Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o analize , czy przepływka ok czy do wymiany. Objaw, po zmianie biegu na wyższy i depnięciu pedału gazu następuje 2 - 3 sekundy zwłoki zanim ruszy.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeplywomierz jest urzadzeniem pomiarowym i widac ze mierzy i pokazuje to co widzi - zacznij od sprawdzenia turbiny
Opublikowano
Przeplywomierz jest urzadzeniem pomiarowym i widac ze mierzy i pokazuje to co widzi - zacznij od sprawdzenia turbiny

Tu nie chodzi tylko o to, czy przepływka mierzy. Głównym problemem jest to, JAK MIERZY/NARASTA POMIAR i ILE MIERZY bo na tej podstawie można ocenić w jakiej jest kondycji. Jak jest w kiepskiej kondycji to i kuleje cała mieszanka paliwo-powietrze więc i silnik nie będzie się tak zbierał jak fabryka nakazuje.


Co do przepływki to na podstawie filmiku można powiedzieć, że nie ma z nim problemu. Sprawna przepływka powinna:

- dobijać w maksie do około 1150-1200 (i widać, że tutaj tak dobija)

- jego pomiar powinien narastać względnie płynnie razem z parametrem Soll Air Mass (i widać, że to także się dzieje).

Dodatkowo - przy zaślepionym EGR wartość zmierzona przez przepływkę może być na wolnych obrotach o około 100-200 jednostek wyższa od Soll Air Mass.


Co do opóźnionej reakcji to szukałbym przyczyny z sterowaniu zmienną geometrią łopatek turbiny - czyli do przejrzenia:

1) wszystkie wężyki podciśnienia,

2) zaworki sterujące podciśnieniem (można w nich wyczyścić membranki filtrujące zasysane powietrze),

3) poduszki pod silnikiem czy nie są rozszczelnione (jeśli tak jest to ucieka z nich podciśnienie więc i z całego układu mającego wpływ na sterowanie geometrią turbiny),

4) czarny plastikowy akumulator podciśnienia - czy nie ma gdzieś dziury lub ułamanego króćca (znajduje się w okolicy prawego przedniego koła, nisko pod prawą lampa w obrębie aluminiowych rur od intercoolera) - on gromadzi podciśnienie kiedy jest potrzebne bardziej gwałtownie

5) sprawdzić sama metalową gruszkę przy turbinie, sterująca cięgnem od geometrii czy nie jest rozszczelniona - dość prosty test polegający na wypięciu z niej wężyka, wpięciu innego ze strzykawką na końcu aby nią zassać powietrze i tak przytrzymać, obserwując czy cięgło od geometrii się nie cofa w normalne położenie.


Jeśli wszystkie te elementy sa ok to zwróciłbym uwagę na obrotomierz podczas takiego przyspieszania bo może się okazać, że to sprzęgło (w przypadku manuala) się zaczyna już ślizgać - widać to będzie dość dobrze, że obroty wzrastają a przez pewien czas prędkość nie za bardzo. Ewentualnie jak automat to może skrzynia też coś nie domaga.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na jakim biegu to nagrywałeś? Zrób to na 4 i od 1800 rpm gaz w podłogę bez odpuszczania do 4000. Wtedy będzie coś widać, tak jest za duże opóźnienie i wartości skaczą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 bieg od dołu do góry, dopiero będzie coś widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.