Skocz do zawartości

[e87] - Klima - temp. parownika spada, rozłącza sprężarkę


mati55

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! :)

W swoim aucie mam problem ze znalezieniem usterki w klimatyzacji. Odwiedziłem kilka zakładów specjalizujących się w mechanice i klimatyzacjach na terenie Warszawy i jedyne co uzyskałem to ponowny serwis klimy (odciągnięcie i nabicie czynnika i oleju - brak nieszczelności).


Pojazd to BMW serii 1 e87 ze sprężarką Calsonic CSE613.


Klimatyzacja włącza się tylko podczas uruchamiania pojazdu, tzn. musi być załączona na panelu aby w momencie odpalenia samochodu i ona zastartowała. Gdy klima chłodzi, ciśnienie czynnika według diagnostyki ISTĄ jest na poziomie 10-11bar.


Wszystko jest w porządku do momentu, w którym temperatura parownika spada do poziomu 1-2 stopni Celsjusza i niżej (od 0* w dół odczytywana jest wartość 739* (???) wtedy to ciśnienie czynnika w układzie zaczyna spadać. Wydaje się, że sprężarka cały czas działa bo dopiero po wyłączeniu jej przyciskiem na desce rozdzielczej obroty silnika stabilizują się na nowo.


Ponowne uruchomienie klimatyzacji, nawet gdy temperatura parownika wynosi już np. około 18 stopni nie jest możliwe samym przyciskiem na desce - konieczne jest zgaszenie samochodu i ponowne uruchomienie z załączoną już klimatyzacją. Wentylator chłodnicy chodzi po włączeniu klimy przyciskiem, jak również w momencie gdy klima przestaje chłodzić w wyniku zbyt niskiej temp. parownika.


Jedyne co w chwili obecnej przychodzi mi jeszcze do głowy to sprawa zaworu sterującego w kompresorze klimatyzacji lub czujnik temperatury parownika, choć chyba sam czujnik nie byłby odpowiedzialny za nie uruchamianie się klimy na już odpalonym samochodzie?

Z racji, że na odpalonym samochodzie i podczas włączania klimatyzacji obroty maleją i stabilizują się odrzuciłem kwestie uszkodzonego sprzęgła kompresora klimy.


W obecnej sytuacji każda porada będzie dla mnie bardzo cenna. Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wentylator klimatyzacji powinien się załączać jak jego temperatura wzrasta i zwiększa się ciśnienie.U mnie własnie było tak że był padnięty wentylator i przy włączeniu klimy startowała normalnie do momentu gdy chłodnica się nagrzała zwiększało się ciśnienie po czym wyłączało ją.Spróbuj wypiąć wentylator klimy i wtedy zobacz co się dzieje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawóory sterujace w CSE613 do najtrwalszych nie należą ale tutaj szukłąbym najpierw przyczyny w czujniku temperatury. Klima działa (i elektrozawór też) dopóki temperatura parownika nie spadnie poniżej progu jego zamarzania - jest to prawidłowe działania tzn CPU nie dopuszcza do zamarznięcia parownika i na podstawie wskazań czujnika temp. parownika rozłacza sprężarkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak tutaj zrozumieć fakt, że klima załącza się tylko podczas odpalenia samochodu?


Uruchamianie jej w momencie gdy auto jest już odpalone a ciśnienie i temperatura parownika jest w normie jest nie możliwe - nie załącza się mimo podnoszących się obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ci na fejsie potencjalne, praktycznie bezkosztowe rozwiązanie problemu: https://www.hella.com/techworld/uk/bi/BMW-3-series-E90-E91-E92-Poor-air-conditioning-system-performance-38631/


nie próbowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.