www.mishimoto.eu/bmw-f30-performance-air-intake-2012.html

https://www.mishimoto.com/engineering/2015/04/a-new-bmw-f30-performance-intake-part-1-stock-intake-and-initial-fabrication/


Korzysta z dolotu powietrza spod samochodu jak fabryczny i ma własną puchę - więc zasysa zimne powietrze, a nie gorące.


Drugim, który może być fajny jest Injen, ale tutaj nie mogę poświadczyć.


Z powodu stosunku cena (ok. 2000pln) do tego co oferuje... zrezygnowałem, moze kiedyś. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.