Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś wie, jakie powinno być ciśnienie w silniku

m30?

U mnie jest takie;

 

1cyl.11,5 atm

2cyl.11,2 atm

3cyl.10,8 atm

4cyl.11,0 atm

5cyl.11,4 atm

6cyl.11,3 atm

 

Mechanik który to mierzył twierdzi że, silnik jest do wymiany :mad2:

Co wy na to?

Opublikowano

Nie, próbę robiłem na gorącym silniku ale jutro zrobię też olejową.

Nie wiem, czy bym go remontował bo mam okazję kupić silnik

za 600 pln w dobrym stanie :cool2:

Opublikowano

Najdziwniejsze jest to ,że od wymiany do wymiany nie dolewam oleju,

a jak byłem na analizie spalin to wszyscy myśleli ,żezepsuty jest

analizator - :D tak czyste były spaliny.

Opublikowano

OK, ale masz jakieś inne problemy z silnikiem?

 

Jeżeli masz dobre spaliny to znaczy, że nie wypadają zapłony,

oleju nie bierze...

 

Może miernik ciśnienia był do bani?

 

Po co zmienić silnik?

 

Podczas mierzenia miałeś otwartą na max przepustnicę?

Ciśnienie mierzy się bez filtra powietrza.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Inne problemy to mała moc ,na prostej jest jako tako, ale pod górę jest wyraźny spadek mocy, wciskam gaz i zero reakcji.

Myślę, że jak na silnik ponad 200-konny to jest do bani.

Opublikowano
Witam.@Lenin2-Do bani to jest ten mechanik ktory mierzyl Ci to cisnienie!! Wedlug Auto-Daty silnik M30 powinien miec od 10 do 11 bar.czyli od 10,1325 do 11,14575 atm. Pozdrawiam

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano

To jest ciśnienie takie jak ma być.

Jeśli będzie trochę większe lub trochę mniejsze (parę%) to nic się nie dzieje. Ważne żeby było równe na wszystkich cylindrach i silnik nie brał oleju.

Jeśli auto nie ma zadowalających osiągów i z tego co piszesz to zapłon masz w porządku, to szukaj powodu w układzie zsilania benzyną (lub gazem).

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam.

 

Odgrzewam kotleta.

 

Dziś mierzyłem ciśnienie sprężania u siebie w aucie i oto co mi wyszło...

 

Pomiar na ciepłym silniku(od pierwszego cylindra): 10.5, 12.75, 13, 13, 12.75, 13 [bar]. Zastanawia mnie to, że w serwisówce podane jest ciśnienie 10-11 barów. Przecież mój silnik na pewno ma nalatane już swoje i raczej nie powinien mieć wyników lepszych niż fabryka. Jak to w końcu jest z tym ciśnieniem?

 

Dodam jeszcze, że próbę olejową zrobiłem na 1 i 2 cylindrze(z lenistwa) i wyniki wyszły: 10.75 i 13 barów. Zmiana na 2 cylindrze praktycznie nie zauważalna, a 1 bez zmian, co sugerowało by zawory...

 

Mam też pytanie, czy gorsza kompresja na 1 cylindrze może powodować szarpanie na gazie(sekwencja) i nagłe spadki mocy na benzynie? Bo kable, palec i kopułkę mam nowe Bremi i świece naprawdę świeże NGK.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.