Skocz do zawartości

E91 325i N52B25 check engine + telepanie + falowanie


mejzik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, jest to mój pierwszy post na forum ale nie pierwsza wizyta. Temat mojego silnika przewertowałem od a do z , ale nadal jestem w punkcie wyjścia.. Do rzeczy :


Bmw e91 325i 218ps, automat, 2005r przebieg 220k .


Po dwóch tygodniach od zakupu wyskoczyła mi pomarańczowa kontrolka silnika co objawia się na zimnym (rzadziej na ciepłym ) silniku falowaniem obrotów ( nie zawsze) oraz telepaniem auta na P i D (również nie zawsze). Kontrolka nie gaśnie. Pojechałem na komputer i wyskoczyły błędy według mechanika od elektrozaworów. Zamówiłem zamienniki na ebayu i zamontowałem bez problemu. Nie pomogło. Wymieniłem też świece na NGK.


Proszę o pomoc w odczytaniu błędów i o poradę w co celować na podstawie tych błędów. Myślałem o cewkach i odmie bo czytałem, że zabrudzona może dawać różnie dziwne błędy. Niestety nie mam w pobliżu żadnego mechanika od bmw tylko aso (mieszkam w niemczech) . Pozdrawiam


Oto błędy :


https://ibb.co/cvbtGn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błędy, które pokazałeś dotyczą rozrządu, więc nie szukałbym w zapłonie czy odmie.


Jeśli wymieniłeś solenoidy i jesteś pewien, że są dobre to moim zdaniem powodem błędów może być:

- za niskie ciśnienie oleju docierające do wałków (prawdopodobnie wytarte panewki wałków). Zapoznaj się z biuletynem BMW (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2012/SB-10032779-2821.pdf) oraz filmem (

) od 10 minuty

- silnik VVT (postprawdzaj i zaadaptuj od nowa)

- czujnik położenia wałka (raczej wątpliwe bo wywalałby błąd)


Skasuj błędy i zobacz w jakim momencie się pojawiają. Ogólnie zabawa z INPĄ więcej Ci powie niż wertowanie internetów - np. wskazania requested vs actual w INPA (kąt wałka)


Daj znać jeśli stwierdzisz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zalałem olej motul, nowy filtr, przeczyściłem czujniki i kontrolka zniknęła. Silnik zdecydowanie lepiej i spokojniej pracuje ale wciąż występuje lekkie falowanie obrotów przy starcie (ok 5sek po odpaleniu - delikatnie). Zauważyłem też, że przy prędkości powyżej 100km/h i też nie ma reguły - raz telepocze mi kierownicą a raz jest dobrze. Widziałem też kabel, który prowadzi do wtyczki czujnika jest bez uszczelki a powinien ją mieć a drugi czujnik ma połamany plastik ale nie wypłukałem z nich dużo syfu. Czujniki już zamówiłem. Staram się sam eliminować problem, zaczynając od tego co potrafię sam wymienić. Będę informował co dalej. Czuję w kościach, że kontrolka powróci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyjdą czujniki więc w weekend je podmienie. Wczoraj wieczorem zapaliła mi sie rezerwa a 5min później kontrolka silnika.. dziś rano zalałem bak i przy pierwszym odpaleniu (jeszcze na stacji) kontrolka zgasła. Taką zależność zaobserwowalłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Update : Wymieniłem 2 oryginalne czujniki położenia wałku oraz wszystkie cewki. Kupiłem kabel i ściągnąłem inpe. Zero błędów. Telepotanie ustało, natomiast pozostało minimalne falowanie obrotów. Czasami w ogóle nic nie faluje. Próbowałem sprawdzić wtryski na impie ale za cholere nie mogę tego zlokalizować. Silnik N52 nie ma takich opcji jak inne. Innych objawów nie zaobserwowałem. Czasami na zimnym szarpie mi przy zmianie biegu (automat). Myślałem o odmie i tych wtryskach. Głowice nie biorę pod uwagę, ponieważ ten model nie miał tej przypadłości z jej uszkodzeniem. Może, ktoś podpowie jak w Inpie znaleźć w tym silniku pracę wtryskiwaczy ? Czasami mam też wrażenie, że po odpaleniu na zimnym czuje benzynę przez chwilę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli masz wtryski to załóż że winą za telepanie jest wina wtrysków szczególnie, że czujesz benzynę. U mnie skończyło się na tym, że pewnego razu gorący silnik zalewał wtrysk i auto przestało jechać. Suma sumarum wymieniłem partiami wszystkie bo padały w odstępach 2-3 miesięcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W n52 raczej rzadko padają wtryski. To prosta konstrukcja i przy regularnej wymianie filtra nie ma się tam co zepsuc. Zawsze można wymontować i dać do sprawdzenia lub samemu sprawdzić „na oko”;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem preparaty do czyszczenia wtrysków od Liqui Moly oraz bmw i muszę przedmuchać do na autobanie. Wciąż walcze z tym falowaniem.. Ogólnie autko śmiga jak marzenie jednak ten mankament siedzi mi w głowie za każdym razem jak kładę się spać. Jestem jeszcze laikiem jeśli chodzi o inpe. Mieszkam w niemczech i obok mnie oprócz aso nie ma dobrego mechanika. Byłem u dwóch i jeden od razu chciał ustawiać timing wałka a drugi mówił, że to czujniki położenia wałka, które po tej diagnozie wymieniłem bez rezultatu.


Czyli pozostaje mi Disa i Odma. Może, któryś kabel od vanosów albo czujników jest gdzieś przetarty.. Za miesiąc będę w Polsce, więc oddam chyba auto w jakieś dobre ręce. Ktoś, coś, jakieś jeszcze pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zanim oddasz auto to podiagnozuj sam z INPĄ. Mogą tam też być błedy, ktore nie zapalają checka. Jest też osobne menu do diagnozy "rough running" czyli nierównej pracy.

N52 jest trudny do diagnozy. W stanach na e90post jest kilka tematów dotyczących rough running i praktycznie żaden nie ma pozytywnego rozwiazania. U mnie w trakcie rozgrzewania też przez moment obroty falują bez znaczenia czy na benzynie czy na gazie., swiece mam niwe, wszystkie lambdy nowe, bledow nie ma więc sobie odpuściłem poszukiwania bo można pól auta wymienic jak goście w stanach i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W n52 raczej rzadko padają wtryski. To prosta konstrukcja i przy regularnej wymianie filtra nie ma się tam co zepsuc. Zawsze można wymontować i dać do sprawdzenia lub samemu sprawdzić „na oko”;)

 

Regularnej wymianie jakiego filtra? Bo paliwowego to się niby w ogóle nie wymienia i kosztuje gruby hajs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Czytałem, że uparci wymieniają ale trzeba demontować tylną kanapę itd.. Póki co przestałem walczyć. Za tydzień szykuje mi się trasa 300km na autobanie, zaleję liqui moly i zobaczymy czy będzie jakaś róznica. Jak ktoś ma jakieś wskazówki to chętnie je przyjmę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem video z inpy. Jak możecie to oceńcie czy coś odstaje od normy i co może powodować te falowanie i trzepanie autem. Widać te falowania


Z tego co ja zauważyłem to :


- na włączonym silniku widać, że DISA jest ciągle na poziomie 100 . Niezależnie od tego czy dodaje gazu czy jest na biegu jałowym.

- przy sprawdzeniu VVT i wciśnięciu F8 czyli Start Sollwertvorgabe silnik zaczyna się dławić i trzęsie całą budą jakby miał się rozpaść. Po wciśnięciu STOP wszystko wraca do normy. Ale.. po tym teście wyskoczył mi błąd 2D06 czyli od przepływomierza. Skasowałem go i już się nie pojawił.

- przy adaptacji "1min" (chyba dobrze to zrobiłem) vanosów widać, że raz wskaźnik "vanos einlass sollwert" łapie wykrzyknik i wartość staje na granicy 150 - po chwili wraca do normy i to samo dzieje się z vanos auslass sollwert" - filmu poglądowo 5sek filmu


link do filmiku :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W n52 raczej rzadko padają wtryski. To prosta konstrukcja i przy regularnej wymianie filtra nie ma się tam co zepsuc. Zawsze można wymontować i dać do sprawdzenia lub samemu sprawdzić „na oko”;)

 

Regularnej wymianie jakiego filtra? Bo paliwowego to się niby w ogóle nie wymienia i kosztuje gruby hajs.

 

Masz rację, poebało mi się z tym filtrem. Na marginesie przegiecie pały z tym filtrem paliwa który ma być „lifetime”.


@mejzik


1. Jak chcesz sprawdzić DISę to najlepiej wymontować i wtedy patrzeć jak działa (jest tryb testu w INPIE)

2. Nie jestem ekspertem ale VVT to się raczej sprawdza na wyłączonym silniku

3. j.w. ale skoro pojawia się wykrzyknik to może oznaczać zbyt duże odchylenia od wartość zadanej czyli powolne działanie, czyli to co pisałem w pierwszym poście. Ponoć można to testować w INPIE, zobacz drugi post tutaj: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?s=f00655f964fddd00857f95fab69ce1c0&t=1494473 Na filmiku nic takiego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Będę w Lipcu w polsce to zostawie auto na diagnozie bo nie mam już ochoty póki co bawić się dalej.. Autor tego postu po wymianie vanosów naprawił problem. Ja kupiłem nowe zamienniki za 70euro (za dwa) i jedynie co osiągnąłem to zlikwidowałem błędy. Myślisz, że tylko oryginalne pomogą ? Wymieniłem też te dwa czujniki na nowe oem bmw i dalej [BAD].
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potestuj w INPIe i zobacz jaka jest faktyczna reakcja Vanosa na zadane ustawienie (kąt). Na początku filmika miałeś ten ekran z INPY, z jednej strony walek dolotowy z drugiej wydechowy, ustawienie żądane (sollwert) i aktualne. Jest tam tryb testu. Na necie są jakieś filmiki jak to powinno wyglądać, ja u siebie nie testowałem na razie, może kiedyś nagram filmik jak będę miał chwilę.


Jeśli nie masz błędów vanosa i reaguje ok na żądane ustawienie to trzeba szukać gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem walniętą odmę i też telepało autem na wolnych wywalało mi błędy losowo czujniki o2 oraz przepływka, po wymienie przewodu przy ściane grodziowej blędy zniknely raz na zawsze, auto nie przebiera na wolnych, żwawiej rusza z miejsca no i mniej pali ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten krok będzie następny. Wymienię odmę ale zlecę komuś na miejscu bo sam nie chce się za to zabierać. Ogólnie mam okopcony wydech i czasami skrapla sie z niego czarny olej. Wyczytałem na forum, że to typowy objaw zatkanej odmy. Mam nadzieję, że trafimy w punkt! Czy ta odma będzie pasowała ? auto mam z 6.2005 - https://www.ebay.de/itm/ENTL%C3%9CFTUNG-KURBELGEH%C3%84USE-BMW-3er-5er-6er-N52-Motoren-E81-E90-E60-E65-bis-10-2005/291967087379?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem zatkanej a pęknięty przewód między odmą a pokrywą zaworów przy scianie grodziowej (łatwy dostęp po ściągnięciu podszybia) żeby to zobaczyć trzeba ściągnąc piankową otulinę i obejrzeć dokładnie bo plastikowa rurka jest owinięta kablem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Chcę odświeżyć temat. Mam podobne objawy, tj. falowanie, telepanie przy ruszaniu na D i R oraz pojawienie się w momencie tych problemów check engine. Ogólnie problem ten pojawia się raczej tylko wtedy gdy przyspieszy się bardzo dynamicznie. Bywa, że check się zapali po czym przy spokojnej jeździe zgaśnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka również gaśnie i telepanie ustaję. Czy rozwiązaliście ten problem ostatecznie? Z tego co wyczytałem w tym wątku to pomogła wymiana czujników położenia wału i cewki, ale może jest coś jeszcze o czym warto wiedzieć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.