Skocz do zawartości

[E39]Problemy z ABSem


krop

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Będzie to bardzo zagmatwane jak będę opisywał wszystko pełnym zdaniem dlatego po prostu rozpiszę kolejność rzeczy.


Krótko: E39 523i z 1999 czyli po lifcie elektroniki z czujnikami z tyłu na niebieską kostkę i pompą ABS Bosch z końcówką 001.


1. Końcówka marca- odpalam rano samochód i jest wszystko ok, po czym gdy auto się porządnie nagrzeje zapalają się kontrolki ABS, ASR i pada kompletnie ekonomizer, prędkościomierz i głupieje poziom paliwa.

2. Błąd na kompie - czujnik lewy tył. Wymieniłem na Boscha. W tym procesie musiałem zniszczyć stary.

3. Sytuacja jest dalej, ale dodatkowo dochodzi dziwny objaw - przy niskich prędkościach typu 5-15km/h załącza się ABS podczas hamowania. Nie zawsze, ale jest to irytujące. Pada diagnoza - sterownik.

4. Naprawiam sterownik u gościa który się tym zajmuje, koszt 180zł. Sterownik ABS działa niezależnie od temperatury - sukces. Nadal odbija hamulec przy niskich prędkościach nawet typu wyjazd z garażu. Też nie zawsze. Mam więc wrażenie, że czujnik jest po prostu kiepski.

5. Rozebrałem to jeszcze raz. Na moje cholerne szczęście urywa się śruba :D przypiąłem czujnik na trytytki żeby nie odleciał. Pojawiają się nowe ciekawe rzeczy - przy jeździe ze stałą prędkością falują wskazania prędkościomierza oraz jaja z ABSem potrafią dziać się już przy hamowaniu z 50km/h. Przy okazji już drugi raz wyczyściłem bieżnię magnetyczną i przedmuchałem to sprężarką- nic to nie dało.

6. W międzyczasie tracę trochę włosów i wolę walki. Ale fakt że nic nie dociskało czujnika poza trytykami wskazuje na to, że gdzieś ktoś spartolił wykonanie i czujnik tak jakby za daleko był od bieżni magnetycznej? Udało mi się też załatwić na szybko wywiercenie śruby i ponowne gwintowanie otworu. Po dokręceniu śrubą czujnika problem wraca do zakresu 5-15km/h.

7. Oddaję dzisiaj auto do mechanika który wymienia czujnik na inny zamiennik. Chciałem ATE, ale powiedział, że naprawdę nie było innych w żadnej hurtowni - kompletnie zero, sam mi pokazał. Czujnik firmy "ABS" :D ale co ciekawe objawy są dosłownie identyczne- naciśnięcie hamulca przy 5-10km/h powoduje uruchomienie ABS.


Teraz jestem w kropce. Mechanik powiedział, że napisze mi SMSa w momencie gdy pojawi się jakikolwiek ATE lub TRW - generalnie cokolwiek byle nie Bosch albo jakieś inne śmieci - i na poczekaniu spróbuje to wymienić żeby zobaczyć, czy rzeczywiście coś to da. Natomiast podsunął mi dwie inne teorie:

-Sama pompa ABS może być spieprzona i akurat to i historia ze sterownikiem nałożyły się na siebie naraz

-Co też się tyczy punktu powyższego, może być uszkodzony wewnętrzny czujnik ciśnienia w układzie, co powoduje załączanie się pompy


Mnie się wydaje natomiast, że to czujnik, bo podłączyłem INPĘ i zacząłem z nią jeździć po podwórku i delikatnie hamować i co ciekawe z felernego czujnika było widać takie przeskoki np. z 6km/h na 3km/h na dosłownie setne sekundy. Ewentualnie spartaczona naprawa sterownika ABS? Czy takie krótkie skoki cokolwiek mówią na temat czujnika czy jest to jednak problem z piastą?


Czy ktoś miał takie problemy albo ma inne, lepsze pomysły na to jak wreszcie ten problem zwalczyć? Wiem że ludzie potrafią jakieś czujniki Delphi i inne takie kupować, znam gościa który kupił 4 Bosche i wszystkie działały, a tu takie jaja z jednym czujnikiem - co począć dalej?


Linki do podobnych tematów:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3316305.html - podobno wyczyszczenie bieżni pomogło

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=30776 - magia naprawiła?

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=230515 - stąd mam informację że Bosch jest lipny ale zero odpowiedzi dalej.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=157684 - czujnik oryginalny załatwił sprawę

http://e38e39.pl/zawieszenie/abs-dziwne-dzia-anie-t1238.html - ATE pomogło

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36652 - ten znowu wymienił całą piastę...

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2126685-98-328i-ABS-engaging-only-at-slow-speeds - tutaj gościu zamontował VEMO i to naprawiło problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie od jakiegoś czasu - delikatnie kopanie ABS w pedał hamulca jak już auto się prawie zatrzymuje. Tyle tylko, że zbiegło się to w czasie po wymianie czujnika ABS na Delphi (wymieniałem z tyłu łożyska i czujnik fabryczny padł), który co prawda zgasił kontrolki po poprzednim czujniku bezbłędnie jednak fisiuje. Jak sprawdziłem INPĄ prędkości kół to widać, że tam gdzie Delphi, pomiar skacze:




Błędów związanych z DSC/ABS nie ma więc raczej obstawiam, że ten czujnik coś kaszani. Kupię na próbę jakąś oryginalną używkę i zobaczę, czy się coś zmieni.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobne zachowanie ale nie cały czas:




Wiem że trochę niestabilnie ale nie chciałem przy okazji wjechać sobie w bramę :D


Zdarza się że pracuje stabilnie i wtedy ABS w końcowej fazie się nie włączy. Ale jest to raczej rzadkość.


Na pierwszym filmiku chyba lepiej to widać. Lewy tył jako jedyny ma odstępstwa od reszty. Reszta idealnie równiutko. Chodzi o skoki w 7 i 11 sekundzie na 1 filmiku oraz 9-10 sekunda w drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest ostateczność jak już trzeci z kolei czujnik da te same objawy, czy przed wymianą zawsze miałeś problem z ABS czy też tylko sporadycznie?


Jak wygrzebywałem stary czujnik to raczej nie zahaczyłem o piastę, tak mi się wydaje przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bujam się podobnie z naprawą, tylko najpierw mi wywaliło lewy przód, zmieniłem stronami - błąd został. Wysłałem sterownik do naprawy - wrócił jest ok. W marcu były mrozy padł ABS - odesłałem sterownik i przysłali naprawiony na gwarancji.

Majowe upały - przy +25*C nie działa abs, w inpie pokazuje lewy tył - czyli ekonomizer, kilometry itp. Poszło na gwarancji, wrócił z informacją, że ścieżki są sprawne i na 90% to nie sterownik. Kupiłem DELPHI i wymieniłem ( stronami nie wymieniłem bo prawy tył ledwo siedzi a nie chce go psuć ), zero reakcji - po podłączeniu i jeździe.

Byłem u elektromechanika i sprawdził przejścia, wszystko jest ok i mówi ze 100% sterownik.

Więc odesłałem i czekam co przyjdzie. Jak nie naprawia to w ramach gwarancji będę domagał się zwrotu gotówki - 280zł naprawa..


Co do Twojej sprawy, w starym E39 525TDS też mi kopał czasem, ale to olałem, specyficznie przy 0 do +5*C na zewnątrz. Skoro wymieniłeś czujnik na jakiś poniżej 100zł to Ci powiem, że może i ten tani nie działać, jak zakupiłes BOSCH i nie ma poprawy to albo kable, albo sterownik albo wtyczka nie łączy z pinami - innego wyjścia nie ma, bo kable od czujników dochodzą do tej dużej wtyczki...


A kopanie może być wywołane błędnym odczytem prędkości, skokami prędkości, zwarciem na płytce sterownika lub cewki w sterowniku świrują - moje logiczne myślenie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.