Skocz do zawartości

mati55

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116i
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia mati55

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Przy założonej osłonie głośnika, otwierała się tylko ta część podłogi pod którą znajduje się akumulator, aby wyjąć ją całkowicie trzeba było to zrobić pod kątem. ;) Mały update jest taki, że ową skrzynie z subwooferem sprzedałem ze względu na to, że dołożona butla gazowa zabiera część bagażnika, a dodatkowo skrzynia minimalizowała przestrzeń ładunkową, którą potrzebowałem na co dzień. Ostatnimi czasy i tak głównie słucham muzyki z radia więc seryjne nagłośnienie się jako tako sprawdza :) Autko bez problemu pokonało trasę z centralnej Polski do Anglii, na chwilę obecną przebieg to 244 tysiące kilometrów, przy 240 tysiącach zrobiłem serwis olejowy (filtry MANN oraz olej Motul X-CESS 5W40). Na ten moment żadnych większych zmian.. foto z UK :8) http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/07/18/5b4f9e24710b4.JPG http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/07/18/5b4f9e25a7536.JPG
  2. Oho oho, ciekawe dzięki komu te gadżety :8)
  3. Problemem okazała się uszkodzona sprężarka klimatyzacji. Po jej wymianie klima chłodzi idealnie. :)
  4. Każdy kto umie liczyć swój budżet będzie zwolennikiem alternatywnego paliwa. ;) Po pierwszych 1000 km jestem zadowolony z jego założenia. Ale śmieszki z podletnku lpg pozostaną :wink: Dzięki! :) Taki był plan przed ich założeniem, żeby poddać je renowacji i pomalować na ciemny grafit bądź czarny. :) Rzeczywistość okazała się brutalna gdy jednego dnia ktoś przebił mi nożem oponę w 16". Przyjdzie czas i na malowanie felg. Tymczasem wpadła kierownica multifunkcyjna oraz pająk z tempomatem. Trochę zabawy z kodowaniem i wszystko gra! :) Do planów dochodzi obszycie kierownicy :8) Przy okazji dokodowałem parę 'bajerów' m.in. wyświetlanie prędkości tempomatu, pulsacyjne światła podczas awaryjnego hamowania, wyłączenie alarmu przepalonych żarówek, komfortowe wyciąganie kluczyka, powrót wycieraczki po wyłączeniu zapłonu itd.. http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/28/5b0c1d644ef48.jpg A i w ostatnim czasie walczyłem z klimatyzacją, skończyło się na wymianie sprężarki oraz czujnika temperatury parownika.
  5. Potrzebuję zakodować DTC po dołożeniu tempomatu do e87. Warszawa/Łódź Ktoś z okolic potrafi pomóc?
  6. Tylko jak tutaj zrozumieć fakt, że klima załącza się tylko podczas odpalenia samochodu? Uruchamianie jej w momencie gdy auto jest już odpalone a ciśnienie i temperatura parownika jest w normie jest nie możliwe - nie załącza się mimo podnoszących się obrotów.
  7. Cześć! :) W swoim aucie mam problem ze znalezieniem usterki w klimatyzacji. Odwiedziłem kilka zakładów specjalizujących się w mechanice i klimatyzacjach na terenie Warszawy i jedyne co uzyskałem to ponowny serwis klimy (odciągnięcie i nabicie czynnika i oleju - brak nieszczelności). Pojazd to BMW serii 1 e87 ze sprężarką Calsonic CSE613. Klimatyzacja włącza się tylko podczas uruchamiania pojazdu, tzn. musi być załączona na panelu aby w momencie odpalenia samochodu i ona zastartowała. Gdy klima chłodzi, ciśnienie czynnika według diagnostyki ISTĄ jest na poziomie 10-11bar. Wszystko jest w porządku do momentu, w którym temperatura parownika spada do poziomu 1-2 stopni Celsjusza i niżej (od 0* w dół odczytywana jest wartość 739* (???) wtedy to ciśnienie czynnika w układzie zaczyna spadać. Wydaje się, że sprężarka cały czas działa bo dopiero po wyłączeniu jej przyciskiem na desce rozdzielczej obroty silnika stabilizują się na nowo. Ponowne uruchomienie klimatyzacji, nawet gdy temperatura parownika wynosi już np. około 18 stopni nie jest możliwe samym przyciskiem na desce - konieczne jest zgaszenie samochodu i ponowne uruchomienie z załączoną już klimatyzacją. Wentylator chłodnicy chodzi po włączeniu klimy przyciskiem, jak również w momencie gdy klima przestaje chłodzić w wyniku zbyt niskiej temp. parownika. Jedyne co w chwili obecnej przychodzi mi jeszcze do głowy to sprawa zaworu sterującego w kompresorze klimatyzacji lub czujnik temperatury parownika, choć chyba sam czujnik nie byłby odpowiedzialny za nie uruchamianie się klimy na już odpalonym samochodzie? Z racji, że na odpalonym samochodzie i podczas włączania klimatyzacji obroty maleją i stabilizują się odrzuciłem kwestie uszkodzonego sprzęgła kompresora klimy. W obecnej sytuacji każda porada będzie dla mnie bardzo cenna. Z góry dzięki!
  8. Cisza w temacie jak makiem zasiał :D Na początek rzecz mniej przyjemna, podczas jednej z przejażdżek zacząłem słyszeć głuchy dźwięk w bagażniku, w bagażniku nic się nie obijało..wstępna diagnoza - amortyzator, ewidentnie głos docierał z górnego mocowania. Na diagnostyce prawa strona wyszła z 0% tłumieniem.. Po rozebraniu tapicerki ukazało się to: http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/14/5af9c5cc2d820.jpg Górne mocowanie tylnego amortyzatora chyba jeszcze oryginalne ?! :roll: skorodowało i oderwało się, zapewne twarde zawieszenie mu jeszcze w tym pomogło ;) http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/14/5af9c4e05a999.jpg No i jestem bądź co bądź szczęśliwym 'gaziarzem', zamontowałem instalację STAG z wtryskiwaczami Barracuda. Przestrzeń w bagażniku zmniejszyła się o połowę ale również o połowę zmniejszył się koszt przejechania 100km.. ;) http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/14/5af9c4e0b13d4.jpg
  9. Z ksenonem czy zwykła żarówka Nie będzie Ci brakować ringów? :lol: Ostatnio zamówiłem krótka antenkę z aliexpress za grosze i też daje radę, więc budżetowo można się też o to pokusić ;)
  10. Co i rusz podglądam co tam się dzieje u Ciebie w temacie, chyba najlepsza forumowa jedyneczka! :D Nie myślałeś nad krótszą anteną radiową?
  11. Nieźle się prezentuje :8) Czekam na mody! :D
  12. Piękna sztuka! :D Zobaczcie jak Łukasz o nią dba :P Dzień i noc! :8) http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af1680aae4b6.jpg
  13. Doszło trochę zmian..po kolei: :arrow: pranie tapicerki :arrow: żarówka LED świateł dziennych :arrow: felgi styling 135 18" 8J/8.5J ET47/ET50 z oponami 225/40 z przodu oraz 255/35 z tyłu. Przy tej konfiguracji założone dystanse na tyle (15mm) musiałem przełozyć na przód ponieważ przednia felga zahaczała o amortyzator :arrow: wymiana szczęk hamulca ręcznego wraz ze sprężynkami gdyż w jednym kole pękła i blokowało koło :arrow: światła cofania LED, :idea: Bardzo poważnie rozważam założenie instalacji LPG ponieważ obecne spalanie utrzymuje się na poziomie 10l/100km w cyklu mieszanym (60% miasto). Najprawdopodobniej będzie to instalacja STAG. Kilka zdjęć w aktualnym stanie: http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af165917ff9c.jpg http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af16591df1c2.jpg http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af165923e861.jpg http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af165928ccc4.jpg http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af16592dca47.jpg #BMW1erWARSAW http://zdjecia.bmwklubwarszawa.com/upload/small/2018/05/08/5af1661b6c42c.jpg
  14. Po pierwszej przymiarce felg s135 jest problem.. Przód 8" et47 225/40/18 felga trze o amortyzator/nakrętkę gwintu. Tył 8.5"et50 255/35/18 +dystans 15mm jest na styk ale ciężko do jazdy.. ------edit: Dystans 15 mm na przodzie załatwił sprawę :) nic się nei obciera.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.